Springen met IJslander-zadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sann__

Springen met IJslander-zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 16:16

Hoi!

Ik mag binnenkort een IJslander bijrijden/leasen, maar ik wil graag recreatief rijden, en daar hoort natuurlijk wel een sprongetje bij! Haha!

Kan je springen met een IJslander-zadel?

Groetjes,
Sanneke.

Britt

Re: Springen met IJslander-zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 16:18

Dat zadel is maar een bijzaak lijkt me, zorg eerst maar dat dat beest over de sprong wil toch? Cool
Ken geloof ik meer IJsco's die niet springen dan die wél springen haha

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 16:21

IJslanders kunnen meestal heel goed springen hoor! Daar is de mijne er eentje van. Ja
Ik heb zelf een Goertz Champion IJslanderzadel met ribzit, gewoon dressuurmodel (lange zweetbladen) en daar kun je prima mee springen hoor. Met alle IJslanderzadels eigenlijk wel, ik vind het hele fijne zadels omdat je er zoveel mee kan en springen zeker ook. Zie mijn profiel voor foto van het zadel.
Wat voor zadel heeft je leaseijslander als ik vragen mag? Lachen
Laatst bijgewerkt door IceEva op 16-04-07 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

N00tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 16:22

Springen kan je met/zonder elk zadel Haha! Of het lekker zit is een tweede, ik spring ook wel eens met mijn IJslander (en ook met ijslanderzadel) en dat gaat prima hoor!

BrittKitt: Waar haal jij vandaan dat IJsco's niet springen? Ik ken geen IJslander die niet springt hoor! Ken er zelfs meerdere die toch een leuk (wat hoger) sprongetje kunnen maken.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 16:24

Ik spring met mijn dressuur zadel, lukt me zelfs beter dan in mijn oude vzh zadel.

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 16:24

Dat alle ijslanders goed springen is nu ook niet waar, vaak zijn ze het helemaal niet gewend. Maar met wat oefenen zul je zeker wel een sprongetje kunnen maken. Het zadel geeft meestal niet zoveel steun als een springzadel, maar het is niet onmogelijk!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 16:49

in principe kan ieder paard een sprongetje maken
zeker recreatief in ieder geval

maar ijslander zadels en springen ... er vanuitgaande dat je gewoon een paar lage sprongetjes zu willen maken , moet dta prima kunnen

MarjoEisla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 17:41

mijn beide ijslanders springen prima met ijslanderzadel. Lage sprongetjes zijn toch recreatief. Denk als je een meter springt (niet veel ijslanders halen dat) of hoger is misschien springzadel handig maar recreatief nee denk niet dat dat nodig is

y12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 19:24

het record van mijn IJslander en mij is 1,10 met ijslanderzadel.(90 cm zonder zadel)
er zijn veel mensen die zeggen dat een ijslander niet kan springen maar daar klopt dus helemaal niks van! alleen vanuit tölt lukt dat niet maar verder springen ze gewoon hetzelfde als andere rassen.

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 19:27

Mijn paard kon ook top vanuit tolt springen hoor! ='D. Kan prima dus, springen met een IJslander met IJslander zadel :) ! Ik ken er ook veel die het erg leuk vinden, en ook een aantal die er het nut niet van in zien.. Het lijken haast wel gewoon paarden :| ! :P
Laatst bijgewerkt door Merell123 op 11-06-14 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

y12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 19:30

ik heb les van Marieke Weber en zij zegt dat er maar weinig paarden zijn die vanuit de tölt goed uitkomen om erover te gaan en dat het makkelijker voor ze is als je het vanuit de galop of draf doet, vanuit de tölt heb ik het nog nooit geprobeerd...

doet een van jullie ook crossen?
ik wel mijn IJslander vindt het hartstikke gaaf! maar toch blijft hij altijd goed luisteren ❤️

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 19:34

Mijn paard kon het perfect vanuit tolt.. Of het was wat ik wou? Nee meestal niet.. Maar met tolt als voorkeursgang kwam het nou eenmaal vaak zo uit.