dressuurzadel voor mensen met korte bovenbenen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tinkaforever

dressuurzadel voor mensen met korte bovenbenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-07 12:01

Ik ben dus op zoek naar een goed passend dressuurzadel. Ik heb alleen een groot nadeel : ik heb zeer korte bovenbenen. Dus de meeste dressuurzadels zijn voor mij te groot, de zweetbladen zijn te lang en daardoor kan ik mijn benen niet in de juiste houding houden.
Verder heb ik ook rugproblemen, dus een goed zadel is voor mij heel belangrijk.
Dus ik zoek een dressuurzadel met korte zweetbladen, dat niet te duur is. Iemand een idee welke merken dit aanbieden?

Ik heb nu een dressuurzadel van een vriendin in bruikleen. Hier zit ik voor mijn gevoel nog redelijk op, alleen heb ik het gevoel dat ik naar voor kantel.
Zou het kunnen dat dit verholpen wordt door het zadel te laten opvullen?

Phrono

Re: dressuurzadel voor mensen met korte bovenbenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 12:24

Ik heb ook erg korte benen en heb een tijdje een wintec Isabell Werth gehad die ik helaas wegens overgang andere pony moest verkopen. Echt een ideaal zadel, korte zweetbladen, diepe zit, genoeg steun aan de kniewrongen. In mijn opzicht een ideaal zadel voor mensen met korte benen. Ja
Helaas heb ik geen duidelijke foto, maar hier een stil uit een filmpje. Ik ben overigens 1,67. Lachen

Afbeelding

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 13:29

ik heb ook van die korte bovenbenen en ik kan heel goed zitten in de stubben scandica DL extra. dit zadel heeft een hoge bovenbeenwrong waar je je been in kan leggen. het zweetblad is niet heel lang en dat is voor ons kortpotige mensjes ideaal Haha!

foto van mij op de stubben:
Afbeelding

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 13:30

het zadel wat LiSSy noemt, wil ik je ook aanraden!
Zadel heb ik ook en ook ik heb korte bovenbenen. Super zadel!

pubeliaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 13:32

ik ben in het algemeen al kort, maar heb ook zeer korte benen. Ik heb een chamberlain inverness

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 14:14

Ik ben 1m65 groot (of klein, 't is maar hoe je het bekijkt Haha! ) en ik heb dus ook korte beentjes. Ik rijd met een Schumacher Comfort. De kniewrong is wat hoger geplaatst zodat ik mijn been makkelijker kwijt kan. Bovendien heb ik ook de uitvoering met de wat kortere zweetbladen.
Ik kon ook prima zitten op een Stubben maar daar zat ik zelf niet zo graag op.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 18:19

Ben 1.55 groot en heb dus ook korte benen. Heb eerst met een Barnsby AVG Bonfire gereden, maar uiteindelijk had dat zadel ook te lange zweetbladen.

Als ik dus weer wil gaan rijden met een leren dressuurzadel kom het voor mij op maat werk uit. Maar rij op het moment met een barefoot cheyenne en dit beval me perfekt.