Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
arans schreef:Een correctie bit is niet heel scherp hoor
Bitch schreef:Het is een behoorlijk pittig bitje, hoor! Zodra je de teugels aanneemt, draait dat platte stukje op de tong, daar wordt je als paard niet vrolijk van..
Zoek eerder de oorzaak waarom je paard met het hoofd schudt, je haalt nu een 'oplossing' aan voor de syptomen, en niet voor de oorzaak...
Bitch schreef:Het is een behoorlijk pittig bitje, hoor! Zodra je de teugels aanneemt, draait dat platte stukje op de tong, daar wordt je als paard niet vrolijk van..
Zoek eerder de oorzaak waarom je paard met het hoofd schudt, je haalt nu een 'oplossing' aan voor de syptomen, en niet voor de oorzaak...
Naatje80 schreef:Is het een scherp bit? ligt eraan hoe je ermee om gaat
Is dit alleen een tijdelijke oplossing of kan je hier standaard mee rijden?ik heb er een paar maanden gebruik van gemaakt daarna nooit meer nodig gehad, rijd nu weer op een dubbelgebroken watertrens
Is dit bit toegestaan op wedstrijden? nee
Ik heb het zelf gebruikt voor een pony die erg sterk was (pakte het bit vast, gooide de tong erover) een hele tijd goed dressuurmatig gereden, nu heeft ze andere spieren beter ontwikkeld waardoor ik haar makkelijker naar beneden rijd en ze is lang zo sterk niet meer. Heb zeker wat aan het bit gehad maar toch vond ik dat ik het rijtechnisch op moest lossen, het probleem verdwijnt namelijk niet door er maar een ander bit in te gooien.
Op wat voor bit rijd je nu? misschien kun je eens proberen om b.v met een dubbelgebroken bit te gaan rijden, misschien een wat dunner of een dikker bit?
.
Naatje80 schreef:Mijn paard wil nog al eens onder het rijden lekker met haar hoofd schudden.
Nu raadde iemand mij aan om eens met een correctie bit te gaan rijden.
Nu heb ik heel internet afgezocht, maar ben nog niet veel wijzer over dit bit geworden.
Is het een scherp bit? Vind het wel een redelijk scherp bit, maar zoals al eerder gezegd is een bit is net zo scherp als de ruiterhand is.Is dit alleen een tijdelijke oplossing of kan je hier standaard mee rijden? Ik gebruik het heel af en toe als tijdelijke oplossing als ik weer uit het zadel getrokken word. Dit bit is ook zeer geschikt voor pullers.Is dit bit toegestaan op wedstrijden? Dit bit is toegestaan op wedstrijden heb dit zelf ook nagevraagd bij het KNHS.
Omdat ik niet met een super scherp bit wil gaan rijden ben ik benieuwd naar jullie antwoorden.
Zouden jullie voor dit bit kiezen en waarom wel of niet?
Ik heb haar pas helemaal na laten kijken en het schudden komt niet vanuit de rug of het gebit.
Alvast bedankt voor jullie reacties.