Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Je kunt 'm ook wassen, heel handig.
Neoprene is ook best goed geloof ik, heb ik ook weleens gehad en beviel me ook goed. Voordeel is dat je neoprene zo af kunt spoelen, en het is lekker stevig.
Leder zou ik niet voor kiezen als je niet weet hoe je paard daar op reageert, veel paarden kunnen nl. niet tegen lederen singels en dan krijgen ze kale plekken.
En agz de meeste paarden zweten onder de singel, trekt dat allemaal in het leder en dat droogt dan snel uit, het wordt hard en er komen barsten in. Afspoelen kan niet, en je moet dan regelmatig invetten.
Weinig voordelen dus aan een lederen singel, bovendien zijn er daar ook maar weinig van die niet elastisch zijn, ik weet niet of je dat wilt... Maargoed, veel succes met het kiezen dan maar !!
Makkelijk schoon te maken!
Had eerst een lederen, maar da's niet fijn hierbij. Bitch schreef:Een koordsingel.

mariska1989 schreef:Ik vind de neoprene singel van global erg fijn! Ik heb er zelf een en het bevalt reuze. Pony zweet met katoenen singel evenveel, gewoon de singel netjes houden