Eilandje schreef:Bij wie heb je die Ainsley gekocht Elke? Als het de ruitersportzaak is die ik denk dat het is verbaast het me niets dat het niet past, die kwamen onlangs zadels "passen" voor een paard van een stalgenoot en ik heb toen besloten dat ik daar nooit ofte nimmer een zadel zou kopen, die kerel maakte echt een heel onbekwame indruk.
Ik heb mijn dressuurzadel via de Horsewhipp in Mechelen. Dat is een mens met verstand van zadels. Anders hem eens bellen om een aantal zadels te komen passen. Hij gaat je zeker niets willen verkopen dat niet past. En hij is ook zadelmaker ipv alleen maar een verkoper.
Mijn springzadel heb ik via de zadelmaker in Haasrode tweedehands gekocht, maar ondanks het feit dat ze het is komen aanpassen heb ik toch pastroubles, maar goed, we zijn er mee bezig en dat komt wel in orde.
Ik zou enkel die twee zadelmakers durven laten komen, de meeste ruitersportzaakverkopers zijn niet deskundig genoeg.
Mijn ainsley komt uit de shop in Heverlee, dus ik denk dat je wel weet waar het vandaankomt hiermee
.
De Horsewip was ik vanplan om eens bij langs te gaan, want ik hoor daar steeds enorm goede verhalen over.
De zadelmaakster uit haasrode daar ben ik geweest toen ik een nieuw zadel wou en daar vond ik niet echt mijn smaak. Maar ik ga toch nog wel eens een keertje langsgaan om te kijken of ze niets kan aanraden.