Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marjolein1 schreef:Hallo,
Odita heeft een schouderblessure gehad (recentelijk), maar doordat ik zonder zadel ben gaan rijden
is ze weer goed gaan lopen, daarna heb ik van iemand anders een ander zadel geprobeerd waar de kussens ter hoogte van haar schouders iets wijder staan en daar loopt ze goed mee. Ze heeft ook een hoge schoft en ze is 1.75 hoog.
Roelke_ schreef:Ik heb een Merano dressuur zadel gehad en was er erg ontevreden over. Ik had weinig budget, en ben daarom voor de Merano gegaan. Echt FLUT leer, hard en droog. De zitting was veel te groot voor mij, ik schoof alle kanten op. En na een paar maanden begon het zadel zelfs scheef te zakken..
Nooit weer! Ik ben toen voor een tweedehands Isabell Werth gegaan, veel betere keus!
lorelei schreef:een vriendin van mij heefd een merano toronto,echt een erg fijn zadel.ligt mooi recht en het zadel is niet scheefd.mooie dikke kussens en een zachte zit.
en heus niet alle zadelmarktzadels zijn slecht.
Marjolein1 schreef:lorelei schreef:een vriendin van mij heefd een merano toronto,echt een erg fijn zadel.ligt mooi recht en het zadel is niet scheefd.mooie dikke kussens en een zachte zit.
en heus niet alle zadelmarktzadels zijn slecht.
Het zijn dikke kussens, maar zijn ze niet kei hard of juist zacht.
Marjolein1 schreef:Mijn huidige dressuurzadel ligt klem achter de schouder, dus geen bewegingsvrijheid. Ik heb gelezen dat je een hand langs de kussens moet laten glijden en als je steeds verder naar beneden ga, geleidelijk de druk van de zweetbladen toeneemt.
Ik heb altijd gelet op de kussens bij de schoft (ivm hoge schoft) en zitgedeelte, maar niet aan de zijkanten. Deze zijn nooit opgevuld, nooit aangedacht!Zadel heb ik al 6 jaar.
Maar ik denk dat opvullen niet ga helpen, dat klemt haar schouders nog meer. Ik denk eerder dat de boommaat groter moet. De boommaat weet ik niet van mijn huidige zadel (Ansley) Hoe kan je dit opmeten?
Groetjes marjolein