Daaleman zadels???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anika1

Daaleman zadels???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-07 21:27

Wie heeft er ervaring met daaleman dressuur zadels? Bedankt voor de reacties alvast. Groetjes.

tax

Re: Daaleman zadels???

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 00:51

Ik lees even mee Knipoog

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 01:01

ik heb voor donic een daaleman gehad.....een GP2..op zich best een aardig zadel totdat ik andere merken ontdekte en besefte dat daaleman helemaal niks voor mij en mijn zit was...
maar dat is ook een beetje persoonlijk vind ik....

ik denk dat je er gewoon eens 1tje moet uitproberen van iemand die je kent ofzo...zodat je kan voelen hoe die zit
ik vond m te hard en te weinig kniewrong

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 01:46

topic nummer 129348239 erover.
als je even zoekt kun je de andere ervaringen lezen

valori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 11:01

Ik heb een VZH gehad van Daaleman, super aangepast op mijn paard, maar ik kon er niet in zitten.
Ik heb veel positieve reacties gelezen hier op Bokt, maar bij het zoeken naar een ander zadel, kreeg ik steeds vaker te horen dat er veel meer mensen niet in een Daaleman konden zitten.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 12:34

Vreemd, ik heb een ouder model Daaleman dressuurzadel wat prima zit. De zit is iets minder diep en het zadel heeft iets minder wrong dan de meeste nieuwe modellen zadels, maar dat vind ik juist prettig.

Daaleman is vakmanschap en degelijke kwaliteit.

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 12:45

Ik heb een ouder model VZH zadel (nijgt meer na het springen). Ben er erg blij mee!! voor mij geen ander!!

valori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:10

Daaleman is wel vakmanschap en kwaliteit, mijn zadel van Daaleman bestaat over 20 jaar nog bij normaal onderhoud en het paste uitstekend op mijn paard, maar ik kon er niet in zitten en ben erachter dat het dus niet aan mij ligt. Het is echter heel persoonlijk, waar de een niet in kan zitten, zit een ander geweldig op.
Ik heb nu ook een dressuurzadel waar ik uitstekend in kan zitten zonder problemen en enige dagen geleden heb ik een ander VZH zadel erbij gekocht om ook eens te kunnen springen, beide bevallen mij 10x beter als de Daaleman.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 23:55

Ook ik niets anders dan goeds over daaleman! Ik heb de GPS2 gehad en vond hem prima zitten.
Maar als je even in de FAQ kijkt of via de zoekmachien kom je genoeg topic's tegen over dit onderwerp!!

PrettyDragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 17:38

Ik ben iemand met eerstige rugklachten door een zwaar ongeluk met een paard. ik klopt de zit van daaleman is erg wennen. maar als je er eenmaal aangewent bent zit hij wel lekker. je moet gewoon duidelijk je wensen aan geven. of je een lange of korte zit wil een lage of een hoge lepel.
persoonlijk vind ik dat de daaleman zadels we het beste vallen op de paarden, en dat vind ik heel erg belangrijk.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 11:38

Ik heb een oud Daaleman dressuurzadel en een nieuw Daaleman Columbus springzadel en ik ben zeer tevreden over deze zadels.
Zitten heerlijk en zijn goed van kwaliteit.

joelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:28

Wij hebben de GPS 2, heerlijk zadel met de gelzitting. We hebben verkorte zweetbladen, daar kwam de zadelmaker mee, toen hij ons zag. Goede vakman, en goede service. Ik wil niets anders meer.

singel64

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 13:20

ik ehb al een jaar of 10 een daaleman dressuurzadel, en er komt echt nooit geen andere!! ben er super tevreden over, zit super goed, en de kwaliteit is ook super!!

Anika1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 23:09

Bedankt voor de reacties. Ik vind het erg moeilijk want er is zoveel keus maar als je goede ervaringen leest ben je eerder overtuigd. Groetjes...

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 20:53

Ik heb sinds een half jaartje een GPS3, de nieuwste dressuur met gelzitting en weinig wrong. Moest er inderdaad aan wennen, maar zit nu prima. Heb alleen het gevoel dat de ligging niet meer optimaal is. Weet iemand hoe de service van Daaleman daarin is?

joelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 08:51

Jeskoo schreef:
Ik heb sinds een half jaartje een GPS3, de nieuwste dressuur met gelzitting en weinig wrong. Moest er inderdaad aan wennen, maar zit nu prima. Heb alleen het gevoel dat de ligging niet meer optimaal is. Weet iemand hoe de service van Daaleman daarin is?

Volgens mij mag je hem gratis laten opvullen. Dit was bij ons in ieder geval wel zo. Met het aankoopbonnetje, daar werd dit op afgetekend.
Wij hadden ook dat het zadel na een half jaar opgevuld moest worden,(zadel viel iets naar achteren) maar sinsdien ligt het zadel weer heel goed.

vancouver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 10:49

heb zelf slechte ervaring met de servicegerichtheid, mijn eigen daaleman begon na ongeveer een jaar helemaal te verkleuren (werd wat roodachtig in plaats van zwart). Denk maar niet dat ze toegeven dat ze het leer niet goed gekleurd zouden hebben. Zou aan mijn manier van het verzorgen van het zadel liggen.
Heb inmiddels al jaren een ander merk en nergens last van.
Voor mij geen Daaleman meer.

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 12:42

vancouver schreef:
heb zelf slechte ervaring met de servicegerichtheid, mijn eigen daaleman begon na ongeveer een jaar helemaal te verkleuren (werd wat roodachtig in plaats van zwart). Denk maar niet dat ze toegeven dat ze het leer niet goed gekleurd zouden hebben. Zou aan mijn manier van het verzorgen van het zadel liggen.
Heb inmiddels al jaren een ander merk en nergens last van.
Voor mij geen Daaleman meer.

Ik ken deze zaak niet ( Daaleman wel uiteraard maar dit geval op zich) maar zou het niet zo kunnen zijn dat Daaleman wel in z'n gelijk staat.
In Nederland is het namelijk ALTIJD de schuld van de zadelmaker...... en dat geld voor vele situaties die ik evenals vele collega's meemaken. Ook als duidelijk de ruiter of gebruiker of eigenaar de oorzaak is.....

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 13:14

ik heb een een tijdje op een antieke daaleman gereden ...zadeltjewas al tientallen jaren oud, en zag er uit als nieuw ...terwijl hij echt niet altijd even ged onderhoduen is geweets
, in een vochtige schuur hangen etc ... weinig vetten (als in jaren niet )
en ook 99 procent van de mensen met een daaleman die ik ken zijn heel erg positief over de materialen , het produkt en de service

tuurlijk zullen er mensen zijn die niet tevreden zijn met een bedrijf, maar bij daaleman zijn de mensen die positief zijn in veel grotere getalen dan de mensen die er niet positief over zijn

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 13:24

Heerlijke zadels. Heb een tijd lang met plezier op een vzh zadel van Daaleman gereden. Enige dat me wel opvalt is dat ze toch vaak wat achterover liggen. HIer in de buurt zijn er 2 met een op maat gemaakte Daaleman (zegt men). Beiden met stoelzit omdat de achterkant te laag ligt.
Als ik een Daaleman zou hebben, dan zou ik wel een andere ligging verwachten. Maar goed, ik ken Daaleman niet persoonlijk en weet niet of er over te praten zou zijn . Kan ook een reden hebben die je niet weet. Misschien zijn de zadels oorspronkelijk wel voor een ander paard gemaakt en daarna nooit meer aangepast omdat men denkt dat het dan niet nodig is. Er zijn echt mensen die denken dat op maat gemaakt dan altidj zal blijven passen.