Euroriding zadels: prijsverschil per winkel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fleurtje100

Euroriding zadels: prijsverschil per winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 12:10

Omdat mijn Ainsley zadel niet helemaal goed op mijn paard ligt ben ik op zoek naar een nieuw zadel. Bij Drunens Ruiterhuis heb ik al een hoop tweedehandszadels gepast maar die waren allemaal niet goed. Ik zal dus een nieuw zadel nodig hebben en bij Drunen dachten ze dat een Anatomica zadel (nieuwe uitvoering van de Euroriding luxor) erg geschikt zou zijn. Zelf vind ik dit ook wel een fijn zadel.
Zowel een Anatomica als een Euroriding Diamant kosten 1595€ kaal.
Nu belde ik net naar Sta-Rho in Rotterdam en daar kost een Luxor 1395€, en een Diamant nog minder.
Ik ben enorm te spreken over service van Drunens Ruiterhuis, ze hebben ook echt goed meegekeken met die tweedehandszadels. Maar ik vind 200€ verschil best veel geld, vooral als je bedenkt dat je bij Drunens Ruiterhuis rechtstreeks bij de importeur voor de gehele Benelux koopt (want dat zijn ze voor de Euroriding zadels).
Heeft iemand ervaring met Sta-Rho? Met de passervice en hebben ze daar ook gewoon alle boommaten, kort/lang zweetblad etc. En hebben al meer mensen dit verschil in prijs opgemerkt, en misschien ook bij andere merken?

MarchaL

Re: Euroriding zadels: prijsverschil per winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 12:21

Hmm vreemd... Ik weet dat de Anatomica inderdaad 1595 is, dit lijkt mij een vaste prijs omdat hier ook mee geadverteerd wordt door de fabriek.

Ik heb mijn zadel in oktober gekocht bij het Drunens Ruiterhuis en toen was de Daimant iig zeker geen 1595! Ik geloof iets in de richting van 1400, de Luxor was geloof ik 1500 en de Titan 1595.

Als de prijzen daadwerkelijk zoveel schelen dan zou ik persoonlijk toch voor een andere winkel kiezen. Als je echter je oog hebt laten vallen op de Anatomica dan zal het niet veel uitmaken. (fijn zadel trouwens, ik ben er erg blij mee Clown )

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 12:21

Luxor en de Anatomica zijn 2 verschillende zadels waarschijnlijk dat daar het verschil in zit. De luxor wordt niet meer gemaakt, waarschijnlijk dat ze een aanbieding hebben. Waarschijnlijk heb jij de euroriding buffelleer Diamant in handen gehad want die kost inderdaad 1595-, kaal en de gewone Diamant kost 1200,00 nog wat.
Laatst bijgewerkt door steinstein op 23-03-07 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 12:22

Wat Steinstein zegt kan inderdaad ook wel kloppen! Misschien was het toch een andere uitvoering?

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 12:24

erg raar.. ik heb nog geen jaar geleden de luxor gekocht in Drunen en toen was hij 1395,- en de diamant was 1295,-..
Ik heb wel gehoord dat de anatomica duurder zou zijn als de luxor maar dat de diamant ineens 300,- duurder zou zijn vind ik wel raar...

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 12:27

Ik weet het zelf zeker dat het model van de Diamant de Buffelleer is, want die is nl. 1595,-

Melissa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 12:31

Hej ik heb ervaring met sta-rho (rotterdam).
Echt super service, Pling je kan bellen om een afspraak te maken en dan evt je paard daar mee naar toe nemen om de zadels te passen en op te rijden (ze hebben daar een rijbak(je) ).
Tevens kan je je oude zadel op je nieuwe zadel inruilen en ze hebben echt heel veel keus.
Nieuw of gebruikt wat jij wil.
Wel vreemd dat er zo veel prijs verschil in zit
Suc-6

Liefs Melissa

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 12:35

deschels schreef:
erg raar.. ik heb nog geen jaar geleden de luxor gekocht in Drunen en toen was hij 1395,- en de diamant was 1295,-..
Ik heb wel gehoord dat de anatomica duurder zou zijn als de luxor maar dat de diamant ineens 300,- duurder zou zijn vind ik wel raar...

Idemdito hier.
Wat mij wel opvalt aan het Drunens Ruiterhuis is dat zij voor 90% die Anatomica verkopen. Want die moet altijd zo goed passen.
Ik heb daar zelf ook mijn Luxor gekocht, maar ben niet tevreden over die winkel.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 12:43

Bedankt voor de reacties.
Misschien dat die Diamant inderdaad een duurdere was. Op mijn Ainsley zit ook van dat buffelleer dus misschien dat ze ook zo'n Diamant in gedachten hadden. Ik ga zo 2 tweedehands zadels die ik op proef had terug brengen naar Drunen. Zal het ze gewoon eens vragen. Verder ben ik altijd (ook met broeken, hoofdstellen etc) erg tevreden. En ook hoe ze me nu probeerden te helpen met een tweedehands was erg fijn.
Zal ook eens goed vragen wat nou precies de grote verschillen zijn tussen de Anatomica en de Luxor, vind ze er namelijk vrij hetzelfde uitzien en ook het "verhaal erbij" is vergelijkbaar.
Vind het allemaal maar lastig kiezen met zulke geldbedragen.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 19:11

Ik heb voor mijn Diamant zo'n €1500,- neergeteld. De Sta-Rho is inderdaad wel een fijne zaak! Mijn vorige zadel (Euroriding Jade) kwam er ook vandaan.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 17:03

Hoi,

Van Rijs verkoopt ook Euroriding zadels. Toen ik mijn zadel kocht was het daar 100 euro goedkoper als in Drunen.

Groetjes,

Maris

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-07 13:13

Nou ik ben dus bij Drunen geweest vrijdag. De Luxor leveren hun niet meer. Ik heb eens even goed alle prijzen vergelelen. Ik heb ook nog een Sta-Rho gebeld voor de exacte prijzen en of de zadels compleet waren. Kaal is een Diamant bij Sta-Rho 150€ goedkoper, en een Titan is ook 100 goedkoper daar.
De Anatomica lijkt veel op de Luxor maar schijnt een betere kwaliteit leer te hebben, heeft iets anders gevormde kussens en flexibele takken aan de boom.
Van Diamant heb ik al drie zadels gepast en die liggen niet goed op mijn paard en de Titan vind ik zelf net wat teveel kniewrong hebben, dus die twee zullen het niet worden. Wel voor andere mensen dus een goed idee om ergens anders te kijken voor hun Euroriding zadel.
Voor mij is het nu vooral de vraag of een Anatomica zadel zoveel beter is dan een Luxor dat het 200€ meer waard is. En of ik voor dat geld naar Rotterdam wil en de gok wil nemen of daar de service net zo goed is als in Drunen.
Zijn er mensen met ervaring met zowel de Luxor als de Anatomica?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 18:46

Hoi,

Of in Drunen zeggen dat je het zadel best bij hun wilt kopen maar wel voor de prijs zoals bij Sta Rho ....!
Beugels, riemen, hoes en singel waren overigens bij mijn zadel toendertijd ook in begrepen in de prijs.

Groetjes,

Maris

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 09:25

daar verbaasde ik me indd ook al over. Iemand op stal had drunens ruiterhuis ook laten komen, en daar kostte de diamand 1495 dacht ik, en ik was bij emmers (in belgie) geweest en daar kosten ze 1295..

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 13:41

in drunen scheelt het ook dat ze het zadel incl bugels etc verkopen, de prijs is dus incl die dingen, als je het kaal over wilt nemen gaat er nog wat van af, heb ik pas geleden nog naar egvraagd

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:30

Ze vroegen voor de Anatomica toch 1595 kaal. Met veel moeite kreeg ik er een hoes, lederdressing en een dekje bij. De riemen, beugels en singels moest ik gewoon apart afrekenen.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:39

ja indd. Dat meisje bij mij op stal vroeg zo van, dan krijg ik er toch wel beugels etc. bij he? Zegt ie van, nee hoor, ze worden kaal verkocht. Hij wilde haar ook nog een leren singel aansmeren omdat die veel beter zijn (en duurder Knipoog ) uiteindelijk heeft ze daar overigens geen zadel gekocht.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 16:59

de anatomica is niet van euroriding, en wordt -dacht ik- alleen via Dr.Ruiterhuis verkocht. dus als je die wilt: poot stijf houden en goed afdingen (of dingen er gratis bij vragen, dat kan best!)

anders zou je inderdaad kunnen overwegen een Euroriding bij Emmers te halen. heeft een vriendin van me ook gedaan,e n scheelde dik geld. voor hetzelfde zadel, en ook goede service.

succes! ik heb trouwens zelf een luxor, waar ik dik tevreden over ben. Lachen

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 18:45

Fijn te horen dat een fysiotherapeut enthousiast is over de Luxor!
De anatomica is iid niet van Euroriding en laat Drunen speciaal maken. Alleen de verschillen tussen de euroriding luxor en de anatomica zijn dus niet zo groot. Dezelfde zit en dezelfde boom (alleen heeft de anatomica flexibele takken aan de boom). Alleen die flexibele takken, de kussens zijn iets anders en het leer schijnt mooier te zijn.
Prijzen zijn inderdaad allemaal kaal, ook van bv de Anky en KN (terwijl die bij Divoza wel weer compleet zijn voor dezelfde prijs).
En je zit zo aan de 100€ voor beugels, beugelriemen en een singel.
Bedankt voor alle reacties, ik laat in eerste instantie Drunen komen, blijkt de anatomica goed te passen maar krijg ik niks van de prijs af of er niks bij. Dan ga ik verder kijken voor een luxor bij een andere ruitersportzaak.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 09:16

steinstein schreef:
Luxor en de Anatomica zijn 2 verschillende zadels waarschijnlijk dat daar het verschil in zit. De luxor wordt niet meer gemaakt, waarschijnlijk dat ze een aanbieding hebben. Waarschijnlijk heb jij de euroriding buffelleer Diamant in handen gehad want die kost inderdaad 1595-, kaal en de gewone Diamant kost 1200,00 nog wat.

Ik heb mijn Euroriding Diamant met buffelleer en verlengde zweet bladen ook voor deze prijs gekocht, dus volgens mij is het zoals hierboven al gezegd werd Lachen Wel geld terug gekregen voor mijn oude zadel en er buegels en een singel bij Lachen

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 12:40

starho is over het algemeen goedkoper in alles.
ik koop in principe al mijn spullen daar.
zadelpasservice heb ik 1 keer gedaan bij hun. toen bleek de luxor en de diamant de enigen te zijn die het beste pasten op willem, maar ja.. geen 2ehandse.. en na de aanschaf van willem had ik geen luxor centjes Haha!