Hoi! Mijn paard is 1.61 en een chique typetje. Ik heb voor haar gewoon een full gekocht (wel even getwijfeld tussen full en cob). Mocht van de ruiterzaak de teugel komen ruilen als bij het passen bleek dat deze te groot was.
Het ligt voornamelijk aan de lengte van de hals, ipv aan de grootte van het paard. Tuurlijk heeft een groter paard in verhouding een langere hals. Ik zou gewoon even langs de winkel gaan en één van de twee maten meenemen. Thuis even passen en als het te groot of te klein is dan kun je gewoon ruilen.
ik zou een cob nemen als ik jou was, die dingen vallen altijd vrij klein. mijn haflinger van 1,40 heeft met alles maat cob, maar zijn thiedemann was maat pony
Ik zit hier ook mee... Welke heb jij gehaald? past het? Mijn merrie is 1.55 en ik zit ook heel erg te twijfelen!!! Dit is ook niet echt op te meten toch?
Hangt van de lengte van de hals af. Ik had een full gekocht voor mijn fjord, maar die bleek uiteindelijk veel te groot voor zijn korte nek. Ik zou dus voor cob gaan als ik jou was.