ervaring met zadelmarkt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mhagenbeek

ervaring met zadelmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 19:18

hoi hoi,
Je ziet heel erg veel mensen die denken dat de zadels van de zadelmarkt echt slecht zijn.
Maar ik vroeg me af, zijn er ook mensen die een zadel van de zadelmarkt hebben en daar echt tevreden over zijn?
en dan vooral de western zadels daar hoor ik nog het meest over dat ze slecht zijn.
En de hoofdstellen? ik denk altijd, daar kan weinig aan fout zijn.. gewoon ergens anders een bit kopen.
Maar misschien is het leer wel erg slecht.
dus iedereen die wel eens bij de zadelmarkt is geweest of een zadel heeft/had van de zadelmarkt, zijn jullie tevreden?

(ik weet dat er over de zadelmarkt al heel erg veel topics zijn. maar echt over dit kan ik niet goed iets vinden, links naar anderen topics zijn dan ook van harte welkom!!)

Milly_

Re: ervaring met zadelmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 20:35

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 20:43

mijn pony loopt in de les al 4 jaar met een zadelmarkt zadel...
dat ziet er ondertussen niet meer uit...
(dat is dus 4 jaar lang ca 10 uur per week... in de lessen.. en dan
ik zelf nog rijden...dus uur of 14 of nog iets meer per week.. ?)

Maar was toen het enigste passende niet naar voren schuivende zadel
wat ik kon vinden...
Zelf de zadelmaker/passer die nog wel eens is geweest, vond hem super
passen.. Dus prima voor in de les..

Kinderen gooien ermee, hangen het onder mijn pony haar neus..
(en die knaagt aan alles...)

Zadel is nu echt wel bijna op....... singelstoten worden slechter,
onderste stuk leer van zweetblad gaat stuk... heb de naadjes
van het zitvlak laten plakken... (zit bontje overheen zodat je
dat niet ziet...)

Maar gezien prijs die ik er toen voor betaald heb en zeer lompe gebruik...
(ik heb er ook tot december mee gereden, en spring er nu nog mee...
en heb zelfs met dat zadel en ja ook de pony in een vijver gelegen...)
denk ik dat het een goede prijs/kwaliteit verhouding is....

was toen 195 euro incl. singel, beugels etc... heb een dressuur zadel
met brede boom.. een lggm hupeldepup.. of zo... vrij vlak zadel, zonder
echte wrongen.. en zeker geen diepe zit....

Heb nu een dressuur bates.. zit ook als gegoten!! Maar daar mogen
die kinders niet op!!!!

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 21:00

nog eentje: viewtopic.php?t=106815
In dit topic worden ook meerdere linken gegeven van andere topics, en in deze gelinkte topics vervolgens NOG meer links enzovoort!Deze topics blijven maar komen Haha!
waarom toch? Clown
Vele uurtjes leesplezier zou ik zeggen Knipoog

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 21:32

Met de hoofdstellen is weinig mis. Gewoon standaard kwaliteit zoals alle hoofdstellen rond de 20 euro. Kun je dus rustig kopen.
Dekens net zo. Geen topkwaliteit, maar verder niets mis mee.

Zadels, vergelijkbaar met model start van Divoza. Geen topkwaliteit. Wil je goedkoop, koop dan een Kadet zadel. Deze zijn voor het geld dat je ervoor betaalt goed met een redelijke pasvorm. Zelf zou ik er geen zadel kopen, want je krijgt geen geld terug als het niet past. Scheve zadels en dergelijke worden rustig verkocht (maar ook bij zaken als Divoza, dus je moet altijd een zeker vertrouwen hebben dat je een goed zadel meekrijgt of zelf weten waar je op moet letten).

De stockzadels zijn redelijk. Wel vallen ze meestal vrij smal. En het is niet zo dat ze altijd passen zoals er wel eens verteld wordt. (er wordt dan gezegd dat het zadel bovenop de rug moet liggen, maar een te smalle boom drukt wel op de schouders natuurlijk). Ik heb er ooit een stockzadel gekocht voor 270 euro. Dit zadel wordt bij Loesdau ook aangeboden, maar dan voor meer geld. Nu hebben ze dit zadel niet meer in het assortiment. Wat mij toen opviel is dat er vrij veel zadels met een lelijkere plek in het leer lagen. Ik heb uiteindelijk eentje uitgezocht zonder kleurfouten, leerfouten, scheve boom e.d. Helaas heb ik dit zadel enige jaren later weer verkocht omdat ik het nooit meer gebruikte, maar achteraf gezien zou ik het toch graag nog gehad willen hebben. Dit zadel was nog een zware, 15 kg. Goed leer, houten boom. Enige wat ik had toen ik thuiskwam is dat de stoten wat te breed waren voor de gespen van de singel. Dit netjes bijgesneden en probleem opgelost. Een stockzadel kun je dus best kopen als je weet waar je op moet letten. Dit zijn ook de enige zadels die ik waar voor het geld vind. Maar je moet wel enig verstand van zadels hebben, want anders wordt er rustig gezegd dat ze altijd passen terwijl ze toch echt te smal zijn. Een stockzadel is overigens wel vrij lang. Dus kijk ook of ze niet op de lendenen liggen.

Van westernzadels heb ik geen verstand, maar ze verkopen geen roundskirts, dus voor paarden met een korte rug heb je vaak een probleem. Hoe de pasvorm is weet ik niet.

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 23:24

rij al 5 jaar met zadel van zadelmarkt!!! prima zadel Haha!

rachillover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 23:50

Ik heb er mijn allereerste (vzh)zadel vandaan, en ook gelijk mijn allerlaatste.. Het lijkt net of je op een blok beton zit en na 2 x rijden had ik al (grote) slijtageplekken. Ik er heen gebeld en volgens hun waren er nog nooit geen klachten over dat type zadel geweest en dus lag het aan mij.

Dan zou je zeggen, die koopt daar niks meer..
Toch weer de fout ingegaan met een winterdeken, bij thuiskomst bleek dat de bilkoorden en singels niet goed vastgestikt waren, mee teruggegaan en een nieuwe gekregen. Ik vond het er nog niet echt stevig uitzien maar voor dat geld nam ik het maar voor lief.
Na 1 dag gedragen te hebben was er een bilkoord, borstgesp en een singel afgescheurd, vond ik toch wel heel snel na 1 dag. Weer gebeld naar Zadelmarkt en het lag niet aan de kwaliteit maar aan mijn paard...
Afgelopen winter heb ik een Harry's Horse deken gekocht, wel veel duurder maar hij is nog wel heel!!

Voor mij nooit geen Zadelmarkt meer!!! De klantvriendelijkheid vind ik ook ver te zoeken...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 23:52

Ik heb geen ervaring met producten van de Zadelmarkt, en wil die liever ook niet zelf maken...

_Aise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 23:57

Wij hebben al 2 zadels bij zadelmarkt gekocht en over beide zeer tevreden.
Het eerste zadel konden we niet meer gebruiken omdat de vorm van ons paard erg veranderd was doordat hij veel meer spieren gekregen had, dus toen zijn we voor een dressuurzadel gegaan.
Paard meegenomen en we kregen naar ons idee echt deskundig advies.
Er werd goed uitgelegd waarom het eerste zadel niet meer goed was, op welke plekken het de beweginsvrijheid belemmerde, en een aantal andere zadels gepast.
Hierbij werd steeds uitgelegd waar het beter lag en welke het beste lag.
Die hebben we uiteindelijk genomen en die zit heeeeerlijk.
Ook hoofdstel, zweetdeken, pad en zadelhoes hebben we daar vandaan en alles gaat prima mee.
Wij zijn er nog steeds erg tevreden over en zouden zeker nog eens gaan.
Maar mede dankzij ons vertrouwen in de deskundigheid van desbetreffende vrouw.
Maarja, het zal altijd een eeuwige discussie blijven.
Wij hadden trouwens een Merano en iemand anders bij ons op stal ook en die is daar ook erg tevreden over.
Maarja, het is en blijft je eigen keus Knipoog

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 11:51

ik heb ook een zadel van zadelmarkt hij was 300euro

het zadel paste goed op me paard....maar me paard liep er niet zo lekker mee....ik heb er 2 weken mee gereden....wat bleek nou de boom was scheef!!!!contact opgenomen met zadelmarkt hun zeiden dat et wel aan mij zou hebben gelegen want hun verkochten geen zadels met scheven bomen.....

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 15:36

Heel veel topics over idd!

Ik heb met zadelmarkt heel veel geld bespaart!!

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 15:37

Dniekje schreef:

Door er geen zadel te kopen!!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 15:39

Goede ervaring met de westernzadels van zadelmarkt lijkt me stug aangezien gros van de zadels hartstikke scheef is (alleen handig als je paard scheef gebouwd is? Clown ), ik zou ze nog niet als decoratie aan de muur willen hebben. Nagelbijten / Gniffelen

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 15:45

Ik heb nu al mn 2de zadel van zadelmarkt en ben gewoon goed tevreden.... neej je moet het niet gaan vergelijken met een kieffer van 1200 euro ofzo..... Maar de zadels zijn beiden goed de eerste die ik kocht was een vzh zadel en die heb ik nu 5 jaar en is nog steeds niets mis mee, de 2de een dressuurzadel heb ik nu zown 2 á 3 jaar en is ook gewoon nog steeds goed en nee het voelt niet alsof ik op een blok beton zit.... Verder heb ik der ook een hoofdstel vandaan dat is 3 jaar helemaal meegegaan maar nu bestaat het ondertussen uit allerlei bij gekochte dingen waaronder een hoge neusriem, de originele is nog steeds goed het enige dat ik heb moeten vervangen is de keelriem

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:11

Ik heb nu een tijd een Merano, dressuur. Hij rijd echt heerlijk, en ligt ook goed. Mijn paard heeft een beetje lage rug, hoge kont, en hoge schoft. Dus het was erg moeilijk een goed zadel te vinden, en had ook niet veel geld om uit te geven, maar deze ligt goed. Ik ben er tevreden over.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:24

Dniekje schreef:
Dniekje schreef:

Door er geen zadel te kopen!!

waaaaahahahahahahhzhzhahahaha ROFL idd, goedkoop duurkoop Knipoog

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:39

Het is gewoon (blijkbaar) erg duidelijk dat de meningen over zademarkt héél erg verschillend zijn. Ook zitten er mensen tussen, die slecht over ze oordelen terwijl ze zelf geen ervaringen er mee hebben. Dan hebben ze het,... gehoord.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 20:52

Ik heb er hele goede ervaringen mee. Ik had er voor mn New Forest pony een dressuurzadel gekocht. Hier heb ik een paar jaar mee gereden en nooit problemen mee gehad. Hij paste ook super op mn KWPN ruin van 1.65. Mijn huidige paard heeft een hoge schoft waardoor ik hem uiteindelijk heb weg gedaan, maar het was echt een super zadel en het leer was ook erg netjes.

M_C_Design

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 21:02

ik heb goeie ervaringen met zadelmarkt tot nu toe *LOL*
ik heb een hoofdstel van 25,- met diamantjes erin. diamantjes laten niet los en hoofdstel zit gewoon goed.
niet super soepel leer ofzo, maar gewoon goed.
hij heeft mijn pony iig overleefd Clown
mijn zus heeft een pad, een zadel, singel, stijgbeugels, stijgbeugelriemen.
bevallen allemaal goed hoor *LOL*
ook weer niet uitmuntend, maar gewoon.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 21:03

germie schreef:
Met de hoofdstellen is weinig mis. Gewoon standaard kwaliteit zoals alle hoofdstellen rond de 20 euro. Kun je dus rustig kopen.
Dekens net zo. Geen topkwaliteit, maar verder niets mis mee.

Zadels, vergelijkbaar met model start van Divoza. Geen topkwaliteit. Wil je goedkoop, koop dan een Kadet zadel. Deze zijn voor het geld dat je ervoor betaalt goed met een redelijke pasvorm. Zelf zou ik er geen zadel kopen, want je krijgt geen geld terug als het niet past. Scheve zadels en dergelijke worden rustig verkocht (maar ook bij zaken als Divoza, dus je moet altijd een zeker vertrouwen hebben dat je een goed zadel meekrijgt of zelf weten waar je op moet letten).

De stockzadels zijn redelijk. Wel vallen ze meestal vrij smal. En het is niet zo dat ze altijd passen zoals er wel eens verteld wordt. (er wordt dan gezegd dat het zadel bovenop de rug moet liggen, maar een te smalle boom drukt wel op de schouders natuurlijk). Ik heb er ooit een stockzadel gekocht voor 270 euro. Dit zadel wordt bij Loesdau ook aangeboden, maar dan voor meer geld. Nu hebben ze dit zadel niet meer in het assortiment. Wat mij toen opviel is dat er vrij veel zadels met een lelijkere plek in het leer lagen. Ik heb uiteindelijk eentje uitgezocht zonder kleurfouten, leerfouten, scheve boom e.d. Helaas heb ik dit zadel enige jaren later weer verkocht omdat ik het nooit meer gebruikte, maar achteraf gezien zou ik het toch graag nog gehad willen hebben. Dit zadel was nog een zware, 15 kg. Goed leer, houten boom. Enige wat ik had toen ik thuiskwam is dat de stoten wat te breed waren voor de gespen van de singel. Dit netjes bijgesneden en probleem opgelost. Een stockzadel kun je dus best kopen als je weet waar je op moet letten. Dit zijn ook de enige zadels die ik waar voor het geld vind. Maar je moet wel enig verstand van zadels hebben, want anders wordt er rustig gezegd dat ze altijd passen terwijl ze toch echt te smal zijn. Een stockzadel is overigens wel vrij lang. Dus kijk ook of ze niet op de lendenen liggen.

Van westernzadels heb ik geen verstand, maar ze verkopen geen roundskirts, dus voor paarden met een korte rug heb je vaak een probleem. Hoe de pasvorm is weet ik niet.

heb er zelf geen ervaring mee, maar ik vind bovenstaande reactie erg helder, misschien dat dat nog aangevuld kan worden met westernzadel ervaringen en dan zou dat misschien wel in de WIKI geplaatst kunnen worden?
er zijn namelijk vaak mensen met vragen hierover.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 21:11

Ik heb een Merano dressuurzadel en ben er erg tevreden mee, hij ligt perfect en rijd heerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 21:29

Bekijk alle links maar eens, mocht je dan nog vragen hebben, dan kan je een nieuw topic op EA GZ DI openen, hier een slotje Lachen