Zadel kopen of niet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

luckycheryl

Zadel kopen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 10:59

Hoe denken jullie hier over:

2 jaar geleden heb ik van mijn ouders een nieuw kieffer springzadel gehad, maar elke keer als er andere mensen oprijden zitten er weer krassen op van ritsen. Nu wil ik dus eigenlijk een 2de hands dressuur zadel erbij kopen (wat ik altijd al erbij zou willen hebben) voor mijn verzorgster, mensen die een keer komen rijden en eventueel in de toekomst een wedstrijdje. Want zelf ben ik namelijk een springer. Zal ik dus een zadel bij kopen? En zoja wat vinden jullie redelijk om dan uit te geven?

Binckydenice

Re: Zadel kopen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 11:01

Ja, dat zou ik wel doen, wat je uitgeeft maakt niet veel uit als het zadel maar goed ligt op de rug van de paard. Of dat nou 50 euro kost of 3000 maakt niet uit toch?

Radosny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 11:02

tja.. als je er zelf een zadel bij wilt zou ik het wel doen, maar ik zou geen zadel voor iemand anders kopen, ik zou hen gewoon zeggen dat ze zuiniger met je spullen om moeten gaan..

luckycheryl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 11:04

Binckydenice schreef:
Ja, dat zou ik wel doen, wat je uitgeeft maakt niet veel uit als het zadel maar goed ligt op de rug van de paard. Of dat nou 50 euro kost of 3000 maakt niet uit toch?

Nee das waar als het maar goed ligt. Ik heb zelf zitten kijken bij Zadelmarkt.nl maar ik kan beter goed 2de hands kopen als een waarschijnlijk slecht liggende goedkoop nieuwe zadel. Heb namelijk slechte berichten over die zadels gehoord? Zijn er nog meer mensen die misschien slecht ervaring hebben met zadels van Zadelmarkt.nl?

luckycheryl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 11:07

Radosny schreef:
tja.. als je er zelf een zadel bij wilt zou ik het wel doen, maar ik zou geen zadel voor iemand anders kopen, ik zou hen gewoon zeggen dat ze zuiniger met je spullen om moeten gaan..

Tja ik heb altijd al een dressuurzadel willen hebben. Maar ik heb en nieuw goed springzadel dus ik twijfel of het misschien wel een beetje onnodig is.

Radosny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 11:07

Zelf geen slechte ervaring mee gehad maar wel veel slechte ervaringen over gehoord. Ik geloof dat er een tijdje geleden op bokt een aantal foto's stonden van een opengehaald zadelmarkt zadel.. Zag er niet uit!

luckycheryl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 11:16

Radosny schreef:
Zelf geen slechte ervaring mee gehad maar wel veel slechte ervaringen over gehoord. Ik geloof dat er een tijdje geleden op bokt een aantal foto's stonden van een opengehaald zadelmarkt zadel.. Zag er niet uit!

Oke dus dat moet ik zeker niet doen. Mijn paard heeft ook best wel een moeilijke rug en hoge schoft en ik woon ook niet in de buurt dus als het niet past, kan ik weer terug.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 11:22

ik heb voor mijn bijrijdster ook een ander zadel gekocht Knipoog

ik rij western en ik heb net een nieuw zadel,zij is best klein en zat met haar voeten tegen de onderkant van de fender aan
daar was ik niet blij mee Haha!
ik heb voor haar een boomloos westernzadel gekocht,en dat vind ze nog lekkerder zitten dan mijn boom zadel Clown

luckycheryl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 11:25

mirgino schreef:
ik heb voor mijn bijrijdster ook een ander zadel gekocht Knipoog

ik rij western en ik heb net een nieuw zadel,zij is best klein en zat met haar voeten tegen de onderkant van de fender aan
daar was ik niet blij mee Haha!
ik heb voor haar een boomloos westernzadel gekocht,en dat vind ze nog lekkerder zitten dan mijn boom zadel Clown

Ja ben ik straks ook bang voor koop ik een dressuurzadel en dat ik straks niet meer met mijn springzadel ga rijden. Maar ik zag dat jij hier onder heb staan western en dressuurzadels te koop. Heb je nog wat liggen enzo ja wat?

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 12:03

Ik heb nog voor een lieve prijs een goed pagony dressuurzadel te koop, maat 17,5 inch boommaat medium, ligt eigenlijk op alle paarden super! Teruggesneden kamer, 1 maar, bovenop de lepel zitten beschadigingen omdat de muizen honger hadden. Zadel is 5 jaar oud, diepe zit en veel kniewrong, heerlijk zadel waar je fijn in kan zitten! Voor 120 euro incl verzendkosten is ie voor jou! Incl beugelriemen

luckycheryl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 12:19

Kimberley84 schreef:
Ik heb nog voor een lieve prijs een goed pagony dressuurzadel te koop, maat 17,5 inch boommaat medium, ligt eigenlijk op alle paarden super! Teruggesneden kamer, 1 maar, bovenop de lepel zitten beschadigingen omdat de muizen honger hadden. Zadel is 5 jaar oud, diepe zit en veel kniewrong, heerlijk zadel waar je fijn in kan zitten! Voor 120 euro incl verzendkosten is ie voor jou! Incl beugelriemen

Heb je misschien een foto voor mij?

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 12:42

ja ook voor mij Haha!

Radosny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 14:58

volgens mij heeft je paardje ongeveer dezelfde rug als die van mij.. die van mij is erg smal met een hoge schoft en heeft een gevoelige rug.. heb nu een kieffer spring met ruime teruggesneden kamer, maar voor de dressuur heb ik nu een hdr (henri de rivel) ligt super op die van mij.. missschien dat je eens naar zoiets kunt kijken? Heb die van mij 2de hands voor €400, weet niet of dit te duur is?

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 18:07

Zou er idd gewooon een zadel bij kopen!
Ik heb nu ook een 2ehands (bijna nieuw) zadel gekocht bij de zadelmaker. Hij neemt 10 zadels mee, en welke goed liggen laat hij achter, dan mag ik testen. Stuk voor stuk kwaliteits zadels voor niet meer dan €500,-!!

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 18:52

Ik zou er ook een zadel bijkopen! Gewoon 2e hands..! ik bedoel ik laat ook niemand op mijn nieuwe zadel rijden hoor.! dan gooien ze het oude springzadel ermaar op! heb er 2 Haha! haha en je hebt al een leuk zadeltje voor 200 300 euro hoor!

luckycheryl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-07 20:54

Ik heb besloten om het toch maar niet te doen. Ik ben dus wezen kijken voor een zadels! En toen kwam ik een hele nieuwe Kieffer Insel tegen, en elke keer liep ik weer terug naar dat zadel. Dus ik wacht er nu mee tot na mijn opleiding, dan heb ik zelf weer genoeg tijd voor mijn paard en dan ga ik mijn droomzadel aanschaffen.