ik koop binnenkort springschoenen met bont, omdat ze heel vaak haar voorbenen aan tikt tot bloedens toe. Ik had al gewone neopreen springschoenen maar na die 1 keer om gehad te hebben stond ze de volgende dag met een dik been. Bleek die springschoen een wondje in haar kootholte veroorzaakt te hebben. Dus ook geen succes.
Vind het allemaal wel leuk dat bont, maar hoe hou je het schoon? Ik rijd altijd buiten en tja het is wel eens blubberig. Kunnen ze in de wasmachine? Kortom hoe houden jullie ze schoon??
bont kan je wassen met het bontwasmiddel van christ ( bekend vande bontonderleggers en shabrakjes) kan op de hand en ook wel in de machine denk ik als de rest vand e schoen van neopreenis
ik zou het voor de zekerheidgewoon op de hand doen
Zo doe ik het ook Maar echt handig zijn bontspringschoenen niet als je vaak in de blubber rijd. Ze zijn snel vies en moeten dus vaak gewassen worden, die van mij drogen ook nog eens langzaam. Ik gebruik ze alleen op wedstrijd of als de bak helemaal droog is.
Kan je niet alleen een bontvoering ervan kopen? Weet niet of dat bestaat voor springschoenen, maar je hebt ze wel voor peesbeschermers. Als het er is, is het ook makkelijker om te wassen.
je kan gewoon groene zeep gebruiken. iig een vettig soort zeep. het kan gewoon in de was maar het probleem is dat je vervolgens met je klitteband zit. die moet je dus heel goed dicht doen ander zit het vol met wol. overiges zou ik nog een goed naar die neopreen dingen kijken. misschien waren ze te klein/groot of waren de benen niet helemaal schoon en heeft het met zand geschuurd.