Juiste peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LindsyImmie

Juiste peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 10:47

Hallo!

Ik kom even jullie mening vragen. Het gaat om het volgende.

Mijn bijrijdpaard is nu na 9 jaar eindelijk van mij Haha! Dat terzijde... maar goed, ik ga dus nieuwe peesbeschermers kopen, want haar eigen zijn kapot aan het gaan. Nu is het een beetje problematisch. Image is namelijk ontzettend allergisch voor Neopreen, wat tegenwoordig dus zo'n beetje in alle peesbeschermers zit.

We hebben al onderstaande peesbeschermers gehad, maar ik vind die dunne riempjes aan de voorkant niet zo fijn en de bontjes verlies je ook nog wel eens, tenzij je ze heel strak vast zet, maar dat lijkt mij niet zo goed voor haar doorbloeding!

Afbeelding

Nu heb onderstaande peesbeschermers gevonden, zij zijn gevoerd met kalfsleer. Aan de achterkant van de peesbeschermer zit Carbon. Hieronder zie je twee foto's, het gaat om de binnekant van Foto 1 en de buitenkant van Foto 2 (De peesbeschermer op Foto 1 is namelijk de oude uitvoering).

Afbeelding
Foto 1

Afbeelding
Foto 2

Kent iemand deze peesbeschermers? En wat is jouw ervaring hiermee?

Als iemand mijn probleem kent en nog andere peesbeschermers weet, let me know!

Nouvel

Re: Juiste peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 10:52

Ik heb de gewone peesbeschermers van Veredus (light en met gel) en die bevallen super!
Goede kwaliteit en goed pasvorm!

LindsyImmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 11:42

O ok! Wat voor voering zit daar nou in? Ik hoorde dat ze niet van Neopreen zijn, maar wel iets wat daarop lijkt. Daarom durf ik die niet te nemen, te groot risico.

Vorig jaar hadden we ook een soort van Neopreen, maar niet het echt spul. Het begon bij een klein wondje en binnen een week was het stuk van onder de knie tot en met de hak helemaal kaal en zag je gewoon het rouwe vlees. Haar bovenste vel was er helemaal af. Daarom is het dus zo belangrijk Lachen

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 12:05

ik heb deze ook gehad. erg fijne peesbeschermers. ik was alleen niet zo'n fan van die bandjes, maar dat is heel persoonlijk.

LindsyImmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 12:06

Wat was er met die bandjes dan? En bedoel je de bandjes van Foto2?

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 12:08

nee de bandjes van foto 1. die van foto 2 heb ik geen ervaring mee, maar die lijken al veel fijner. ik vond dat ze erg schuren . het haar was bij mij paard weg, waar die bandjes zaten. gelukkig zijn er geen witte vlekken gekomen op zn benen. maar ik weet ook niet hoe het kan, want ik had ze altijd super schoon en deed ze ook wel goed om. misschien dat mijn paard er niet zo goed tegen kon ofzo. weet niet hoe ik het anders kan verklaren.

LindsyImmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 12:12

Nee, precies... gelukkig gaat het om de buitenkant en de bandjes van Foto 2. Ik vond die bandjes er ook al niet lekker uitzien... Im heeft best een gevoelig huidje en dus is het echt belangrijk dat er niets schuurt!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 12:19

Die van mij zijn wel neopreen gevoerd, de leer gevoerde heb ik ook in mijn handen gehad, voelen heel fijn zacht aan!
Maar zijn voor mij niet ideaal, ivm met strand en zeewater...
Ik heb de bovenste sluitingen, bevallen prima.

LindsyImmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 12:34

Hmm... das ook nog een beetje een probleem bij ons. Wij staan ook dicht bij het strand. We rijden niet zo heel erg vaak op het strand, maar wel vaak in de duinen. Zou het heel erg snel uitdrogen? En als ze ze nou gewoon afspoelt na het rijden en ze even inwrijft met leervet o.i.d. Zou het dan nog goed blijven?