Margreet schreef:Op zich moet het wel mogelijk zijn om dit aan te passen lijkt me. Mits de boom niet te smal is, dan wordt het ingewikkelder. Het hoeft niet zo te zijn dat het zadel verkeerd aangemeten is hoor, je paard kan in die periode door het werk ook best wat gegroeid zijn in de breedte. Wat op zich natuurlijk positief, maar dan moet je zadel wel meegroeien.
Best Fit heb ik hele slechte, recente ervaringen mee. Ieder z'n ding, maar ik zal die firma beslist niemand aanraden.
Citaat:
Het leven van een zadelmaker is niet zo eenvoudig dezer dagen.
Er zijn steeds minder DESKUNDIGEN en dit geld ook voor de zadelmakers en er komen steeds meer "deskundigen" bij die niet werkzaam zijn in het vak, die geen opleiding of enige ervaring in dat vak hebben.
Het is vooral deze groep die steeds meer gaat bepalen wat goed of slecht is in deze branche.
En vooral het slechte of wat fout is en wie het fout heeft gedaan, weet men zeer goed onder woorden te brengen en ze hebben de middelen en de tijd om dit te doen.
Als je aan deze "deskundigen" vraagt hoe het dan wel moet en of zij dan ook de financieele verantwoording willen dragen, blijft het altijd HEEL stil.
Het zijn vooral de "deskundigen" die niet dagelijks met zadels bezig zijn die zich geroepen voelen om hun deskundigheid openbaar te maken en menen mensen welke een probleem met hun zadel hebben te moeten helpen. Deze adviezen zorgen er dikwijls voor dat het voor de persoon die het probleem heeft een waar doolhof wordt.
De andere DESKUNDIGEN hebben het veel te druk met het oplossen van de echte en gecreeerde en verzonnen problemen die dikwijls door de andere "deskundigen" gemaakt zijn.
Die mengen zich niet zo vaak in zulke dikwijls onzinnige discusies.
Ze hebben het gewoom te druk.
Zoals ook in dit geval.
Soms zijn de problemen bij paard en de mens achter het paard zo groot dat zelf de BESTE zadelmaker ze niet kan oplossen.
Het is mij een raadsel waarom de dame in kwestie zo negatief moet doen, wat denkt ze hiermee te bereiken???? Problemen in het paard moet de veearts of erkende fysiotherapeut oplossen. Problemen met de mens achter het paard zijn ook niet het werkterrein van de zadelmaker.
Diegene die geintersseerd is in wat er echt met het zadel is en wat de zadelmaker goed en/of fout heeft gedaan en wat het echte probleem is kan bellen 035-6424100