Welke bitten voor S&T?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

stalleke

Welke bitten voor S&T?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 17:54

Ik heb net een stang en trens hoofdstel gekocht maar heb geen idee wat voor bitten ik erin moet hangen en welke maat?

Heb met me instructeur overlegt en die zegt gewoon het simpelste van het simpelste, maar wat is dat Clown
Iemand plaatjes of zo? of dingen aan te raden?
En de breedte van het bit? Ik rijd haar nu op een simpele bustrens van 12,5 gewoon rvs

En wat voor materiaal raden jullie aan

_Nicky

Re: Welke bitten voor S&T?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:44

Mij is altijd geleerd dat de stang even groot moet zijn als je normale trensbit, en je onderlegtrens moet je een half maatje tot 1 maatje groter nemen omdat deze achter de stang komt te liggen.
Als je paard fijn loopt op RVS, zou ik gewoon met RVS blijven rijden.
De dikte van het bit is ook belangrijk, een hele dikke stang zou ik niet aanschaffen, dat neemt veel ruimte in de mond in. Netzo als je instructreur zegt, gewoon simpel houden en een stang van normale dikte aanschaffen.
Verder zijn de K&K bitten aan te raden, zeer goede pasvorm alleen hangt er wel een prijskaartje aan.

Squawk

Re: Welke bitten voor S&T?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 00:51

klopt wat je zegt _Nicky Ja
de K&K's zijn ook zeker fijn ja!!

Als Tink nu fijn loopt op een simpel bustrensje, dan zou ik de onderlegtrens ook gewoon simpel houden. Ik zou zelf voor een dubbel gebroken van K&K gaan, maar ik rij Dayms altijd al op een dubbelgebroken K&K. Ik vind deze bitten sowiezo wat fijner in de mond liggen en zijn toch net wat zachter.