Ik ben van plan een correctie onderlegger aan te schaffen.
Het zit zo, anderhalf jaar geleden heb ik een ainsley vanguard zadel voor mijn paard gekocht, ik heb deze op laten vullen naar de rug van mijn paard. Mijn paard was toen aan de toch wel dikke kant, en moest door een blessure van de arts afvallen. Nu is hij toch wel aardig kilo's kwijt, maar ziet er nu goed uit. Sinds dat hij afgevallen is, glijdt mijn zadel naar achteren... het probleem: doordat mijn paard zo is afgevallen, is ook de rug minder breed geworden. De kussen sluiten nu niet meer aan op de rug waardoor mijn zadel nu dus naar achter glijdt. Ik heb er nu een kussentje te leen onder, waardoor mijn zadel wel goed blijft liggen, maar dit kussen is te dik. Hierdoor ligt mijn zadel dus nu te ver voor over. Na wat gesneup op internet kwam ik deze onderlegger tegen.
http://pegasus-ruitersport.nl/contents/ ... legger.jpg
Wie kent dit probleem, en wie kent deze onderlegger, en wat zijn de ervaringen hiervan.
Een nieuw zadel kopen is geen optie, want het past verder goed, en ik het het geld er niet voor. Meer oplaten vullen is ook geen optie, omdat wanneer ik er meer vulling in zou zetten, de kussens zo gigantisch hard worden dat dit niet echt lekker voor mijn paard is.
Ik hoor graag meningen!
Groetjes Hilda