Merano zadels echt zo slecht?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ludo_girl

Merano zadels echt zo slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 09:40

Zoals de titel al zegt zijn die zadels nou echt zo slecht?

Ik hoor het wel Knipoog

Eleandra

Re: Merano zadels echt zo slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 18:45

Ik gebruik een merano zadel en ik vind er niets mis mee. Best licht, zit fijn, nee ik he geen op of aanmerkingen Lachen

soof20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 18:48

ik heb er pas geleden 1 op proef mee genomen om te passen of het wat was het was een merano vzh maar met een diepe zit heb er even opgezeten zat heerlijk lekker zacht en je voelde echt dat je erin zat, maar hij lag niet goed maar voor de prijs die je ervoor betaald vind ik het een mooi zadel, alleen paste het jammer genoeg niet dus nu maar een wintec gekocht groetjes

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:02

[YRT] -> [HAR]

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:06

Ja, er gaan verschillende meningen over.

De een zegt dat het een brak zadel is en de andere is er super blij mee.
Ik weet nooit wat ik er van moet denken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:08

Hier zijn al heel erg veel topics over Lachen

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:14

Ik had er een. Wat mij opvalt dat de kussens vaak niet 'vol' genoeg zijn. Als je geen wedstrijden rijd is het een gewoon zadel waar niks mis mee is maar je moet er geen moeite mee hebben dat het zadel heel erg snel gebruikssporen heeft en dus echt heel lelijk word. Het is ook gebeurt dat de zadels scheef was. nou dan ben je natuurlijk weer veel verder van huis als je dat niet weet. verder de kwaliteit is bagger! Ik heb die van mij 8 maanden gebruikt en hij licht nu als decoratie op me kamer want hij valt uit elkaar van elende. Het is dus maar wat je wilt ieder jaar een nieuw zadel moeten kopen of meteen een goed degelijk zadel waar het paard de rest van zijn leven klaar mee is.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:26

deze zadels worden niet op het paard aangepast, de boom is vaak scheef, en er is al eens eentje gesignaleerd waarbij een stukje ijzer uitstak. ze worden niet met de hand gemaakt, zoals beweerd wordt. bovendien komen er geen echte zadelmakers aan te pas, maar arbeiders uit lage lonen landen. het leer bestaat uit geperst restleer, en is dus snel kapot en/ of versleten.
nieuw zien ze er mooi uit, maar als je beter kijkt (en voelt) wordt wel duidelijk wat je echt in je handen hebt. ik zou ze niet op de ruggen van mijn paarden willen hebben.

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:30

gebruik even de zoekfunctie en je hebt er zo een boel informatie bij Knipoog

Ik ken ook iemand die er een hand, de boom was scheef en paardje heeft er langdurige rugklachten aan overgehouden...

hiawattah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:32

Idd verschillende meningen. Ik heb er een gehad na een week was ik wat minder te vreden (kwaliteit vind ik slecht!) en toen kreeg ik een tweede hands kieffertje. Ik heb mijn zadel toen verkocht de mensen die het gekocht hadden waren er in eerste instantie heel blij mee, maar na 2 of 3 weken namen ze contact op. Hun paardje wilde niet meer lopen als het zadel op zijn rug lag, als ze er een ander zadel oplegde was hij wel braaf. Na dit verhaal zeker houd ik het bij een merkzadel, zijn 2e hands ook niet zo duur en blijven kanger goed. Het model wat wij hadden liet stukjes verf los en het leer bleek heel stug te zijn. Maar er zijn idd ook mensne die er wel blij mee zijn, maar ik in ieder geval niet.
Heb er bij mijn zadelmaker al een paar keer één zien liggen met een kapotte boom terwijl het zadel nog niet eens 2 jaar oud was! Ik zou er mee oppassen en een goedkoop merkzadel nemen, zijn genoeg goede te vinden die betaalbaar zijn. Succes.

Ps zoek idd de oude topics een keer op, staat ook heel op.

hiawattah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:36

Blueberry schreef:
gebruik even de zoekfunctie en je hebt er zo een boel informatie bij Knipoog

Ik ken ook iemand die er een hand, de boom was scheef en paardje heeft er langdurige rugklachten aan overgehouden...

Wat erg zeg! Dan baal je echt! Kan je idd beter iets meer uitgeven en dit zien te voorkomen, die van mij was gelukkig niet scheef (laten controleren en opvullen bij mijn eigen zadelmaker, zat overigens normale vulling in Lachen ). Maar ik was gewoon niet tevreden over de kwaliteit en de pasvorm ook niet trouwens, de kussen zakte veel sneller in dan het gemiddelde zadel, waardaar hij al snel niet goed lag.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:46

kijk ook eens op bokt of marktplaats, hoeveel van deze zadels worden aangeboden, met de vermelding van 0 tot 20 keer mee gereden, maar ligt niet goed. gewoon TEVEEL van deze zadels worden al snel weer doorverkocht. en dat doe je niet als je tevreden bent.
ik ben begonnen met een simpel merkloos dingetje, wel goed laten aanpassen uiteraard, en laten controleren regelmatig. nu rijd ik met een leuke middenklasser, super kwaliteit, en echt handwerk ipv ' fabriekshandwerk'. daarnaast heb ik nog een antiek (jaren ' 60) westernzadel.

ik geef de voorkeur aan een goede tweedehandse boven een nieuw merkloos zadel, of ander flutproduct. het zadel is imo iets waar je niet op mag besparen in die zin.

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:50

Ik had er ook 1 om als 1e zadel te dienen voor het eerste jaar totdat mijn suusje wat beter was gespierd en ik overkon naar een duurder zadel... De merano lag prima bij suus alleen zat ik teveel achterover naar mate ik het zadel gebruikte... de kussens waren inderdaad niet zo goed gevuld / sterk..... en het ergste....
Nou de merano viel na 3 maanden helemaal uit elkaar... en ik heb het echt normaal gebruikt...
mijn zweetbladen lieten los ( de NIETJES lieten los Huilen !!!!! )
Ik na veel moeite en gezeur opgestuurd en ik kreeg een nieuwe terug... die heb ik een week gebruikt en ligt nu mooi te wezen op mijn kamer... Ik heb een mooie Kentaur gekocht waar ik dik tevreden over ben. De merano hou ik als reserve voor als het echt niet anders kan en ik hem moet gebruiken ... maar voor een goed bedrag mag hij weg hoor Haha! Haha!

MoniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 22:46

SabM schreef:
Ik had er ook 1 om als 1e zadel te dienen voor het eerste jaar totdat mijn suusje wat beter was gespierd en ik overkon naar een duurder zadel... De merano lag prima bij suus alleen zat ik teveel achterover naar mate ik het zadel gebruikte... de kussens waren inderdaad niet zo goed gevuld / sterk..... en het ergste....
Nou de merano viel na 3 maanden helemaal uit elkaar... en ik heb het echt normaal gebruikt...
mijn zweetbladen lieten los ( de NIETJES lieten los Huilen !!!!! )
Ik na veel moeite en gezeur opgestuurd en ik kreeg een nieuwe terug... die heb ik een week gebruikt en ligt nu mooi te wezen op mijn kamer... Ik heb een mooie Kentaur gekocht waar ik dik tevreden over ben. De merano hou ik als reserve voor als het echt niet anders kan en ik hem moet gebruiken ... maar voor een goed bedrag mag hij weg hoor Haha! Haha!

een kennis van mij had exact hetzelfde, de zweetbladen scheuren er gewoon af!!! Frusty
nee, deze zadels zijn van slechte kwaliteit Hamer , koop gewoon een goed merk, tweedehands goed merk is 1000 maal beter!

enne, ik heb ook een Kentaur Knipoog heerlijk zadel Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 23:14