de puff pad.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

santos

de puff pad.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 21:59

Ik geloof dat het zo heet, een puff pad. Een lekker dik shabrak dus.

Ik heb sinds kort zo'n ding, ipv mijn gewone katoentje. Nu vind ik dat hij wel erg lang nat blijft en ook vreselijk smerig wordt.

Hebben jullie die ervaring ook???

mariska32

Re: de puff pad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 22:13

vraagje,heb je een speciale reden om over te stappen op een dik shabrak?
onder normale omstandigheden en een passend zadel is een dun shabrak de beste optie

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 22:16

Pufferpad ken ik wel Knipoog Ik heb er zomerpufferpad, die is net wat dunner. Bevalt prima! Neemt goed zweet op en droogt snel Lachen

santos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 23:27

dit shabrak zat bij mijn nieuwe paard haar zadel. Helaas is het zadel, bagger, maar mijne past haar ook prima. Dus ik die lekker zachte puf eronder. Lijkt me lekkerder voor het paard, of is dat niet zo??

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 19:14

als het zadel bagger is lijkt het mij verstandiger om die te vervangen ipv dikke dekjes eronder.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 20:39

mariska32 schreef:
als het zadel bagger is lijkt het mij verstandiger om die te vervangen ipv dikke dekjes eronder.

Lezen is ook een kunst he
het zadel dat bij het nieuwe paard zat is bagger, maar haar eigen zadel past het nieuwe paard wel, dus rijd ze nu met dat zadel en die puff pad

santos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 23:36

het zadel dat bij het nieuwe paard zat is bagger, maar haar eigen zadel past het nieuwe paard wel, dus rijd ze nu met dat zadel en die puff pad

gelukkig gered door duhelo Haha!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 23:39

Als het zadel goed past zonder dekje vul je de ruimte alleen maar op die het nodig heeft. Hierdoor komt het zadel te strak te zitten waardoor het voor problemen kan zorgen Santos Knipoog
Een zadel moet passen zonder dekje, de enige reden waarom er dekjes onder liggen was altijd om vocht op te nemen en het leer schoon te houden. Tegenwoordig ook om de leuke kleurtjes uiteraard Haha!

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 23:43

Ik heb er 1 gehad van HH. Vindt het helemaal niks. Hij is veel dikker en blijft daardoor idd ook langer nat.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 07:20

santos schreef:

gelukkig gered door duhelo Haha!

nha,niet helemaal wakker meer nee,in beide geallen vind ik het geen goed idee.waarom?
alshet zadel bagger zou zijn is het een lapmiddel,nooit de beste oplossing dus...
past het zadel wel goed verander je de pastvorm,het zadel word te krap.
het beste is een gewoon dek

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 15:54

ik heb ook een pufferpad voor te springen. Dan hoef ik er geen bontje of gelpad onder te leggen. het duurt wel even voordat ze droog zijn inderdaad maar ze nemen ook lekker veel vocht op,