Albion vs Kieffer dressuurzadels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

egnie

Albion vs Kieffer dressuurzadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 20:13

Heb vandaag na lang wachten zadels gepast. Ben al zo'n 2 jaar aan het denken om een ander dressuurzadel aan te schaffen. Heb in die tijd verschillende zadels bekeken en in de winkel op gezeten. Zo ook op een Albionzadel. Was uiteraad meteen verkocht. Heel zacht en zonder te veel dwang wordt je in een goede houding gezet.

Behalve de Ablion was ik ook erg tevreden over een paar Kieffer zadels, Lusitano en Malmo. (als ik het goed onthouden heb.

Vandaag dus de grote dag. Een zadelmaker uit de buurt kwam langs met een auto vol zadels... Eerst zo gepast en alles wat in zijn ogen goed lag werd apart gelegd. Uiteindelijk bleven er 9 zadels over. Diverse merken en types. Op naar de bak en rijden maar.

Het eerste zadel (Kieffer volgens mij de Malmo of iets wat daar op lijkt) Zat goed en reed ook wel lekker. Vervolgens een aantal andere zadels waaronder een Barnsby en nog wat merken die ik vergeten ben. Ook de eerste Albion (met vrij diepe zit) erop en voelen maar. Nou ik heb geen geweldig ruiter gevoel, maar mijn paard liep ineens een stuk makkelijker. Maar er warennog meer zadels. Dus alles netje gepast en mee gereden. Het tweede Albion zadel was de laatste en die zat erg fijn.

Aan het eind van de dag heb ik dus twee zadels gevonden welke fijn zijn alleen er zit een enorm verschil in het prijskaartje. Als geld geen rol zou spelen was de keuze makkelijk. Er zit 700 euro verschil tussen beide zadels. Daarbij moet ik zeggen dat met het Albion zadel mijn paard fijner dan wil zeggen makkelijker loopt. Reden om voor dit zadel te gaan. Echter ik vind het een extreem hoog bedrag en ben er niet uit.

Wat zouden jullie doen. Graag onderbouwen en ik hoop dat er meer mensen zijn die bekend zijn met het merk ALbion. In mijn ogenis het namelijk een vrij onbekend merk...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-03-07 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Capslock uit titel.

ineke_

Re: HELP!!! ALBION <-> KIEFFER DRESSUURZADELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 22:05

Als ik zou moeten kiezen tussen een Kieffer en een Albion dan zou ik gaan voor de Albion.

Ik heb met zadels passen ook een Albion op mijn paard gehad en ik vond het een heel fijn zadel, met leer van superkwaliteit.
Ik heb niet het idee dat Kieffer hier met de nieuwe zadels tegenop kan, ik vind heel veel nieuwe spullen van Kieffer minder dan
spul wat jaren geleden werd gemaakt.

Bij mij ging de keuze tussen een KN Tango en een Albion(ik geloof de SLK). Qua pasvorm pasten ze beide goed op mijn paard.
Qua zit zat ik ook op beide erg goed, toen ben ik voor de KN gegaan omdat de Albion rond de 2100 euro zat.
De KN zat rond de 1800.

Maar als ik toen de keuze had gehad tussen een Kieffer en een Albion was ik zeker voor de Albion gegaan.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 09:26

ik zou zelf voor de albion gaan.
Qua kwaliteit is kieffer niet meer wat het geweest is.

bergerac

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 13:10

Nu rijd je toch nog met een Kieffer? Vraag het eens aan Sonja of Linda, misschien
kun je het zadel nog een paar keer uitproberen. Dan kun je misschien
makkelijker een keuze maken. Ik weet wel dat je veel meer kwaliteit hebt als je een Albion koopt ipv een Kieffer.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 13:41

Zonder twijfel Albion, zijn echt wereldzadels!!!

Strohalmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 14:05

Ik heb geen idee hoe een albion zit en wat voor kwaliteit dat is... maar ik heb zelf een kieffer ulla salzgeber rusty excellent en ben hier heel erg tevreden over! het zadel zit super en het leer blijft ook erg mooi... succes met je keuze!!

Kylan

Re: Albion vs Kieffer dressuurzadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:49

Albion is in Nederland weinig bekend, maar als ik de kans kreeg om er een te kopen zou ik het zeker doen!

Het is echt topkwaliteit. Ik hou zelf helemaal niet van Kieffer zadels, ik vind ze niet prettig zitten. Ook het opvullen/aanpassen gaat moeilijk.

Strohalmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 14:32

In de nieuwe kieffer zadels hebben ze gaatjes aangebracht voor het opvullen zodat dit heel makkelijk gaat! zie je niks van! en mijn kieffer zadel heeft een kunstof boom dus dat is wel makkelijk aan te passen

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 20:42

Ik heb mijn keuze gemaakt. Mede door een klein financieel meevallertje. Ik ga dus voor de Albion. Aanstaande vrijdag ga ik naar de winkel en dan ben een beetje geld lichter maar een fijn zadel rijker. De mensen die ik tot nu toe gesproken heb en Albion kennen zweren er bij en via het internet dus ook alleen maar goede reacties. Het zadel mag je ook niet vergelijken met een Kieffer, al zijn dat zadels waar ik wel fijn opzit. Ik kan wel rijden op een hard zadel. Maar heb besloten mijn kont te verwennen met een lekker zacht zadel.
Zodra ik het zadel heb zal ik foto's maken en plaatsen. Met name de onderkant is leerzaam om te zien. Het zadel heeft namelijk een breed kanaal EN brede kussens...

Strohalmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 22:32

Ik ben blij voor je dat je je zadel hebt gevonden!! veel succes/plezier!

egnie

Re: Albion vs Kieffer dressuurzadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-07 16:40

De keus is dus gemaakt en rijd nu vanaf vrijdag op een Albion SL. Wat een heerlijk zadel. Moet nog wel wennen aan de "nieuwe" houding. Heb zelf weer sinds lange tijd spierpijn gehad. Ook is tijden het rijden mijn balans af en toe zoek, ik kukel nog wel eens naar voren (iets wat ik mezelf heb aangeleerd) Ben echter erg blij met dit zadel en heb een aantal foto's gemaakt....

Afbeelding
Paard wilde anoniem blijven Afbeelding

Afbeelding
close upje

Afbeelding
Tja de achterkant. Lekker breed kanaal zodat de ruggegraat vrij ligt.

Afbeelding
Dit is inderdaad de voorkant, met eveneens een breede kamer.

Nog geen foto's met mij erop. Moet toch eens iemand meeslepen daarvoor. Maar ik kan jullie verzekeren het zadel zit hemels.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 17:07

Dat is idd een mooi zadel!! Veel rijplezier!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 17:19

Strohalmpje schreef:
In de nieuwe kieffer zadels hebben ze gaatjes aangebracht voor het opvullen zodat dit heel makkelijk gaat! zie je niks van! en mijn kieffer zadel heeft een kunstof boom dus dat is wel makkelijk aan te passen

Zadels opvullen via gaatjes is vrij normaal, hoor. Alleen het verschil maakt het erin, of de kussens van de boom afgehaald worden, of dat ze via de sleuven direct vullen. Dit laatst is niet wenselijk.
Het gaat er niet om of het makkelijk gaat, want als het makkelijk zou moeten, zou Kieffer ook niet zo'n achterlijke constructie hebben bedacht bij de ophanging van de kussens....

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 18:49

Bitch.... ervaring met Kieffers? Haha!

Helaas heb je daar alleen als zadelmaker last van....

Patsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 18:59

Gefeliciteerd met je nieuwe zadel!
Ik heb destijds mijn achterwerk ook lekker verwend met een zacht zadel, je moet er toch iedere dag op zitten, en dan mag het wel zacht zijn. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 21:05

harnessmaker schreef:
Bitch.... ervaring met Kieffers? Haha!

Helaas heb je daar alleen als zadelmaker last van....

en dat nu al..... hahaha

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 22:47

Deze heb ik ook geprobeert volgens mij, echt een fijn zadel