zadelprobleem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nathe

zadelprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 16:23

ik heb in juli vorig jaar een tweedehands dressuurzadel van euroriding gekocht. ik heb het zadel laten passen en het lag goed volgens hen. ik had geen ervaring met zadels passen dus ik was mij van geen kwaad bewust. het zadel ligt inderdaad goed zolang je er niet op zit. waarschijnlijk als iemand licht (onder 60 kg) er op gaat zitten dan merk je ook niets. maar ik en mijn zus zijn wat zwaarder (boven 70 kg). ik had veel problemen met doorzitten, mijn lesgeefster heeft vorig weekend mijn paard even gereden. zij zag dat het onmogelijk was om goed te zitten op het zadel. het zadel zakt vanvoor helemaal door en drukt dus op zijn spieren. ( je krijgt amper 2 vingers tussen het zadel en de schoft)
ik heb destijds 50 euro betaald voor het laten passen en ben dus redelijk kwaad. helaas merk ik dit nu pas, en garantie of iets dergelijks zal er wsl niet meer zijn. mijn vraag is of opvullen kan helpen? of gaat het nodig zijn om een nieuw zadel te kopen? het zadel was tweedehands en dus al enkele jaren oud, misschien moet het gewoon opgevuld worden?

Nijn

Re: zadelprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 16:29

Achter een pc vandaan kan niemand zo vertellen of het haalbaar is om je probleem opgelost te krijgen d.m.v. opvullen.
Het meest verstandige is om er een zadelmaker bij te halen (en dus geen verkoper/passer) welke kan bekijken wat het beste is.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 16:32

ik zou het zadel nog een keer na laten kijken en op laten vullen.
Het kan vorig jaar goed gelegen hebben maar als je paard in spieren veranderd en de vulling in het zadel wat zakt, dan kan het nu niet meer goed liggen..

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 16:36

ja maar het erge is dat ik denk dat hij dat vorig jaar ook al had. maar mijn lesgeefster zei dat het zadel perfect ligt als je het gewoon past, maar van de moment ik er op zit zakt het

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 16:38

Je moet er echt een zadelmaker bij halen die verstand van zaken heeft. Anders gaat dit echt ten koste van je paard.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 16:42

nathe schreef:
ja maar het erge is dat ik denk dat hij dat vorig jaar ook al had. maar mijn lesgeefster zei dat het zadel perfect ligt als je het gewoon past, maar van de moment ik er op zit zakt het

Maar dan ligt het dus niet perfect, anders zou het zadel ook goed liggen als je er op gaan zitten Knipoog

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 17:05

ik bedoel dat het goed ligt als je het gewoon past door het er op te leggen, dit heeft ook de passer van de ruitershop gedaan. dus de boommaat is goed denk ik

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 17:26

Het bestaat niet dat je kan zien of een zadel goed ligt zonder er op te gaan zitten. Natuurlijk zie je wel of het zonder ruiter redelijk ligt, maar je moet altijd even in alle gangen van het paard erop gaan zitten.Ik zou toch proberen om het zadel om te ruilen bij de zadelmaker van de ruitersportzaak.
Mijn ervaring met de div. zadelmakers (passers ) is ook niet al te best.

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 19:27

Veel zadelpassers van langskomservice zijn zadelverkopers. Dat is nogal een verschil met zadelmakers.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 20:26

Er zullen echt wel goede zadelmakers( passers) zijn,maar hier in de buurt zijn ze allemaal van ruitersportzaken, dus je snapt hem al! Er zit wel een hele goede zadelmaker, maar die repareert alleen en past niet.

tax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 21:47

Ik heb hetzelfde probleem met mijn euroriding zadel! Ze een keer extra langs geweest om op te vullen. Echter bleek dat mijn zadel nog steeds voor geen meter lag, kiepte naar voren en schoof naar voren. Dus ik heb ze pas weer langs laten komen en ze hebben het een en ander verbouwd aan het zadel! De boom zus... opvullen daar.. en de man heeft het helemaal uitgelegd! Dus ik heel blij mijn zadel ophalen en weer lekker rijden (dacht ik) niet dus... na 1 week is het weer hetzelfde, het zadel kiept en schuift weer naar voren... Ook is het bij mij zo dat de boom naar beneden zakt over de schoft heen. Dit hoort gewoon niet, dus ik ga weer terug en kom denk ik thuis met een ander zadel. Ik ben het zat, en de kosten zijn mooi voor hen.

Mag ik vragen wie jouw zadel gepast heeft? Mag ook per pb hoor Knipoog

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 22:50

ik kom dit soort problemen met zeer grote regelmaat tegen helaas.
Maar voor ieder probleem is een oplossing hoor!

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 23:43

dit zadel is gepast door de mensen van emmers ruitersport hamont (belgie)

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 23:44

Maar dat zijn vaak geen echte zadelpassers, die kun je beter gewoon zadelverkopers noemen Knipoog
(Niet dat ik de zaak ken, maar het is over het algemeen genomen vaak wel zo met ruitersportzaken)

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 10:55

ik heb besloten om het zadel te verkopen en een nieuw goed passend zadel te kopen Lachen

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 17:08

Dat doe je heel goed! Zonde van het geld en alle ellende, maar ik denk inderdaad dat dit de beste optie is! En uhhh volgende keer goed de tijd nemen en al moet je er een 1/2 uur op zitten om het goed te voelen of het lekker zit....gewoon doen hoor!