Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Ik zorg er ook altijd voor dat een halster of neusriem gewoon netjes op de normale hoogte hangt, en niet ergens boven zijn neusgaten bungelt want dat lijkt me ook niet erg prettig zitten...
Mijn paard gaat er dan altijd mee spelen als ze zo laag hangen, dan probeert ie 'm weg te duwen met z'n snuit.
Een teken dus dat het voor hem ook niet prettig is. Bovendien, ik vind een halster op de normale hoogte een stuk mooier staan en bovendien veiliger !!!
Pikeur schreef:Als het halster om het jukbeen heen zit heeft het paard hélemaal geen bewegingsruimte meer.
Ik denk trouwens dat een paard niet echt last heeft van een halster...als het halster te klein of juist te groot is natuurlijk wel.

Pellie schreef:Pikeur schreef:Als het halster om het jukbeen heen zit heeft het paard hélemaal geen bewegingsruimte meer.
Ik denk trouwens dat een paard niet echt last heeft van een halster...als het halster te klein of juist te groot is natuurlijk wel.
als de neusriem hoger op de neus zit, zit het imo juist niet meer in de weg, als je kijkt hoe een paard gaapt. als de neusriem op normale hoogte of lager zit, kan hij zijn mond toch nooit ver genoeg open krijgen?
als je hem voorbij dit scharnierpunt plaatst is er niks aan de hand
helaas moeten ze hier momenteel wel een halster omhouden, ik hou ze zelf liever ook af.
Pellie schreef:helaas moeten ze hier momenteel wel een halster omhouden, ik hou ze zelf liever ook af.

Pellie schreef:helaas moeten ze hier momenteel wel een halster omhouden, ik hou ze zelf liever ook af.

Pellie schreef:stef, niet als je halsters met soft voering gebruikt.

aleen om als ik hem uit de wei haal of met poetsen in de trailer enz.. maar in de stal en wei doe ik ze geen halster om!
Pellie schreef:Pellie schreef:stef, niet als je halsters met soft voering gebruikt.
whoppa... nog een keer een kwoot voor ilsje