[WN] zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

biancaaatje

zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 14:51

welk type zadel gebruiken jullie, ik heb nu een billy cook zie profiel en zit er aan te denken om een roundskirt continantel te kopen. Bloos
voor degene met Continental wat is jullie ervaring Bloos
Laatst bijgewerkt door biancaaatje op 10-04-07 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Re: zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 14:54

Het merk heet Continental, en het zijn goede zadels, maar kunnen niet op tegen de betere Billy Cooks.
Of ik een roundskirt nodig heb hangt van de rug van mijn paard af.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 15:02

ik zit voor mijn haflinger te denken aan een roundskirt dus mijn zadel te vervangen, vandaar de vraag. Vind het een moeilijke beslissing

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:16

Een Haflinger heeft meestal een korte rug, en als ik de foto's in je profiel zo bekijk (en dat een Billy Cook is die je er op hebt liggen) is een gewone Billy Cook idd te lang voor hem.
Ik zou er toch even een vakman bijhalen voordat je een round skirt aanschaft die wel kort genoeg is maar voor de rest niet past.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 15:28

ik laat er ook iemand naar kijken, die er meer verstand van heeft. Ik had het gevoel zelf al dat het zadel voor mijn haflinger net te lang was. (ja het is een billy cook, weegt ook wel wat Bloos maar dat staat er buiten Bloos )
Ik heb een Continental op het oog. Maar de beslissing is nog niet snel gemaakt natuurlijk vandaar dat ik meer ervaring zoek. Knipoog

Frosti4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:13

ik heb een continental equiflex ry, helemaal een top zadel. zit lekker, past goed en ook nog eens mooi om te zien. Knipoog ik heb mijn billy cook weg gedaan, ik vond het geen fijn zadel maar smaken verschillen.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 19:33

ik heb nu een jaar mijn billy cook, maar hij is vrij lang zoals je in mijn profiel ziet, hij kan wel. Maar iemand die ik goed kende tipte mij over een continental vandaar mijn vraag voornamelijk. Heb ook over een kunststof nagedacht, maar dat alleen voor het gewicht Haha!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 22:21

->TackRoom Lachen

sablou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 22:54

Eens kijken. Nog wat foto's uit mijn archief....
-------------------------
Continental RY Reiner (hier 1 jaar oud) : Een klos pallethout als fork, daar tussen een plaat plastic als bars (dat is dus de flex) en aan het einde weer een klos pallethout als seat.
Topzadel?

...de plastic bars....
Afbeelding

...de seat.... (van onderen. zoals je kunt zien gespleten !!!)
Afbeelding

--------------------------------
Billy Cook (Ja; uit Sulphur): De skirts met draadnagels tegen de boom gespijkerd..
Beter dan Continental?

...draadnagels (hier aan de onderzijde).
Afbeelding

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 23:00

hoi sablou

wat zou jij me dan aanraden?

zie onderstaande foto, hierdoor werd mijn aandacht getrokken, heb hem nog niet gekocht, maar goed, zie foto.

Afbeelding

Frosti4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 23:23

@ sablou: IK vind het een topzadel en dat is MIJN mening... mag dat of niet? mijn paard loopt er lekker mee het blijft goed liggen en het zit lekker. of zijn nu alleen de op maat gemaakte zadels goed??? en je kunt zoveel foto's neer zetten als je wilt, maakt mij niet uit het kan elk zadel zijn. dus laat mensen zelf kiezen aub. er word hier om een mening gevraagd, en daarom plaats ik een antwoord! Knipoog

sablou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 09:25

mijnelmo schreef:
@ sablou: IK vind het een topzadel en dat is MIJN mening... mag dat of niet? mijn paard loopt er lekker mee het blijft goed liggen en het zit lekker. of zijn nu alleen de op maat gemaakte zadels goed??? en je kunt zoveel foto's neer zetten als je wilt, maakt mij niet uit het kan elk zadel zijn. dus laat mensen zelf kiezen aub. er word hier om een mening gevraagd, en daarom plaats ik een antwoord! Knipoog

Topzadels zijn zadels die zowel goed passen voor ruiter en paard en bovendien gemaakt zijn met goed vakmanschap en degelijke en "eerlijke" materialen. Jouw beoordeling dekt alleen het 1e, mijn beoordeling beide. En, met alle spijt, beide merken (en heel veel andere merken) scoren op het 2e punt dikke onvoldoendes.
IK moet ALTIJD weer "janken" als ik weer eens zo'n "topper" ter reparatie krijg (soms maak ik er dan foto's van omdat anderen mij niet willen geloven).
Jij mag van mij een stuk plastic, dat in model gehouden wordt door 2 klossen waaibomenhout best een topzadel noemen. Je mag hetzelfde vinden van westernzadels waarbij de skirts met draadnagels en krammen onder tegen de bars gespijkert zitten.
Dat heet vrijheid van mening; mijn mening is een andere.

sablou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 09:27

biancailona schreef:
hoi sablou

wat zou jij me dan aanraden?

Ik heb je een PB gezonden.
MVG Louis

Frosti4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 09:33

sablou schreef:
mijnelmo schreef:

Topzadels zijn zadels die zowel goed passen voor ruiter en paard en bovendien gemaakt zijn met goed vakmanschap en degelijke en "eerlijke" materialen. Jouw beoordeling dekt alleen het 1e, mijn beoordeling beide. En, met alle spijt, beide merken (en heel veel andere merken) scoren op het 2e punt dikke onvoldoendes.
IK moet ALTIJD weer "janken" als ik weer eens zo'n "topper" ter reparatie krijg (soms maak ik er dan foto's van omdat anderen mij niet willen geloven).
Jij mag van mij een stuk plastic, dat in model gehouden wordt door 2 klossen waaibomenhout best een topzadel noemen. Je mag hetzelfde vinden van westernzadels waarbij de skirts met draadnagels en krammen onder tegen de bars gespijkert zitten.
Dat heet vrijheid van mening; mijn mening is een andere.

dat mag ook jij mag je mening hebben, ik kraak alleen jou zadels niet af, en ik heb wel degelijk heel goed gekeken en me laten informeren over welk zadel ik zou gaan nemen. ik ben geen leek, rijd al lang genoeg om een beetje verstand te hebben van hoe een zadel moet liggen. ben geen expert maar na 25 jaar rijervaring zal ik toch wel een beetje snappen hoe een zadel moet liggen. en ik kan er idd niet inkijken maar ik denk dat je gauw genoeg aan je paard merkt dat het zadel wel of niet goed ligt. ik heb inmiddels mijn tweede quarter gekocht en misschien dat ik op hem wel een zadel laat aanmeten om het verschil te merken en te voelen. maar tot nu toe ben ik over het zadel van mijn paardje waar ik mijn continental equiflex voor heb tevreden! Knipoog en daar werd naar gevraagd: je mening!

sablou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 09:44

@mijnelmo
Ik heb geen zadels afgekraakt. Ik heb alleen feiten aangedragen.
Het is net als bij autos: Je vindt die Xabiduro GTS 1.8 fijn rijden en je had nog nooit pech. Prima toch?
Ik heb even de motorkap opengedaan en een toelichting gegeven van wat ik daar als automonteur heb gevonden: een versnellingsbak met daarin zaagsel tegen het kraken en schokbrekers met daarin oude sponsen.

Frosti4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 09:47

sablou schreef:
@mijnelmo
Ik heb geen zadels afgekraakt. Ik heb alleen feiten aangedragen.
Het is net als bij autos: Je vindt die Xabiduro GTS 1.8 fijn rijden en je had nog nooit pech. Prima toch?
Ik heb even de motorkap opengedaan en een toelichting gegeven van wat ik daar als automonteur heb gevonden: een versnellingsbak met daarin zaagsel tegen het kraken en schokbrekers met daarin oude sponsen.

ja je kunt wel allerlei foto's plaatsen, maar wie zegt welk zadel het is? er word over de hele wereld met verschillende zadels gereden, waaronder vaak de continental, als het zo'n SLECHT zadel zou zijn werd er volgens mij niet 1 verkocht...

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 09:53

ik heb ook nooit problemen gehad met mijn billy cook, dus ja ik ga het zadel niet afkraken sablou.

wat vind je van die foto van mij mijnelmo. Zie boven, dat is op het moment het zadel wat ik op het oog heb namelijk.

Frosti4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 09:56

biancailona schreef:
ik heb ook nooit problemen gehad met mijn billy cook, dus ja ik ga het zadel niet afkraken sablou.

wat vind je van die foto van mij mijnelmo. Zie boven, dat is op het moment het zadel wat ik op het oog heb namelijk.

zo op het oog ziet het er goed uit, een kennis van me rijd ook met dit zadel, op 2 verschillende paarden. kun je het proberen? dan weet je zeker of het goed op je paardje ligt en of het lekker zit... Knipoog

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 10:13

hoi mijnelmo

ja kan hem proberen, de vraagprijs is 1075 icl. hoofdstel met teugels, myler bit level 1. Martingaal (wat ik niet gebruik) pad en zadelkar. Is dat teveel, hij is drie jaar oud.

groetjes Bianca

sablou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 15:19

Citaat:
ja je kunt wel allerlei foto's plaatsen, maar wie zegt welk zadel het is? er word over de hele wereld met verschillende zadels gereden, waaronder vaak de continental, als het zo'n SLECHT zadel zou zijn werd er volgens mij niet 1 verkocht...

Ik heb het hier over exact hetzelfde zadel als waar jij het over hebt: de Continental Rieky Young Reiner. Ter controle op mijn foto's hier de maker plate van dat zadel.....
Afbeelding

Met deze zadels wordt alleen in NL, D en B gereden. Ze worden gemaakt door Continental Europa (in dit geval in opdracht van een NL westernshop) in lage lonen landen. Continental Europe is eigendom van 2 duitsers, die weinig tot niets meer te maken hebben met de oorspronkelijke Continental in USA.
Billy Cook is ook allang geen Billy Cook meer en de BC zadels die naar Europa komen hebben weinig tot niets meer gemeen met Billy zelf.
Dit allemaal voor merken geile Europeanen, die zo dagelijks bij de neus genomen worden.
Wel eens gehoord van d'Ambrose, Skyhorse, Sherer, Watts ? Dat zijn topzadels.
MVG

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:15

@sablou.. die namen die jij opnoemt zijn wel leuk.. maar is in europa niet aan te komen.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 16:27

hoi crazycactus

welk zadel heb jij ervaring mee?

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:36

Met heel erg veel verschillende.... Zelf heb ik een Lucky Lena's (nu bison saddle company) dat is de zadelmakerij van een texaanse vriend van ons, ik heb ook een Saddlesmith Dick Pieper reiner, en een merkloos ropertje.
Maar ik rijd ook op allerlei andere zadels (circle Y, crates, billy cook enz enz) er zit in de BC's zeker verschil. De oudere die door Billy Cook zelf gemaakt zijn of de nieuwere die onder zijn naam worden gemaakt, heel duidelijk zichtbaar. Mijn man is bij Billy Cook thuis geweest. Hij maakt voor zijn plezier nog old timers na.
Ik ben best kieskeurig, crates vind ik persoonlijk geen fijne zadels, weet niet waarom maar ik zit er niet lekker in. Circle Y's vind ik wel fijn, en de Ryan's van mijn buurman is ook een geweldig fijn zadel. Zijn M.L. Leddy's is een goed zadel maar is te breed voor mij, en zo kan ik nog wel even doorgaan Knipoog

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:38

Cassidy schreef:
Een Haflinger heeft meestal een korte rug, en als ik de foto's in je profiel zo bekijk (en dat een Billy Cook is die je er op hebt liggen) is een gewone Billy Cook idd te lang voor hem.
Ik zou er toch even een vakman bijhalen voordat je een round skirt aanschaft die wel kort genoeg is maar voor de rest niet past.

Hier sluit ik mij helemaal bij aan.

Die roundskirts van Continental die ik ooit heb laten passen op mijn paard waren voor vrij smalle paardjes geschikt.
Het advies wat ik je zou geven is; net zolang zadels (laten) passen totdat je de geschikte gevonden hebt.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 16:48

hoi arizona

die ik op het oog heb, is ook voor bredere paarden, die op de foto. Waarschijnlijk ga ik deze passen. Haha!