Rossner Syndey Plus dressuur zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tmara

Rossner Syndey Plus dressuur zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 18:11

over een aantal maandjes gaan we op zoek naar een paard voor mij, ondetussen zijn we ook al druk op zoek naar zadel etc. Nu kwam ik via Divoza bij de Rossner Sydney Plus.
Hierbij wou ik vragen of er misschien wat mensen zijn die dit zadel in bezit hebben of ooit op gereden hebben. Ben namenlijk heel benieuwd.

Afbeelding

Ytjuuuh

Re: Rossner Syndey Plus dressuur zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 18:13

Volgens mij is het wel een lekker zadel. Maar zou je eerst niet even wachten tot je het paard hebt? Dan kun je het zadel passen en als het niet past kun je een ander zadel doen... Bloos

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 18:15

Snap je reactie wel, maar wil niet met het probleem zitten dat ik straks een paard heb maar geen zadel, is me ook aanbevolen om vast een aantal zadels te selecteren.

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 21:34

Ik zou eiegenlijk ook eventjes wachten, totdat je een nieuw paard hebt, wie weet koop je straks een paard waar al een lekker zadel bijzit, dan heb je voor niets zoveel geld aan een zadel besteed!

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 21:36

Ik heb der wel eens op gezeten. Is heel fijn zadel je zit heel vast en je benen liggen heel vast. Het heeft ook een lekker zachte zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 21:37

Zijn 9 van de tien keer scheef, zou ff verder zoeken als ik jou was. Mi een te groot risico waar je alleen achter komt als het zadel gestript wordt.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 21:48

indd. Er zijn betere middenklasse zadels (bijv. kentaur) sowieso zijn er betere plekken om een zadel te kopen dan divoza. Je zou ook beter even kunnen wachten totdat je een paard hebt en dan gewoon meerdere zadels proberen en kijken wat past.

Stacy S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 00:39

Bitch schreef:
Zijn 9 van de tien keer scheef, zou ff verder zoeken als ik jou was. Mi een te groot risico waar je alleen achter komt als het zadel gestript wordt.

Dat was 10 jaar geleden zo met de rossner zadels... dat is allang veranderd.

Ik heb zelf ook zo'n zadel, hij zit heerlijk en ligt als een huis! Ik heb hem nu dik een jaar en hij ziet er ook nog super uit.. In mijn omgeving rijden redelijk wat mensen met een rossner zadel en heb nog nooit negatieve geluiden gehoord...

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 00:55

Stacy S schreef:
Zijn 9 van de tien keer scheef, zou ff verder zoeken als ik jou was. Mi een te groot risico waar je alleen achter komt als het zadel gestript wordt. (quote bitch)

Ik heb zelf ook zo'n zadel, hij zit heerlijk en ligt als een huis! Ik heb hem nu dik een jaar en hij ziet er ook nog super uit.. In mijn omgeving rijden redelijk wat mensen met een rossner zadel en heb nog nooit negatieve geluiden gehoord...

Eeehh, ik heb er hier één van 7 maanden oud. Als een wokkel!

Stacy S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 20:00

harnessmaker schreef:
Stacy S schreef:
Zijn 9 van de tien keer scheef, zou ff verder zoeken als ik jou was. Mi een te groot risico waar je alleen achter komt als het zadel gestript wordt. (quote bitch)

Eeehh, ik heb er hier één van 7 maanden oud. Als een wokkel!

Zo kan iedereen wel een zadel noemen die scheef is.. Ik heb hier nog een kieffer munchen liggen Doei, doei

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 20:44

Stacy S schreef:
Zo kan iedereen wel een zadel noemen die scheef is.. Ik heb hier nog een kieffer munchen liggen Doei, doei

en hoeveel zadels haal jij gemiddeld uitelkaar in een werkweek?

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 20:48

Bitch schreef:
Stacy S schreef:

en hoeveel zadels haal jij gemiddeld uitelkaar in een werkweek?

Ik heb een BR en een Kieffer gehad die waren zo scheef als maar kan. Heb sinds januari de Rossner Sydney Plus en ik wil nooit meer een ander zadel. Hij ligt perfect en zit heerlijk. Hij past ook uitstekend op mn paard met een vrij hoge schoft. Ik vind het wel een aanrader.

Dus als je een zadel gaat beoordelen omdat ie scheef is, dan vind je bij alle merken wel scheve zadels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 21:20

Tuurlijk komt het bij andere merken ook voor, het valt alleen heel erg op bij Rossners. ( Pfiff en JC komen uit dezelfde fabriek, btw)

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 22:16

Helma_Amber schreef:
Dus als je een zadel gaat beoordelen omdat ie scheef is, dan vind je bij alle merken wel scheve zadels.

Mee eens, maar het percentage wat bij Rossner scheef is is aanzienlijk hoger dan bij andere merken.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 22:19

Ytjuuuh schreef:
Maar zou je eerst niet even wachten tot je het paard hebt? Dan kun je het zadel passen en als het niet past kun je een ander zadel doen... Bloos

Mwah... Zelf alvast gaan proefzitten op een bokje wat je prettig vindt kan geen kwaad natuurlijk. Kun je tzt tegen de zadelmaker vertellen welke zadels je graag hebt dat hij/zij meebrengt om te passen op het nieuwe paard.
Dit zadel ken ik verder niet.

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 22:24

Ik heb een Rossner veelzijdigheid nu ongeveer 2 jaar. Ziet er werkelijk nog als nieuw uit en zit en ligt als een huis! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 22:29

Ja, en dat maakt het zo zonde, qua leer en afwerking zijn het helemaal geen slechte zadels.. t'is gewoon echt jammer dat er vaak een scheven boom in zit.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 22:37

Hoe kan dat eigenlijk gebeuren? Maken ze die dingen niet op een mal ofzo? Ik heb echt geen idee....

bren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 23:15

ik heb de rossner america plus,
ben er erg blij mee heb hem nu ruim een jaar ziet er nog als
nieuw uit.zit herlijk zacht en stevig wil nooit anders meer.

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 10:38

Margreet schreef:
Hoe kan dat eigenlijk gebeuren? Maken ze die dingen niet op een mal ofzo? Ik heb echt geen idee....

Ben ik ook erg benieuwd naar, ze zouden toch allemaal exact hetzelfde moetne zijn, de bomen dan?

Megane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 10:42

krumel schreef:
indd. Er zijn betere middenklasse zadels (bijv. kentaur) sowieso zijn er betere plekken om een zadel te kopen dan divoza. Je zou ook beter even kunnen wachten totdat je een paard hebt en dan gewoon meerdere zadels proberen en kijken wat past.

Tweespan in boornbergum heeft ook goede zadels en iemand die langs kan komen om het zadel op maat te maken/te passen
goede nieuwe en ook gebruikte zadels.. ik heb daar ook een zadel weg (2de hands kieffer dressuur en niet duur) ze hebben er ook fryso's en een huismerk, zijn ook hele fijne zadels:)

't is voor jou mss wel een beetje ver weg..

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 19:50

Kan begrijpen dat ieder zijn uitgesproken mening heeft. Maar tot noch toe kan ik hier alleen maar uit opmaken dat de mensen met positieve reacties het zadel zelf in bezit hebben, maar de mensen met een negatieve reactie, begrijp ik niet of ze zelf het zadel hebben of niet.

tot dus toe zit ik nog met wat vraagtekens. Bijv. hoe de boom uberhaupt schreef kan zitten, heb namenlijk zelf nooit zo iets dergelijks mee gemaakt.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:55

wees maar blij Knipoog is geen pretje namelijk als je een zadel hebt met een scheve boom.

ramnoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 11:51

bren schreef:
ik heb de rossner america plus,
ben er erg blij mee heb hem nu ruim een jaar ziet er nog als
nieuw uit.zit herlijk zacht en stevig wil nooit anders meer.

Wij ook, sinds december en ben er erg blij mee.

Ik ken meerdere ruiters die met een Rossner rijden en ik had er nog nooit van gehoord dat de boom scheef zou zijn Verward

bren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 22:07

ken idd nog meer mensen met ditzelfde zadel heb heb ook
nog nooit gehoord dat de boom scheef zou zijn