voor degene met Continental wat is jullie ervaring

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mijnelmo schreef:@ sablou: IK vind het een topzadel en dat is MIJN mening... mag dat of niet? mijn paard loopt er lekker mee het blijft goed liggen en het zit lekker. of zijn nu alleen de op maat gemaakte zadels goed??? en je kunt zoveel foto's neer zetten als je wilt, maakt mij niet uit het kan elk zadel zijn. dus laat mensen zelf kiezen aub. er word hier om een mening gevraagd, en daarom plaats ik een antwoord!
biancailona schreef:hoi sablou
wat zou jij me dan aanraden?
sablou schreef:mijnelmo schreef:@ sablou: IK vind het een topzadel en dat is MIJN mening... mag dat of niet? mijn paard loopt er lekker mee het blijft goed liggen en het zit lekker. of zijn nu alleen de op maat gemaakte zadels goed??? en je kunt zoveel foto's neer zetten als je wilt, maakt mij niet uit het kan elk zadel zijn. dus laat mensen zelf kiezen aub. er word hier om een mening gevraagd, en daarom plaats ik een antwoord!
Topzadels zijn zadels die zowel goed passen voor ruiter en paard en bovendien gemaakt zijn met goed vakmanschap en degelijke en "eerlijke" materialen. Jouw beoordeling dekt alleen het 1e, mijn beoordeling beide. En, met alle spijt, beide merken (en heel veel andere merken) scoren op het 2e punt dikke onvoldoendes.
IK moet ALTIJD weer "janken" als ik weer eens zo'n "topper" ter reparatie krijg (soms maak ik er dan foto's van omdat anderen mij niet willen geloven).
Jij mag van mij een stuk plastic, dat in model gehouden wordt door 2 klossen waaibomenhout best een topzadel noemen. Je mag hetzelfde vinden van westernzadels waarbij de skirts met draadnagels en krammen onder tegen de bars gespijkert zitten.
Dat heet vrijheid van mening; mijn mening is een andere.
sablou schreef:@mijnelmo
Ik heb geen zadels afgekraakt. Ik heb alleen feiten aangedragen.
Het is net als bij autos: Je vindt die Xabiduro GTS 1.8 fijn rijden en je had nog nooit pech. Prima toch?
Ik heb even de motorkap opengedaan en een toelichting gegeven van wat ik daar als automonteur heb gevonden: een versnellingsbak met daarin zaagsel tegen het kraken en schokbrekers met daarin oude sponsen.
biancailona schreef:ik heb ook nooit problemen gehad met mijn billy cook, dus ja ik ga het zadel niet afkraken sablou.
wat vind je van die foto van mij mijnelmo. Zie boven, dat is op het moment het zadel wat ik op het oog heb namelijk.
Citaat:ja je kunt wel allerlei foto's plaatsen, maar wie zegt welk zadel het is? er word over de hele wereld met verschillende zadels gereden, waaronder vaak de continental, als het zo'n SLECHT zadel zou zijn werd er volgens mij niet 1 verkocht...
Cassidy schreef:Een Haflinger heeft meestal een korte rug, en als ik de foto's in je profiel zo bekijk (en dat een Billy Cook is die je er op hebt liggen) is een gewone Billy Cook idd te lang voor hem.
Ik zou er toch even een vakman bijhalen voordat je een round skirt aanschaft die wel kort genoeg is maar voor de rest niet past.