Hallo, het paard van mijn vader heeft soms wel last van haar rug en legt haar oren in de ne bij het opzadelen wij hebben haar een half jaar en de vorige eigenaar reed met een zadelbontje. toen werd ze minder boos met opzadelen als nu. mijn vader rijd niet met een zadelbontje. zou het helpen om er weer een bontje onder te doen? Groetjes!!
Je zou het altijd kunnen proberen, misschien is het ook goed om eens te kijken of het zadel wel goed past en of ze verder geen rugproblemen heeft... af en toe checken kan nooit kwaad!
Het klinkt alsof het zadel niet past... laat even een zadelmaker komen onder een goed passend zadel, heb je geen bontje nodig.
idd Laat het eens nakijken door een deskundig iemand. En doet je paard de laatste tijd weer vervelend dan bij opzadelen? Want dan weet je dus dat een bontje dus wel helpt bij jouw paard.
Idd even laten controleren of je zadel wel goed ligt. Ik rijdt sinds kort met bontje en ik ben er erg tevreden over. De eerste kon ik echt goed voelen dat het gewoon heel zacht is en het dempt absoluut je schokken! Je moet alleen wel heel goed opletten dat het goed past onder je zadel. Maar ik zou eerst mijn zadel laten controleren op ligging! Want als je zadel niet goed ligt heb je weinig aan een bontje. Succes!
Geen zadelbontje proberen, je kan beter investeren in een goede zadelmaker dan nu in een bontje en straks een fysio. En gebruik ook eens de zoekfunctie, genoeg over dit onderwerp te vinden dacht ik zo.
Zoals eerder gezegt is : Zadelmaker laten komen, als het dier echt een gevoelige rug heeft zal hij het ook zien en dan misshcien alsnog een bontje of gelpad adviseren.
maar denk dat dit gewoon een zadel is de slecht past.