anky zadel of kn??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

channie18

anky zadel of kn??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 12:58

hoi,

ik heb anderhalf jaar geleden een hele nieuwe kn gekocht voor mijn paard.
dit paard wat ik toen had, had een hele moeilijke rug, de enigste 2 zadels die pasten waren dus een KN en een stubben, ik heb toen voor de KN gekozen.
Inmiddels heb ik een ander paard die een makkelijke rug heeft waar dus veel zadels op passen.
Ik werk af en toe bij een dressuur amazone en die heeft anky zadels op haar paarden liggen, ik heb nu dus regelmatig op zo'n zadel gereden en ik moet zeggen dat dit zadel veel fijner zit dan mijn KN de zitting is veel zachter en ik kan er beter in blijven zitten vooral met de gallop.
Nu zit ik er dus over te denken om mijn KN van 1,5 jaar oud in te ruilen op en anky want als ik dat nu doe kan ik nog aardig wat terug krijgen voor mijn zadel en hoef ik niet zoveel bij te betalen.
Nu zou ik graag van jullie willen weten wat jullie van de kwaliteit van de anky zadels vinden, blijven ze mooi bij veelvoudig gebruik enz. want ik heb ook van veel mensen gehoord dat ze niet te spreken waren over de (oude) modelen van de anky zadels. Mijn KN is natuurlijk van uitstekende kwaliteit en ik zou het jammer vinden als ik dit zadel inruil en er een zadel voor terug krijg wat er binnen een paar jaar niet meer uitziet. Dus ik zou graag is jullie mening en ervaringen willen horen.

groetjes

Roselie

Re: anky zadel of kn??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 13:00

Past de Kn op je nieuwe paard?
Misschien dat je je zadel kan laten taxeren, zodat je weet waar ja aan toe bent.

Verder heb ikzelf voor mijn paard een KN. Fijne kwaliteit, mijn zadel is 9 jaar oud is ziet er uit als nieuw.
Het enige nadeel is, en dat weet ik van meer KN houders, dat de achterkussens verkleuren in de loop der jaren

channie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 13:03

jah mijn kn past goed op mijn nieuwe paard ik heb hem een paar weken terug ook nog helemaal nalaten kijken en oplaten vullen hij ziet er nog uit als nieuw..ik ben er ook zeker niet ontevreden over ik vind het een fijn zadel alleen hij is vrij hard en ik merk gewoon dat ik op de anky veel beter zit dus vandaar dat ik misschien wil gaan ruilen..

Uno5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 13:04

Ik heb zelf een Anky zadel besteld begin Dec vorig jaar.
Tot op heden is het zadel nog niet binnen. Boos!
Nou is de ruitersport zaak die het zadel besteld hebben bij mij langs geweest met andere zadels.
Daar heb ik zelf de Prestige Top Dressage uit gekozen.( waar ik super blij mee ben Haha! Haha! )

Zelf heb ik ook een KN Symphony gehad wat heel goed zijn waarde houdt.

Zelf heb ik nu dus gekozen voor een zadel wat ook goed zijn waarde houd, ook denk ik bij een Anky zadel dat je deels voor de naam betaald.

Dus als ik je een advies mag geven zou ik het KN zadel houden of een ander merk kiezen wat ook goed zijn waarde houdt.

Ik hoop dat je hier iets mee kan veel succes ermee.

channie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 13:10

ik ben het met je eens dat je voor een anky zadel deels de naam betaalt daarom wil ik ook eerst graag weten hoe de kwaliteit is van die zadels want ik ben erg te spreken over de kwaliteit van de kn en ik wil er niet op achteruit gaan qua kwaliteit van het zadel, de enigste reden dat ik mijn kn misschien wil ruilen is omdat ik gewoon beter zit op een anky.. ik heb ook wel eens een op de prestige top dressage gezeten maar daar vind ik net weer iets te veel steun in zitten dan krijg ik last van mijn rug..ik ben het dusmet je eens dat ik er qua waarde behoud waarschijnlijk op achteruit ga maar als ik beter zit op dat zadel zal ik er toch goed over na moeten denken wat ik belangrijker vind..ik zou graag dus nog even van mensen met een anky zadel hun mening willen horen over de kwaliteit...

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 13:15

Mijn instructrice heeft een Anky zadel en is er erg blij mee. Ik heb er ook een aantal keer opgezeten en ik ben (helaas) ook verkocht. De kwaliteit vind ik ook niet denderend, maar het is een beetje kiezen: erg goed zitten en minder mooie kwaliteit of minder goed zitten en langer mooi blijven. Ik weet niet of ik het er mee eens ben dat je teveel betaalt voor de naam, het zit voor mij namelijk wel beter dan ieder ander zadel waar ik op gezeten heb. Het zal dus inderdaad zijn waarde minder lang houden, maar dat is dan een keuze.

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 13:20

Welke KN heb je dan ? (misschien heb ik er overheen gelezen hoor)
Maar je zou ook naareen ander modelvan KN kunnen kijken ? Gewoon even proberen, misschien is het wel wat en blijf je dezelfde kwaliteit houden.

Ik heb wel een keer op de ANKY gezeten, vond m nietgeweldig. Maar ik ben dan ook KN fan Tong uitsteken

Uno5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 13:24

Ja dat is dus een keuze wat iedereeen voor zich zelf moet bepalen.
Je moet er natuurlijk ook zelf goed op zitten en uiteraard ook goed op je paard liggen.
Op een Anky zat ik ook veel beter als op mijn KN maar ik ben nu toch wel blij dat ik de Prestige heb gekozen ook omdat mijn paard nog nooit zo goed heeft gelopen sinds ik dit zadel heb.

channie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 13:26

ik heb de symfonie maar over het algemeen vind ik de nieuwe modelen van kn erg hard..

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 13:30

Ligt er aan..de nieuwere hebben een zachtere zitting

channie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 13:33

ik heb een nieuwe nog geen anderhalf jaar oud ik heb een paar keer op een oude kn van 15 jaar oud gezeten van mijn instructrice en die was een stuk zachter dan mijne..

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 13:38

channie18 schreef:
ik heb de symfonie maar over het algemeen vind ik de nieuwe modelen van kn erg hard..

Dan heb jij nog niet op die van mij gezeten Tong uitsteken
Die is namelijk superzacht ! Ik heb een Tango
Zo'n half jaar oud (die nu ligt te verschimmelen omdat mn paard 3 maand op rust moet Boos!)

channie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 13:42

nee daar heb ik nog niet opgezeten die hebben ze toen der tijd wel op mijn pard gepast maar die paste niet...jammer dat ie nu ligt te niksen beterschap met je paard,..

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 13:57

channie18 schreef:
nee daar heb ik nog niet opgezeten die hebben ze toen der tijd wel op mijn pard gepast maar die paste niet...jammer dat ie nu ligt te niksen beterschap met je paard,..

Ok, dat is jammer, vind het een erg fijn zadel, zit er lekkerder in dan in de symphonie die ik hier voor had.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 14:13

Ik heb zelf een KN, en heb ook weleens op een Anky gereden.
Vind het beide erg fijne zadels, maar als ik moet kiezen ga ik toch voor mn eigen KN.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 12:54

Bij Anky zadels betaal je wel heel erg voor de naam. Ik heb gehoord dat de bomen van die zadels precies hetzelfde zijn als de bomen van oa JC en Rossner, maar Anky zadels zijn toch wel een stuk duurder.
Ik zou zelf nooit een KN inruilen voor een Anky. KN zadels blijven behoorlijk wat geld waard, ookal zijn ze jaren oud.

gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 13:52

blijf dit topic even volgen, ga eind van de zomer een nieuw zadel kopen en ik wil graag een bruine. Nu vind ik de bruine zadels van anky erg mooi ( evan uitgaande dat dit zadel zou passen ) weten jullie wat die zadels kosten??

els13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 14:03

Hoi,

Ik heb nu 2jaar het laatste nieuwe Anky zadel. En ik ben er super tevreden over. Ik gebruik het vrij intens. Het enige dat ik er nu aan heb laten maken zijn de singelstoten.

Over de vorige Anky modellen kan ik niet veel zeggen,maar over dit zadel ben ik echt tevreden. Ik heb al met zeer veel verschillende merken gereden (ik rijd nogal veel op verschillende paarden) en het is ook afhankelijk van de bouw van je paard. Dus ik raad je aan om eens een Anky zadel te proberen op je eigen paard. En dit best een paar keren zodat je niet afgaat op enkele minuten. Mijn ondervinding is dat na een aantal keren je het beste kan voelen of het zadel voor jou een blijver is of niet.
En dan is het voor jezelf nog afwegen wat je het belangrijkste vind: kwaliteit of een goed gevoel met het rijden.
Kwaliteit van het zadel hangt ook af van hoe je ermee omgaat en hoe je het verzorgt.

Uno5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:24

Het Anky zadel kost rond de € 1600.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:26

heeft iemand foto's van het anky zadel op zijn of haar paard?

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:32

Kijk anders eens in dit topic: viewtopic.php?f=117&t=716332&hilit=

Els13 je zegt dat je het nieuwe model zadel 2 jaar hebt, maar zo lang is het nog niet uit, want wij hadden één van de eerste die geleverd zijn en dat is van half dec. 2005 ! Misschien ben je er op een andere manier aan gekomen, dat kan natuurlijk ook.

Ik begrijp niet dat er mensen zeggen dat de kwaliteit matig is: het wordt bij ons heel intensief gebruikt (heb het dus 1,5) en het ligt nog perfect (pas nog nagekeken) en het ziet er ook nog helemaal prima uit (en heel veel aan onderhoud doen we nou ook niet). Iedereen die op het zadel heeft gereden vindt het een heerlijk zadel. Kortom: wij zijn super tevreden en zouden het met geen enkel ander zadel willen ruilen Haha! Haha!
Laatst bijgewerkt door Netje op 12-04-07 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:35

Toad schreef:
heeft iemand foto's van het anky zadel op zijn of haar paard?

Ja hoor:

Afbeelding