Goed westernzadel, redelijke prijs?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BeLoVeD

Goed westernzadel, redelijke prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 18:19

Heej iedereen,

Ik ben op zoek naar een westernzadel dat kwalitatief goed is, voor een redelijke prijs (geen € 500,-). Ik heb niet zoveel verstand van westernzadels, dus mijn vraag is 'is het mogelijk een goed westernzadel te kopen voor een redelijke prijs'? En zo ja, wat voor één dan? Ik wil namelijk absoluut geen rugproblemen bij mijn paard en wil dus geen zadelmarkt zadel.

Gravity

Re: Goed westernzadel, redelijke prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 18:39

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 18:41

Je zegt geen 500 Euro...bedoel je daarmee dat hij duurder of goedkoper moet zijn? Haha!

Een goed westernzadel is een zadel dat goed past. Een goed westernzadel is een investering die je - mocht je ooit nog een keer moeten verkopen - altijd voor een groot gedeelte terugkrijgt. En doorgaans zijn dat toch de zadels van 500 Euro en hoger....die behouden ook tweedehands hun waarde.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 20:25

Een westernzadel van goede kwaliteit vind je zelfs tweedehands niet onder de 500 euro, of je moet al heel veel geluk hebben!
Westernzadels die nieuw minder dan 500 euro kosten zijn gewoon niet veilig/stevig/recht, kan helemaal niet als je nagaat dat een boom alleen al minstens 300 euro kost. Die goedkope zadels worden gemaakt in de lageloon-landen, massaproductie, en er wordt bezuinigd op belangrijke spullen zoals de beugelophanging, de boom en de singelophanging.

Ik heb geen ervaring met de kunststof zadels van wintec, maar hoor wel eens dat die redelijk goed zijn. Dat zou je misschien eens kunnen nakijken.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 22:36

ik heb een echte Tex Tan uit de jaren '60, helemaal goed, mooi zadel, ligt als een huis op mijn paard en zit ook nog eens geweldig. heeft me 175 Euro gekost, vriendenprijsje van de plaatselijke ruitersportzaak, was een kennis van me. zoekt en gij zult vinden.

overigens is een tweedehands altijd aan te raden, omdat die te passen zijn. een nieuw westernzadel is niet zomaar te passen op een paard, daarvoor moet het zadel eerst ingereden zijn.

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 17:12

Dank jullie allemaal voor de reacties! Ik heb het geld nog niet bij elkaar. Maar ik denk dat ik maar even doorspaar nog. Ik wil echt niet dat mijn paard straks met rugproblemen zit. Zo'n Wintec westernzadel zal ik wel eens naar gaan kijken. Hoe die in het echt zijn, ik rijd nu ook met een Wintec en dat bevalt me wel.