Ervaringen Euroriding Diamant en Jade?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Peuk

Ervaringen Euroriding Diamant en Jade?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 17:18

Titel zal wel duidelijk zijn toch?
Hoe zit het? Diepe zit? Veel wrong? Gedwongen houding? Goed leer? Enzv. enzv. Knipoog
Ik weet niet of hier al een topic over was maar anders: Mijn excuses.

dena_mii

Re: Ervaringen Euroriding Diamant en Jade?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 17:31

Ik heb een Diamant. Ik vind het een erg fijn zadel en heeft idd een diepe zit, ook is het soepel leer. Het zadel heeft niet echt een gedwongen houding, maar wel veel wrong.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 18:39

Ik heb ervaring met beide.
Ze zitten beide super, maar de Diamant zit toch net wat beter. Ze hebben beide een diepe zit en veel wrong. Mijn Diamant heeft meer wrong dan m'n Jade. Ik heb geen last van een gedwongen houding, en de kwaliteit van het leer is uitstekend! Geen klachten in ieder geval!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 19:41

diamant vind ik helemaal geweldig, wel de versie met buffelleer, de andere is te glad voor mij Haha!

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 19:44

Ik heb een Jade vzh, heerlijk zadel! Zit lekker, niet gedwongen. Mooi soepel leer en past goed op mijn paard.Ook prijs/kwaliteit verhouding vind ik erg goed, aangezien dit zadel nieuw ong. 700 euro kost.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 22:16

Bedankt voor de reacties! Lachen Ik vind het namelijk wel fijn om een wat diepere zit te hebben want ik heb nu een KN Symphonie maar ik heb het gevoel dat ik bij elk bokje er van af kan lazeren... Wat ik dus niet wil.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 22:21

Ik heb al vele bokken buien overleeft met deze zadels. Knipoog Persoonlijk vind ik de Diamant iets fijner dan de Jade.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 09:37

ik zit steviger in mijn kn symphonie dan op merel haar euroriding jade Haha!
ik vind het geen prettig zadel, tenminste, inc ombinatie met merel.
willem is zelf heel log(die heeft dus de kn) en merel is super slank en snel en vooral met galopperen vind ik het zadel niet prettig zitten.
wij hebben de type 2, dus de wrongen zitten op het bovenste zweetblad, je wordt echt gedwongen in een houding te zitten.
ikzelf vind dat niet zo prettig en juist van dat zadel heb ik het gevoel er elk moment af te kunnen vallen.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:46

Ik heb een Diamant dressuur, echt een heel erg fijn zadel. Zit goed en het is goed passend te maken voor mijn pony.

Het leer blijft erg mooi. Ik vind de zit niet te gedwongen, maar het zadel is ook heel iets aan de grote kant voor mij. De wrongen vind ik fijn, precies groot genoeg Vork

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:51

Ik heb zelf nu al zes jaar een Diamant, echt voor mij een superzadel. Past op veel paarden, ligt goed, leer blijft mooi, zit heerlijk, ik wil niet anders meer. Hiervoor had ik een Jade en die was ook fijn, alleen is de boom minder sterk dan die van de Diamant. Als je zwaarder dan 60kg bent, kan de boom van de Jade scheurtjes gaan vertonen, de Diamant heeft hier geen last van.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:54

Ik heb op alle 3 de zadels gereden, maar ik denk dat het per type ook verschillend is. Ik had eerst een kn en daar zat ik heel stevig op, maar ik heb ook al eens bij iemand anders op een kn gezeten en daar zat ik echt niet lekker op, en het type was helemaal hetzelfde.

Verder vind ik de Diamant erge dikke wrongen hebben. Dit vind ik persoonlijk niet fijn, je zit wel heel stevig, maar ik heb graag wat bewegingsvrijheid met mijn benen. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik geen smalle beentjes heb, dus dat zal ook wel meespelen Knipoog

En de Jade vond ik persoonlijk heerlijk zitten. Zat wel niet zo zacht als de diamant, dat vond ik namelijk heel lekker zacht zitten, maar ik vond mijn beenligging op de Jade beter omdat die iets minder wrong heeft. Dus het is ook wat je persoonlijk wil.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:55

Het verschilt ook erg per paard, sommige zweren bij een KN, terwijl die op mijn paard na één rondje op de hals belandde....

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:57

*meldt zich*
Ik heb een diamant en hieb hiervoor altijd kn zadels gehad maar ik zou nooit meer terug willen..
Hele fijne zadels!

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:57

Ik heb ook de diamant met buffelleer. Super fijn zadel!! Ligt eigenlijk op veel verschillende paarden ook goed.
Wel diepe zit maar niet een gedwongen houding! Echt een super fijn zadel!

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 13:02

Ook ik rij op de Diamant (euroriding)na vele merken geprobeerd te hebben in de speciaalzaak.Ik ben dik tevreden over de Diamant,zowel kwa rijden als de kwalitiet van dit dressuur zadel.Ook ken ik velen die juist op dit zadel zich helemaal thuis voelen,zo kwam ik ook bij de Diamant terecht.Geen dag spijt van gehad.Succes ermee. Pling

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 13:03

Ook ik rij op de Diamant (euroriding)na vele merken geprobeerd te hebben in de speciaalzaak.Ik ben dik tevreden over de Diamant,zowel kwa rijden als de kwalitiet van dit dressuur zadel.Ook ken ik velen die juist op dit zadel zich helemaal thuis voelen,zo kwam ik ook bij de Diamant terecht.Geen dag spijt van gehad.Succes ermee. Pling

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 13:05

Ha nu zie ik mijn bericht dus dubbel.Nee lieve mede bokkers ik heb helaas geen aandelen in de Euroriding fabriek.Was dat maar waar.Groetjes allemaal. Knipoog

Karinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 14:54

Ik heb sinds 2 weken een diamant, en ben er echt blij mee.
Een heerlijke diepe zit, met wrong ,maar niet zoveel dat je echt in een houding gedwongen wordt.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 17:09

Bedankt voor de reacties. Heeft iemand misschien een foto? Lachen

Anika1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 23:05

Foto op de site van drunens ruiter huis: www.drunensruiterhuis.nl onder zadels. Ben zelf ook op zoek naar een ander zadel dus ik houd dit even in de gaten.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 22:23

Ik heb eveneens een euroriding diamant, wel een oud model. Zadel ligt goed op mijn paard. Maar aan de zit kan ik nog niet echt wennen. Niet dat het heel vervelend zit, maar ook niet dat het fijn zit.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 19:13

heb er 2: een vzh en een dresuur, vooral de dressuur is super, lekker dikke wrongen.

vzh heb ik nu al zo'n jaar of 8, is nog steeds goed en mooi, echt super zadels zijn het!

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 19:29

KsVrPy schreef:
Bedankt voor de reacties. Heeft iemand misschien een foto? Lachen

Jade:
Afbeelding

Diamant:
Afbeelding

Zijn niet al te beste foto's, maar het is te doen.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 21:56

Die zien er allebij goed uit! Vingers aflikken Ik vind de Jade qua model mooier maar de Diamant zal wel wat lekkerder en dieper zitten denk ik?

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 05:27

Misschien kun je ook op Euroriding.de kijken voor foto's?