bates isabella werth

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nathe

bates isabella werth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 09:22

ik ben dus op zoek naar een ander zadel en had mijn oog laten vallen op de wintec isabella werth. bij de ruitershop lieten ze mij ook de Bates isabella werth zien en dat leek mij een leuk lederen zadel. heeft iemand ervaring met dit zadel? misschien ook met de versie van nerven leder ( vb. http://www.sandris.nu/110.jpg)

laat maar horen!

nathe

Re: bates isabella werth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 13:43

niemand?

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:50

Ik heb wel ervaring met de wintec Isabell Werth, is hetzelfde zadel alleen dan van kunststof. Over het leer kan ik dus niks zeggen, over het zadel zelf wel. Ik was supertevreden over dit zadel, wegens overgang andere pony heb ik het helaas moeten verkopen. Het zadel heeft een hele fijne zit, ik had veel steun aan de kniewrongen. Het zadel lag erg goed op mijn niet brede maar wel ronde haflinger. Zadel zat echt als een huis, ook op lange buitenritten. Springen heb ik er ook 1 keer mee gedaan, ging ook prima. Lachen Tevens heeft het zadel een verwisselbare voorboom, ook erg handig.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:55

niet ervaring met dta type, maar wel met de leren zadels van bates in het algemeen
en de kwaliteit is erg goed...

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 14:01

is bates een bekend merk? en elke ervaring met een bates zadel mag verteld worden!

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:38

nathe schreef:
is bates een bekend merk? en elke ervaring met een bates zadel mag verteld worden!

Bates is in nederland niet echt bekend, komt denk ik vooral aan het prijskaartje dat eraan hangt! Ikzelf wil ook ooit nog eens een bates isabell maar dat wordt nog even sparen denk ik!
In duitsland is het merk veel bekender, hier in nederland zijn winkeliers niet zo happig op het aanbieden van nieuwe producten als de inkoopsprijs ook niet "leuk" is om te proberen.
Overgens kijk vooral ook eens naar ebay.de voor bates zadels, zijn ze een heel stuk goedkoper als dat je ze hier in nederland zou kopen!(bv. een wintec isabell kost in nl 1045,- bron: divoza, in duitsland bij een ruiterportzaak die adverteerd op ebay € 649,-)
En ik kan voor dat geld wat het scheeld echt wel naar een ruitersportzaak iets over de grens bij Venlo rijden!!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:40

bates is een australisch merk ...
en op zich niet zo bekend als stubben etc hier, maar het is absoluut een A merk

heb een tijdje ene paard van iemand gereden die een bates dressuur erop had liggen
en ik vond het een erg fijn zadel kwa zit
ook de afwerking was erg netjes en een mooie kwaliteit leer
het zadel was al een dikke tien jaar oud maar dat was er absoluut niet aan af te zien

denk dat het probleem kwa bekendheid in nl idd de prijs is , maar ja
voor kwaliteit betaal je nu eenmaal

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 15:23

draumpje schreef:
denk dat het probleem kwa bekendheid in nl idd de prijs is , maar ja
voor kwaliteit betaal je nu eenmaal

Ja alleen het probleem met nederlanders is denk ik dat "wat de boer niet kent dat eet hij niet" en zeker niet voor die prijs!! Veel mensen kiezen liever voor een merk dat ze wel kennen en waar ze ervaringen mee hebben/te horen krijgen.
Ik zou het zadel graag proberen maar helaas heb ik daar op het moment niet de financiele situatie voor!(dus als iemand mij wil sponseren?? Hou me van harte aanbevolen!! Vork )

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 10:47

niemand nog ervaring met het merk?

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 11:19

Ik heb het zadel geprobeert op mijn paard, maar ik vond het wat 'plakkerig'. Je kleeft als het ware vast aan het zadel en dat maakte het moeilijk om goed de beweging van het paard te volgen. Ik vond het dus niet echt optimaal kwa rijden plus dat het toch wel een vrij duur zadel is.

Gradus06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 11:25

Hoi,
Ik heb zelf een Bates Isabelle Werth zadel in leren uitvoering.
Hij is aangepast op het paard.
Je kunt het zadel altijd weer laten aanpassen, want je kunt er zo weer een andere boom inzetten.
Gebruik het nu ongeveer een jaar en wil, zoals het nu is, nooit een ander zadel weer.
Ook het luchtkussen systeem bevalt mij zeer goed, doordat het paard gelijk soepeler ging lopen toen dit zadel erop kwam.
Voor meer vragen kun je mij altijd nog een pb sturen.

Maar ik ben iig mege tevreden Knipoog

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 13:40

leuk om positieve reacties te horen!