ik rijd dat paard ook en het is een gewoon stubben veelzijdigheids zadel met de nadruk op dressuur! Hij is vergeleken met de andere veelzijdigheid zadels niet veel anders! ook zijn de kussens niet dikker dan de andere zadels!
Aangezien ik als fotograaf altijd mee ga en ik mijn PK dekje eronder heb gelegd viel deze dan wel weer er goed onder!
Het is vaak zo (bij de HH dekjes) dat het voor goed zit maar achter net iets te kort waardoor de kussens van het zadel bijna over het dekje heen gaan! zelf zaten wij dan ook te denken om er een bontje onder te leggen om te zorgen dat het zadel met de kussens niet heel erg over het dekje heen gaat (aangezien bijna alle dekjes niet passen kwam bovenlengte!)
Vandaar die hulp!
magda_90
Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-07 22:16
.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 08-05-22 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt
k heb op equitana bij de uitverkoop voor 10 euro een "leatherfeel"dekje van Farmland gekocht. heb spijt dat ik er niet direct meer van heb gekocht. dit is het eerste dekje dat van achter en van onder helemaal ruim zit met een 18,5 inch zadel (lijkt dus meer op maat Xfull ) heb het merk niet meer terug kunnen vinden op internet, dus als anderen het kunnen krijgen, PB graag
heb je nu uberhaubt 1 passend dekje of ander de maat van een net niet passend dekje zodat we weten welke maat je nodig hebt >? we hebben zelfs passende dekjes voor onder de 19 inch vzh en bv de trekpaard zadels als ik een maat heb kan ik je vertellen welke merken en types er iig onder passen kan je daarna opzoek naar de goedkoopste lokatie
welke dekjes passen dan goed onder een 18,5/19 inch zadel??? Die van Harry Horse passen op zich goed, maar liever nog iets langer van achteren, (t zit net aan)
Ik heb geen idee of er extra-full dekjes bestaan, maar ik weet wel dat er heel veel verschil kan zijn tussen verschillende merken. HH-dekjes ( dus niet de pads ) zijn qua pasvorm ook niet bepaald perfect onder mijn zadel. Van achter is het te kort en van onder te lang. Ik zou gewoon eens de maten nemen van het dekje dat wel past, en dan in de winkel kijken wat nog meer zou passen.
magda_90
Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-07 10:02
.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 08-05-22 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt
magda_90
Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-07 10:06
.
even er van uit gaand dat je vzh dekjes zoekt de golf dekjes van HKM zjin 60 de star van EVERLINE 57 dressuur zijn er uiteraard meer die 60 hebben maar deze dus iig
magda_90
Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-07 11:53
.