Maatwerk bij Prestige-stubben-passier e.d.?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Venetia

Maatwerk bij Prestige-stubben-passier e.d.?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 14:13

Ik vraag me af, of bij de betere zadelmerken, het ook mogelijk is het zadel op maat naar paard en ruiter te maken. Bijv. de Prestige Doge, het nieuwe topmodel. Als mensen van Prestige dat zouden komen opmeten en je dan een passend zadel krijgt, zou dat toch veel ellende schelen.
Of bijvoorbeeld de Passier Hubertus Schmidt, dat je daarbij bijvoorbeeld 16" zweetbladen krijgt en een 16,5" zitvlak, of juist een 17 inch zitvlak en 18 " zweetbladen, en dat passier (of een vertrouweling daarvan) de boom komt opmeten.

Heeft iemand hier ervaring mee of kunnen deze zadels alleen uit het schap verkocht en aangepast worden?

#Ymke#

Re: Maatwerk bij Prestige-stubben-passier e.d.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 14:32

of ze een 16 inch blad aan een 18 inch zadel kunnen zetten weet ik niet, maar in een winkel vertelde ze mij dat ze wel kunnen komen meten.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 17:06

ik meende dat je bij alle A merken kunt aangeven of je korte, normale of lange zweetbladen wilt. je kunt dus ook kortere (kleinere) zweetbladen bestellen

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 17:46

Tegenwoordig kan je veel hoor. Je kan zelf bepalen welke lengte zweetbladen je wil (kortere of langere), welke kniewrong en hoe geplaatst, welk leer op welke plaats, enz. Maar ik geloof niet dat de mensen van bijv. Passier dat zelf komen opmeten. Bij mijn weten gebeurt dit via een ruitershop (erkende vertegenwoordiger) of via een zadelmaker die de maten dan doorgeeft aan de fabriek.
Bij mij is dit toch zo gegaan. Ik heb nu wel alleen maar ervaringen met Schumacher maar ik heb vernomen dat dit ook voor Passier geldt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 21:40

Ik heb negen jaar geleden een Prestige TopDressage op maat laten maken, althans, de boommaat werd opgemeten.
De boombreedte is 36 cm, das behoorlijk, en dus niet zomaar te koop in de winkel.

Ik heb het toen via een dealer van die zadels laten doen, die had wel speciale formulieren van Prestige.
Met maatwerk bedoel ik natuurlijk alleen de boom, de kussens dien jezelf aan te laten passen aan het paard, door een zadelmaker.

Het is dus bij Prestige iig mogelijk.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 21:52

Bij stubben is het ook mogelijk. Keil, geen keil, lange stoten, korte stoten. korte zweetbladen, extra lang. Je geeft gewoon het aantal cm's langer of korter op.