Alweer zadeltroubles

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elke86

Alweer zadeltroubles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 09:39

Na verschillende zadels en dus best veel kosten is het alweer zover dat mijn huidig zadel niet meer past. Paard heeft een moeilijke rug met bijna niets van schoft, waardoor zadel snel naar achteren pf opzij gaan schuiven.
Hebben jullie misschien enige ideeen welk merk zadels zou passen op een paard met korte rechte rug en ongeveer geen schoft. Zadelmaker wordt er uiteraard wel bijgehaald, maar zo heb ik toch wat ideetjes in mijn hoofd, voor ik weer wat verkeerd zou aankopen Knipoog .
Mijn eerste was een JC, tweede een Wintec en nu ben ik in het bezit van een Ainsley. Keer op keer paste ze niet goed meer ...
Laatst bijgewerkt door Elke86 op 28-03-07 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt

fjordnina

Re: Alweer zadeltroubles

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 09:42

Probeer eens een barefootje. Die zijn er zowel in VZH, dressuur als western.

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 09:43

fjordnina schreef:

Bedankt, maar geen boomloze zadels voor mij Haha!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 09:54

Ik zou er een zadelmaker bij halen en dan een die zadels op maat maakt.
Zo wordt je zadel naar de rug van je paard gemaakt en heb je ook geen problemen meer dat het zadel niet goed past.
Er zijn ook zadelmakers die een zadel passend naar het paard kunnen maken.
pb me maar voor een adres, maar dat is wel in NL
Heel veel succes in ieder geval.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 09:56

Ik rij met een WOW met flair. Ik vind het een heel fijn zadel. De boom is wisselbaar en omdat de kussens met lucht gevuld zijn kun je die makkelijk laten aanpassen. Het zadel is voor bijna elk paard passend te maken. Kijk maar eens op http://www.zadelmakerijboer.nl
Laatst bijgewerkt door Ir111 op 28-03-07 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

kimly890

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 09:57

een verzorg paard van mij had ook heel weinig schoft en daar lag een hannover zadel op het lag goed en het zat lekker

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 09:57

Ir111 schreef:
Ik rij met een WOW met flair. Ik vind het een heel fijn zadel. De boom is wisselbaar en omdat de kussens met lucht gevuld zijn kun je die makkelijk laten aanpassen. Het zadel is voor bijna elk paard passend te maken. Kijk maar eens op http://www.zadelmakerijboer.nl

Dit vind ik ook een goede oplossing!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 10:00

Elke86 schreef:
fjordnina schreef:

Bedankt, maar geen boomloze zadels voor mij Haha!

Die wilde ik je ook al aanraden Tong uitsteken Heb je wel al eens een testzadel geprobeerd?

En anders zou ik eens een zadelmaker laten komen, en een zadel precies op maat laten maken.

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 10:07

Het probleem is dat ik al 2 verschillende zadelmakers laten komen heb en toch keer op keer de zadels niet goed paste. Dus mijn vertrouwen raakt een beetje op.

Die Wow zadels lijk heel intressant, maar helaas woon ik in België en hebben ze die hier niet...

Ik heb nog nooit op een boomloos zadel gereden, maar het spreekt me zowiso niet aan Knipoog .

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 10:18

Geen idee waar Heverlee ligt maar Arie Boer zit vrij dicht bij de Belgische grens, in Zeeland.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 10:28

Mijn paard heeft ook geen hoge schoft. Eerst gereden met een Wintec maar deze paste niet meer. Hierna overgestapt op een Kentaur Artemis en deze ligt er nu nog op. 1x Op laten vullen door www.bestfitzadelserive.nl omdat door het links opstappen het rechter kussen wat platter was geworden en het zadel naar links begon te schuiven.

De buurman op stal en zijn de afstamming komt aardig overeen heeft ook geen hoge schoft. Op dit paard een JC gepast maar deze lag helemaal achterover. Op deze ligt op dit moment een goedpassende Kentaur Penelope.

www.bestfitzadelservice.nl vind ik een goede zadelmaker.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 10:48

Elke86 schreef:
Het probleem is dat ik al 2 verschillende zadelmakers laten komen heb en toch keer op keer de zadels niet goed paste. Dus mijn vertrouwen raakt een beetje op.

Ja dan kan ik begrijpen dat je er een beetje tegenop zit.
Ga informeren bij jouw in de buurt of er iemand eerder een zadel op maat heeft laten maken en wat voor resultaat het heeft gegeven.
succes.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 16:56

Elke86 schreef:

Die Wow zadels lijk heel intressant, maar helaas woon ik in België en hebben ze die hier niet...

Ik heb nog nooit op een boomloos zadel gereden, maar het spreekt me zowiso niet aan Knipoog .

Als je werkelijk geïnteresseerd bent in een Flairzadel dan zou ik Arie toch even bellen hoor. Ik weet heel zeker dat hij ook naar België reist Knipoog

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 11:17

ik wilde je dus ook een flair zadel aanraden, zelf heb ik een zadel die omgebouwd en nu flairkussen heeft. Mijn paard heeft ook geen makkelijke rug en daar paste ook bijna geen zadel op.

Edit: heb even op de flairsite gekeken en vond dit

Belgie:

Zadelmakerij Arie Boer * Eijkenweg 1 * 4451 HV Heinkenszand * Holland * Tel: 31 113 211322 * Fax: 31 113 250674 * Mobile: 31 622 807 582 * Email: arieboer@zadelmakerijboer.nl * Web Site: http://www.zadelmakerijboer.nl

Kerry Sharp * Horse Health & Harmony * Tel: 00 31 628 721641 Email: info@kerry-sharp.nl Web Site:

Zie ook http://www.flair.uk.com/wow/wowwhere2buy.htm

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 11:22

De sites die jij noemt gaan over het WOW zadel met flair systeem. Een WOW is echt een apart zadel en niet te vergelijken met een 'regulier' zadel met flair.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 11:36

Bij wie heb je die Ainsley gekocht Elke? Als het de ruitersportzaak is die ik denk dat het is verbaast het me niets dat het niet past, die kwamen onlangs zadels "passen" voor een paard van een stalgenoot en ik heb toen besloten dat ik daar nooit ofte nimmer een zadel zou kopen, die kerel maakte echt een heel onbekwame indruk.

Ik heb mijn dressuurzadel via de Horsewhipp in Mechelen. Dat is een mens met verstand van zadels. Anders hem eens bellen om een aantal zadels te komen passen. Hij gaat je zeker niets willen verkopen dat niet past. En hij is ook zadelmaker ipv alleen maar een verkoper.

Mijn springzadel heb ik via de zadelmaker in Haasrode tweedehands gekocht, maar ondanks het feit dat ze het is komen aanpassen heb ik toch pastroubles, maar goed, we zijn er mee bezig en dat komt wel in orde.

Ik zou enkel die twee zadelmakers durven laten komen, de meeste ruitersportzaakverkopers zijn niet deskundig genoeg.

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 11:40

Eilandje schreef:
Bij wie heb je die Ainsley gekocht Elke? Als het de ruitersportzaak is die ik denk dat het is verbaast het me niets dat het niet past, die kwamen onlangs zadels "passen" voor een paard van een stalgenoot en ik heb toen besloten dat ik daar nooit ofte nimmer een zadel zou kopen, die kerel maakte echt een heel onbekwame indruk.

Ik heb mijn dressuurzadel via de Horsewhipp in Mechelen. Dat is een mens met verstand van zadels. Anders hem eens bellen om een aantal zadels te komen passen. Hij gaat je zeker niets willen verkopen dat niet past. En hij is ook zadelmaker ipv alleen maar een verkoper.

Mijn springzadel heb ik via de zadelmaker in Haasrode tweedehands gekocht, maar ondanks het feit dat ze het is komen aanpassen heb ik toch pastroubles, maar goed, we zijn er mee bezig en dat komt wel in orde.

Ik zou enkel die twee zadelmakers durven laten komen, de meeste ruitersportzaakverkopers zijn niet deskundig genoeg.

Mijn ainsley komt uit de shop in Heverlee, dus ik denk dat je wel weet waar het vandaankomt hiermee Knipoog .

De Horsewip was ik vanplan om eens bij langs te gaan, want ik hoor daar steeds enorm goede verhalen over.
De zadelmaakster uit haasrode daar ben ik geweest toen ik een nieuw zadel wou en daar vond ik niet echt mijn smaak. Maar ik ga toch nog wel eens een keertje langsgaan om te kijken of ze niets kan aanraden.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 11:41

Idd, ik weet welke winkel je bedoelt, en ik bedoelde dezelfde Haha!

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 11:46

Eilandje schreef:
Idd, ik weet welke winkel je bedoelt, en ik bedoelde dezelfde Haha!

Heb jij enig idee wat de openingsuren van Horsewhip zijn?

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 11:47

Neen, sorry, maar bel ze anders eens?

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 11:49

Geen slecht idee. Toch bedankt!

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 16:35

Arie zal ook vast bij jou komen Elke, gewoon belletje geven als je dat serieus zou willen Ja

Het is een duur zadel maar ik vind het het waard. Ook met het oog op toekomstig ander paard, ook al is die heel anders dan kan die alnog passend gemaakt worden hierop.

Ik heb ergenst op bokt gelezen dat er goedkopere versie is van 'maar' 1600 euro maar weet niet of dat waar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 23:21

Skipper schreef:
Arie zal ook vast bij jou komen Elke, gewoon belletje geven als je dat serieus zou willen Ja

Het is een duur zadel maar ik vind het het waard. Ook met het oog op toekomstig ander paard, ook al is die heel anders dan kan die alnog passend gemaakt worden hierop.

Ik heb ergenst op bokt gelezen dat er goedkopere versie is van 'maar' 1600 euro maar weet niet of dat waar is.

Het klopt idd dat er een goedkopere versie is, mocht je meer willen weten, Mail me even!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 10:49

Skipper schreef:

Mocht je toch voor het echte werk willen gaan, ik weet een 2e hands WOW te koop.