voor welk zadel gaan

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

melissa7

voor welk zadel gaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-07 19:39

ik heb een Bwelsh en wil een ander zadel aanschaffen
en zat te denken aan een wintec 250 en een Thorowgood maxam pony zadel.
het is een niet al te breede pony. dit is de pony.

Afbeelding
Afbeelding

hij heeft een normale schoft, graag jullie meningen.

Liex

Re: voor welk zadel gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:34

Ik zou zeggen, laat een zadelmaker komen, probeer de verschillende zadels en kies er 1 uit die lekker zit en goed past! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 21:32

Inderdaad, zadelmaker laten komen en diverse zadels passen en er mee rijden.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 21:48

een wintec 250 heeft geloof ik een vaste medium boom,een thorowgood maxam heeft medium en wijd.

beide blijft natuurlijk passen.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 23:46

ik ga mee met Bertus en Joviban.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 23:47

En houdt er rekening mee dat een nieuw zadel waarschijnlijk niet optimaal zal liggen, het is vaak nodig om een nieuw zadel iets te laten aanpassen.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 01:10

sronnie schreef:
En houdt er rekening mee dat een nieuw zadel waarschijnlijk niet optimaal zal liggen, het is vaak nodig om een nieuw zadel iets te laten aanpassen.

en daarom moet je ook laten passen door een zadelmaker. die zal meerdere zadels voor je kunnen meenemen, en eventueel aanpassen op dat moment.

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 01:18

Ben het met iedereen eens, nooit een zadel gebruiken voordat het door een zadelmaker is 'goedgekeurd'. Mensen laten het uit gemakzucht achterwegen, maar daar kan je (en vooral je paard) heel veel spijt van krijgen.

Ik zou gaan voor een (tweedehands?) Euroriding Jade (= goedkope versie van de Diamant). Die zadels vormen op den duur heel fijn naar de rug van je paard, en persoonlijk vind ik het erg lekker zitten. Nieuw zijn z iets van 700 of 800 euro, dus tweedehands rond de 300 euro. En veeel fijner dan een wintec!!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 22:40

Wintec (althans, de versies met verwisselbare boom) worden door onze osteopaat afgeraden. een goede zadelmaker laten komen is echt heel belangrijk. OK het kost je 50 Euro extra, maar op den duur scheelt het je kosten voor DA, fysio, osteopaat, en noem maar op. en inderdaad, liever een goed tweedehands zadel, dan een nieuw prutproduct.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 07:51

ik begrijp topicstarter denk wel,wat als je nu een klein budget heb?(bijv max. 200 euro).

een zadelmaker heeft weinig kleine maatjes in die prijsklasse en ik persoonlijk zou dan best bang zijn dat hij met een veel duurder zadel ineens voor je neus staat.

melissa7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 08:18

casanova schreef:
ik begrijp topicstarter denk wel,wat als je nu een klein budget heb?(bijv max. 200 euro).

een zadelmaker heeft weinig kleine maatjes in die prijsklasse en ik persoonlijk zou dan best bang zijn dat hij met een veel duurder zadel ineens voor je neus staat.

ja indd, ik heb nl niet zo'n heel groot budget en de pony is pas 4 dus zal nog wat groeien en wil dan niet een heel duur zadel aanschaffen. maar wat is nou beter een tweedehandse omdat die al "ingereden" is of een nieuwe?

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 08:48

Ik zou misschien voor een 2dehandsje gaan die gewoon goed past, eventueel een nieuwe, maar dan is de kans van een groot gat in je portomonnee veel groter Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 09:27

melissa7 schreef:
maar wat is nou beter een tweedehandse omdat die al "ingereden" is of een nieuwe?

Maakt op zich niet uit, behalve dat een tweedehandse goedkoper is en het leer wat soepeler.
Het belangrijkste is dat het zadel past.