losse pad frummelt op, wat is er mis????

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kim1207

losse pad frummelt op, wat is er mis????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 20:43

Ik merk steeds dat wanneer ik een losse pad (zoals de rambo, van harry's horse ed) onder mijn zadel leg. (en ik weet denk ik hoe ik een zadeldek onder een zadel moet leggen) dan frummelt hij helemaal op naar achteren toe. Hij gaat als het ware onder het zadel door en kruipt dan omhoog. Ik heb al besloten om niet meer met mijn pads te rijden, maar wie kan me vertellen wat er mis gaat?

Anoniem

Re: losse pad frummelt op, wat is er mis????

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 20:45

Leg je hem er wel goed onder (lees: goed naar voren en omhoog getrokken in de kamer)? Als je dat wel doet, vrees ik dat je zadel niet zo goed past...

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 20:47

ja dat doe ik. Hozo past mijn zadel niet zo goed denk je? De schoft en rug liggen helemaal vrij. Je kan er onderdoor kijken (ook als je erop zit) en hij fraagt mooi overal . Maar wil je het toch even uitleggen dat mijn zadel niet past. Met andere dekjes gebeurt er niets, Het is echt met die losse pads (zonder lussen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 20:48

Nou ja, als een zadel goed past, hoort zo'n ding gewoon niet te schuiven. Het zóu ook nog aan het merk/pasvorm kunnen liggen, maar ik dacht op te kunnen maken uit je post dat je verschillende merken hebt geprobeerd?

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 20:52

Toevallig had ik vandaag een kavalkade van een stalgenootje geleend. Die had ik ook goed omhoog getrokken, maar toen ik afstapte viel me op dat dat ding opfrommelde. Rambo zeg ik wel,, maar weet ik eigenlijk niet die heb ik er onlangs niet op gehad. HH frummelt als ze veel gewassen zijn en dus dunner zijn. Weet het eigenlijk ook even niet zo goed. Het lijkt wel of valanda die dingen naar achteren toe transporteert. Dacht echt dat mijn zadel paste, maar ik ben bang dat dat weer niet is. Mijn paard verandert steeds in zijn bespiering,. Dan zou het mijn derde zadel moeten worden in 2 jaar tijd. Zou het niet tof vinden dat mijn KN niet past. Hij draagt denk ik te weinig aan de voorkant. Als ik een zweet afdruk op het dekje zie, dan zie je het hle zadel behalve waar hij naast de schoft zit, daar maakt hij volgens mij opas weer contact ongeveer halverwege tot 3/4 van het zweetblad
Laatst bijgewerkt door kim1207 op 09-04-07 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 20:54

Hmmm, kijk eens of je een Polypad kunt lenen van iemand (www.polypads.co.uk geloof ik). Die gebruiken we bij ons op stal voor alle manegepaarden, alle paarden van de eigenaren en een aantal pensionpaarden (gebruik ze zelf ook) en die blijven op alle paarden goed liggen. Als die ook niet blijft liggen kun je er vanuit gaan dat het zadel niet goed past.

Neem aan dat je wel goed aansingelt?

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 20:57

uhm ja, maar dat zou toch niet mogen betekenen dat hij naar achteren gaat. Met de longeersingel met een los dek erop gebeurt het trouwens ook.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:43

het kan zijn dat het zadel idd niet helemaal perfect past maar dat hoeft niet
het kan ook gewoon zijn dat de combui paard zadel en pads niet gaat
nadeel van pads is vaak dat er geen enkele vorm in zit
dus geen pasvrom maar gewoon ene vierkante lap
op bijvoorbeeld ronde paarden wil dit nog al eens gaan schuiven ook als het zadel goed past

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:45

ligt ook echt aan de vorm van je paard. HH blijven bij mij ook niet liggen, anky's ook niet. PK weer wel Knipoog

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:45

Mijn Anky verschuift ook soms. Vaak wanneer ik echt intensief ga rijden. Terwijl mijn zadel goed past. Misschien kan het toch op de een of andere manier iets gaan schuiven!

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 10:37

ben blij om te horen dat het ook aan de pad vorm en paard vorm kan liggen Lachen

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 14:46

Mijn pads schuiven niet. Het zou inderdaad aan de vorm van de rug van je paard kunnen liggen.

ramnoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 11:22

Bij ons ging het Anky-pad ook schuiven, nu we nog een keer extra aansingelen hebben we er geen probleem meer mee.