kieffer zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vicksytje

kieffer zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 20:33

nou ik heb wat vraagjes over kieffer zadels !

1. hoe veel kosten ze
2. wat vinden jullie ervan ?
3. waarom hebben jullie dit zadel gekozen

en dat is het denk ik ..
als je nou even nog een berichtje achterlaat zou ik blij zijn! Tong uitsteken

romatjuh

Re: kieffer zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 20:36

Nieuw zijn ze er volgens mij vanaf €1000,00.. (Kan me vergissen hoor)
Ik vind het een fijn zadel.. Bij mij is er iemand van de ruitersportzaak langs geweest met nog een aantal merken.. Kieffer zadel lag het beste op mn paard en zat ook het lekkerst. Vandaar deze keuze.

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 20:36

dank je voor te reageren! nog mensen ?

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 20:38

Ik vind ze verschrikkelijk zitten. Ik rijdt aan de voorkant door op een Kieffer. Nieuw zijn ze rond de 1300 euro volgens mij. Ze liggen wel goed op een paard.

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 20:39

Die van ons zit heerlijk, ligt niet goed op een pony, wel weer op de andere, en hij is nu 700 euro waard!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 20:39

1. Ligt eraan welk model, en of tie nieuw of 2e hands is, kun je zo opzoeken.
2. Hard, maar hij zit wel lekker! Ja (Volgens mij zijn er ook zachtere modellen van Kieffer?)
3. Is niet van mij, ik rijd er alleen weleens op.

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 20:40

Volgens mij zijn de laatste modellen wel wat zachter.. Dat vind ik dan wel weer jammer ervan, dat het wat harder zit..

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 20:51

Helma_Amber schreef:
Ik vind ze verschrikkelijk zitten. Ik rijdt aan de voorkant door op een Kieffer. Nieuw zijn ze rond de 1300 euro volgens mij. Ze liggen wel goed op een paard.

voor je houding dan ? het 'pest ' je paard niet ?

dank jullie voor de reacties dat was vlug! ik vraag dit omdat ik een kieffer gekregen heb die voorzien is van het embleem original kieffer germain (duitsland denk ik ) en ik die 2de hands krijg en hij er niet voor zal vragen vast rond de 50 euro Pling hij is nog in goede staat hoor ! nog meer mensen die dit zadel ervaren hebben ?

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 20:57

vicksytje schreef:
Helma_Amber schreef:

dank jullie voor de reacties dat was vlug! ik vraag dit omdat ik een kieffer gekregen heb die voorzien is van het embleem original kieffer germain (duitsland denk ik ) en ik die 2de hands krijg en hij er niet voor zal vragen vast rond de 50 euro Pling hij is nog in goede staat hoor ! nog meer mensen die dit zadel ervaren hebben ?

Ik snap niet helemaal wat je met die vraag bedoelt? Op zich lag het zadel prima op mn paard alleen ik krijg erg veel pijn aan mijn 'voorkant'. Hierdoor ga ik dan om de pijn te vermijden achterover zitten en dit is slecht voor mn houding. Dat achterover zitten gaat ervoor zorgen dat mn paard veel druk krijgt op zn rug en daarom niet ontspannen kan lopen. Daarom heb ik hem weg gedaan.

Maar sommige mensen zitten heerlijk op een Kieffer hoor, dit is puur mijn Kieffer ervaring

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 20:59

vicksytje schreef:

Maar als jij het zadel lekker vind zitten, wil dat niet zeggen dat het ook goed ligt op de rug van je paard.. Dat is ook belangrijk..

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 21:05

romatjuh schreef:
vicksytje schreef:

Maar als jij het zadel lekker vind zitten, wil dat niet zeggen dat het ook goed ligt op de rug van je paard.. Dat is ook belangrijk..

ja maar het zadel is bij het paard die ik krijg inbegrepen Knipoog dus hij past goed

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 21:06

Ik snap niet helemaal wat je met die vraag bedoelt? Op zich lag het zadel prima op mn paard alleen ik krijg erg veel pijn aan mijn 'voorkant'. Hierdoor ga ik dan om de pijn te vermijden achterover zitten en dit is slecht voor mn houding. Dat achterover zitten gaat ervoor zorgen dat mn paard veel druk krijgt op zn rug en daarom niet ontspannen kan lopen. Daarom heb ik hem weg gedaan.

Maar sommige mensen zitten heerlijk op een Kieffer hoor, dit is puur mijn Kieffer ervaring[/quote]

ah zo ! dank je om nog eens te reageren !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 21:55

1. Mijn Kieffer Athen Olympic kostte rond de 1400 euro incl.
2. Fijn zadel, itt tot wat het gros zegt vind ik mijn zadel lekker zacht Lachen
3. Omdat die het beste lag op mijn pony voor het budget wat ik had Lachen

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 22:16

1. hoe veel kosten ze
Mijn Kieffer Innsbrück kostte € 1650,00
Ik vind het een fijn zadel Ja Lachen

Deze zat het fijnste en lag het beste op mijn paard

Sandraluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 22:39

ik heb de kieffer europe op het moment het goedkopste versie van kieffer.
zelf vind ik het echt een super zadel ,het is inderdaad wat harder maar vind ik wel pretig zitten . Bloos

ik heb voor het zadel 1000 euro neergeteld compleet.

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 22:48

Ik heb de kieffer munchen
vs,hij zat me zalig en past op de meeste paarden die ik hier heb.
Koste nieuw een 1200 euro

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 22:51

Sandraluna schreef:
ik heb de kieffer europe op het moment het goedkopste versie van kieffer.
zelf vind ik het echt een super zadel ,het is inderdaad wat harder maar vind ik wel pretig zitten . Bloos

ik heb voor het zadel 1000 euro neergeteld compleet.

Ik heb deze ook en dezelfde prijs ongeveer betaald idd.
Ik vind het een echt fijn zadel en lekker zitten, en nog meerdere vinden hem fijn rijden. Geregeld word hij geleend door vriendin voor de springles omdat hij zo fijn rijdt. Op mijn paard, en nog 2 andere paarden die hem tot nu toe op hebben gehad past hij perfect, dus past op meerdere paarden.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 22:55

1. hoe veel kosten ze
Verschilt per model, rond de 1000 euro heb je een goede maar 2de hands zijn ze stukken goedkoper. Helemaal de wat oudere zadels, ik heb zelf een zadel van 20 jaar oud en ben er van overtuigd dat hij nog wel 20 jaar meegaat. Ze willen gewoon niet stuk Nagelbijten / Gniffelen

Super zadels, super kwaliteit, zitten lekker.

Kieffers zijn goed geschikt voor paarden met een hoge schoft (heeft mijn paard) en het is gewoon één van de weinige merken dat goed licht op mijn paard.

Ik vind Kieffer persoonlijk echt goede zadels, maar je moet natuurlijk niet naar het merk kijken maar of het ook goed op je paard past. Dat is imo ogen het belangerijkste, je kunt nog zo'n goed zadel hebben maar als hij niet past heb je er weinig aan.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 22:56

vicksytje schreef:
ja maar het zadel is bij het paard die ik krijg inbegrepen Knipoog dus hij past goed

Daar zou ik maar niet zo vanuit gaan, er zijn helaas teveel mensen die met slecht passend tuigage rijden Knipoog Overigens rij ik mezelf ook kapot op een kieffer. Dus voor mij absoluut geen Kieffer Haha!

Edit: Ik zie hier ook reacties van past op meerdere paarden. Het is alleen zo jammer dat mensen alleen naar de boom kijken of het daar genoeg ruimte heeft. Of de kussen goed zijn voor dat paard kijkt men voor het gemak maar niet naar Bloos Knipoog

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 22:59

Ik heb een Kieffer Garmisch en ben er zeer over te spreken. Blijft er super uitzien. Past goed en zit goed. Prijs van dit zadel lag rond de 1300 euro.

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 10:53

MISTRAL94 schreef:
vicksytje schreef:

Daar zou ik maar niet zo vanuit gaan, er zijn helaas teveel mensen die met slecht passend tuigage rijden Knipoog Overigens rij ik mezelf ook kapot op een kieffer. Dus voor mij absoluut geen Kieffer Haha!

Edit: Ik zie hier ook reacties van past op meerdere paarden. Het is alleen zo jammer dat mensen alleen naar de boom kijken of het daar genoeg ruimte heeft. Of de kussen goed zijn voor dat paard kijkt men voor het gemak maar niet naar Bloos Knipoog

eerst allemaal bedankt om te reageren ! , nu ik heb het zadel al gevoeld voor mij zit ie goed nu heb ik het zadel op het paard ook al gezien en er is iemand gekomen die er verstand van heeft ( weet nie wie mijn mams heeft daarvoor gezorgd) om te kijken of hij wel goed ligt . dus jullie moeten niet ongerust zijn en ik bedoel dit niet aanvallend , gewoon even zeggen dat ik het beste voor heb met mijn paard ! allemaal bedankt om te reageren ! Haha!

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 13:53

vicksytje schreef:
nou ik heb wat vraagjes over kieffer zadels !

1. hoe veel kosten ze

1. Voor mijn 2e hands in nieuwstaat 700 euro betaald
2. Vind 'm wel goed zitten, heb er iets te lange benen voor.
3. We zochten een VZH zadel, voor ons eerste paard, niet te duur.

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 18:22

ok dankje !

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 18:31

1) Doorgaans zijn ze vrij prijzig, maar de kwaliteit is er naar: het leer is ongekend sterk & soepel (vind ik);
2) Uit m`n ponytijd kan ik me herinneren dat die zadels heerlijk zitten en ik heb voor m`n paard Hercules dan ook een Kieffer gekocht. Het is een zoveelste-hands-dressuurzadel en het zit heerlijk. Nu zitten onze Groningers toch al als Chesterfields Haha!, maar dat zadel maakt het plaatje toch wel af;
3) De kwaliteit/ duurzaamheid, de vriendelijke ligging op het paard & de zit.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 17:13

het is heel erg persoonlijk, maar ik ken meerdere mensen die absoluut niet lekker op kieffers kunnen zitten. Ik ook niet.
Ik heb op op veel verschillende zadels gereden, en ik hoor vaak dat ik best netjes zit ( Bloos ) maar kieffers zijn de enige zadels waar ik echt niet lekker op kan zitten.
Ik vind ze ook vrij duur eigenlijk voor de kwaliteit. Voor 1600 euro kan je bijv. ook een KN kopen, die heb ik dan liever Knipoog maar het is zo persoonlijk, de een heeft goede ervaringen met kieffer, de ander met stubben (om maar ff een voorbeeld te geven). Ik weet alleen wel dat ik niet de enige ben die absoluut niet lekker kan zitten op kieffers (en daar bij andere zadels geen last van heeft).