Wie heeft er ervaring met deze zadel en toebehoren verkoopsi

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LadyElmira

Wie heeft er ervaring met deze zadel en toebehoren verkoopsi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 07:55

Hallo,

Ik wilde graag een mooi nieuw zadel voor een niet al te dure prijs. Merk maakte me niets uit dus ik ging opzoek via internet en kwam deze site tegen: www.zadelmarkt.nl

Zo aan de foto's te zien hebben ze hele mooie zadels, veel maten en aangename prijsjes. Ik zit zoiezo te twijfelen aan een western of een veelzijdigheidszadel.. ben hier nog niet over uit. Ben benieuwd of jullie goede of slechte ervaringen hebben met deze site.

eveline_B

Re: Wie heeft er ervaring met deze zadel en toebehoren verkoopsi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 07:56

Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar probeer het eens met de zoekfunctie. Als je zoekt op "zadelmarkt" komt er een heleboel naar boven.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 09:37

De westernzadels zijn echt bagger van zadelmarkt. Niet aan beginnen, zeker niet als je er niet zo veel verstand van hebt. Veel van deze westernbomen zijn echt scheef. Bij sommige is het al te zien als je erop zit (pommel zit dan helemaal scheef bv), bij andere zie je het pas als je het zadel uit elkaar haalt, maar het paard voelt het wel meteen.
Daarbij is hel leer erg slecht, en ook op andere dingen is heel erg bezuinigd, zoals de fenders en singelophanging, die zitten vaak maar met een paar nietjes vast, levensgevaarlijk! Dus dat zou ik niet doen.
Ik ben er zelf ook gaan kijken, en het eerste zadel wat ik tegenkwam was al scheef..

Over de meranozadels, de engelse, hoor ik wel regelmatig wat positieve verhalen. Maar als je zo'n zadel zou kopen, laat het dan eerst door een goede zadelmaker nakijken voordat je het op je paard legt! Ook deze zadels kunnen scheef zijn, en dat wil je niet op je paard.

Maar ik zou je aanraden om een tweedehands merkzadel te kopen, daar heb je langer plezier van.

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 12:24

de dressuurzadels en de vhz zadels zijn allemaal scheef!NIET KOPEN DUS!

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 12:29

Bij deze winkel zijn er zoveel ervaringen dat je sterk gaat twijfelen. Echter, er zijn heel veel negatieve ervaringen. Veel meer dan dat je bij de gemiddelde winkel zult aantreffen. Ik vind het link om daar een zadel te kopen. Er kan best wat goeds tussen zitten, maar het risico dat het juist niet goed is, is vrij groot.

Er is een topic over een zadelmarkt zadel wat helemaal uit elkaar gehaald is met een duidelijke uitleg. Misschien erg goed om dit eens op te zoeken.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 12:57

Zadelmarkt is niet voor niets zo goedkoop he Knipoog
Hoe kunnen ze anders voor zulke lage prijzen zadels aanbieden waar een ander er minimaal nog 400 euro bovenop doet.
de kwaliteit is lager odmat ze in lage lonen landen van de goedkoopste spullen worden gemaakt.
Mijn motto bij paardenspullen, je kunt op alles bezuinigen, behalve het zadel. Koop dan 2de hands of derde hands een merkzadel waarvan je zeker weet dat het wel goed zit.
Uiteindelijk zal het je geld schelen,want zo'n zadel gaat A: langer mee en B: zal minder snel rugproblemen geven ( mits goed aangemeten) en dus zal het dierenarts kosten besparen.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 16:43

Ik heb een dressuurzadel van Merano, en bevalt mij erg goed! Zit ook echt heerlijk, en hij ligt goed op mijn paard. Een vriendin van mij heeft een Haflinger, en die had ook een westernzadel van zadelmarkt, en die was ook prima Ja zat ook lekker, en zag er mooi uit en is ook mooi gebleven. (in mijn profiel, staan wel foto's van het westernzadel)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 16:52

ik heb er zelf niet echt goede ervaring mee.
Ik raad je dan ook aan om een 2ehands merkzadel te kopen ipv een zadelmarkt zadel.
Een goed middenklasse zadel (zoals JC) kan je ook voor niet al te veel geld kopen.

Andere spullen (zoals dekens) kan je wel prima daar kopen, maar een zadel raad ik je af

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 17:39

In de FAQ van HAR kan je iig kijken naar een aantal topics over zadelmarkt. Over niet al te lange tijd hopelijk kan je ook de zoekfunctie weer gebruiken voor recentere topics Lachen

Hier een slotje.