zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

armanike

zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 22:22

hoii,

ik had een vraagje.

Zou iemandm ij mss kunnen helpen?
Ik zou graag weten wat goede zadels zijn , zowel springen en dressuur, voor zeeeeeer intensief werken.
Welke merken gaan echt heel lang mee en rijden zowel voor ruiter als paard comfortabel.
Prijs maakt niet uit.
Welke merken zijn echt heel goed.

ps: kom nu niet af met wintec ofzo he, ik bedoel echt top merken, waar je 6u per dag mee kunt rijden en dan niet snel slijten.

Radosny

Re: zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 22:23

stübben/kieffer/kentaur.. heb nu zelf een kieffer, wel wat duurder maar zit lekker voor mij en mijn paard Haha!

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 22:24

mijn intresse gaat vooral uit of zaldi een goed en stevig merk is, van kieffer en stubben weet ik dat al.maar gaat vooral om zaldi, hulsebos, anky,prestige enzo...gaat mij niet om prijs.
maar een vriendin van mij gaat volgend jaar naar de paarden humaniora en heeft dus een goed stevig merk dressuur en springen nodig...

MonsterInc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 22:25

ik heb vroeger een kieffer zadel gehad ( dressuur ) zat heerlijk ! mijn houding was er beter op , was best wel slordig in onderhoud , maar hij bleeft heel goed ! nu heb ik een wintec veelzijdig ( jah niet meer zo veel geld nu haha ) omdat ik ook wel eens een spronggetje wil maken ,maar ik vind het een flutding ! ( sorry wintec liefhebbers )

ik heb een vriendin die hulsebos heeft er schept er altijd over op haha ze is er heel blij mee .
Laatst bijgewerkt door MonsterInc op 20-03-07 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 22:26

nou ik heb zelf twee stübben zadels maar rijd niet echt 6 uur per dag Vork .. ze zijn superfijn, mijn dressuurzadel is heel erg zacht en mijn springzadel nog wat hard maar wel ontzettend fijn..
mijn zadels zien er nog goed uit, maar slijten doen ze vast allemaal wel, als je er zorgvuldig mee omgaat dan slijten ze misschien minder snel
succes met je zoektocht Lachen

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 22:29

bedankt, iemand ervarig met prestige en zaldi?of mss eric thomson?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 19:23

Kieffer zadels houden het wel lang uit. Ik moet het toch zeggen: je kunt ook makkelijk elke dag 6 uur rijden op een wintec zadel. Het slijt heus niet sneller dan een ander zadel. Mijn wintec zadel is al 10 jaar oud en ziet er nog prima uit Knipoog Als mijn paard er niet bovenop was gevallen, gebruikte ik het zadel nog.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 19:34

Zelf heb ik ervaring met Daaleman, Prestige, Hulsebos en Forestier.
En over alle drie de merken ben ik zeer tevreden.
Zadels houden zich prima bij zeer intensief gebruik.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 19:39

armanike schreef:
ps: kom nu niet af met wintec ofzo he, ik bedoel echt top merken, waar je 6 uur per dag mee kunt rijden en dan niet snel slijten.

Waarom zou je zes uur per dag op een spring/dressuurzadel zitten???
Er is niemand die zes uur per dag zijn paard traint op springen of dressuur!
Ook denk ik dat je niet zes verschillende paarden het zelfde zadel gaat opleggen! (dit ivm vormen naar je paard naar verloop van tijd/verschillende afmetingen per paard waar bij de duurdere zadels juist op gelet wordt en op maat gemaakt wordt voor elk individueel paard)

Dus snap ik je vraagstelling niet helemaal/helemaal niet..

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 19:43

Topmerken zijn: KN, Prestige, Schumacher,Passier en Stubben. Dit zijn stuk voor stuk zadels van goede kwaliteit maar net zoals eender welk zadel slijten zij ook. Als je ze een beetje goed onderhoud, kan je dit natuurlijk beperken.

Katleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 19:44

Stübbenzadels zijn echt enorm goede kwaliteit; ik heb er een vrij oude maar hij is nog in perfecte staat ! Heeft weinig slijtplekken ondanks intensief gebruik.

Hyperfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 19:47

Frank schreef:
armanike schreef:
ps: kom nu niet af met wintec ofzo he, ik bedoel echt top merken, waar je 6 uur per dag mee kunt rijden en dan niet snel slijten.

Waarom zou je zes uur per dag op een spring/dressuurzadel zitten???
Er is niemand die zes uur per dag zijn paard traint op springen of dressuur!
Ook denk ik dat je niet zes verschillende paarden het zelfde zadel gaat opleggen! (dit ivm vormen naar je paard naar verloop van tijd/verschillende afmetingen per paard waar bij de duurdere zadels juist op gelet wordt en op maat gemaakt wordt voor elk individueel paard)

Dus snap ik je vraagstelling niet helemaal/helemaal niet..

Ik snap de vraagstelling ook niet.
Maar om terug te komen op jouw vraag, heb zelf 2 Stübben zadels gereden (VZH) beiden goede kwaliteit!

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 19:49

Ritten van zes uur..
Dan kun je beter een endurance-zadel aanschaffen misschien Knipoog
Hier zit dan vast wel wat voor je bij!

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 20:10

het was bij wijze van spreken... dat julie echt begrijpen dat het voor echt heel erg intensief gebruik is, en niet afkomen met wintec ofzo...

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 20:12

Normaliter zou ieder A-merk geschikt moeten zijn voor intensief werk.

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 20:26

en dat zijn? weet iemand mss iets over zaldi?

punkielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:30

Wintec!!

Echt goede zadels, en veel keuze! Van kunstof tot leder!:D

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:30

A-merk zadels heb ik in een voorgaand bericht al genoemd... Mja, hier zijn ze dus nog maar eens: KN, Prestige, Schumacher, Passier, Stubben. Dit zijn zadels die je standaard in de winkel koopt (tip: ik zie dat je in Lanaken woont... Ga eens langs bij ruitersport Hermans. Echte zadelkenners daar!)
Je hebt ook nog A-merken die volledig op maat gemaakt worden: Hulsebos en Daaleman bijvoorbeeld.
In míjn ogen zijn Kieffer en Zaldi geen A-merken, maar er zullen vast mensen zijn die dat wel vinden.

@ Punkielover: de TS zegt uitdrukkelijk géén Wintec. Lezen is ook een kunst...

Edit: typo Clown

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 21:50

ben je ook van limburg? ja ik bend aar ook al langs geweest:) maar ik kan een zaldi springzadel voor 400 euro krijgen tweede hands in super staat.
Kieffer is in mijn ogen zeker een A merk, omdat de dressuurz adels erg goed zijn . dusjah:)

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 22:10

Jaja ben ook van Limburg Haha! Woon op een half uurtje rijden van Zutendaal.
Ik heb zelf geen ervaringen met Zaldi maar als je hem toch besluit niet te kopen en je wil een nieuw zadel, ga dan zeker nog eens langs bij Hermans!
En wat Kieffer betreft, tja... Ik heb daar andere ervaringen mee en ik zal ook nooooit meer een Kiefferzadel kopen.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 22:12

Welshcobfan schreef:
Kieffer zadels houden het wel lang uit. Ik moet het toch zeggen: je kunt ook makkelijk elke dag 6 uur rijden op een wintec zadel. Het slijt heus niet sneller dan een ander zadel. Mijn wintec zadel is al 10 jaar oud en ziet er nog prima uit Knipoog Als mijn paard er niet bovenop was gevallen, gebruikte ik het zadel nog.

Jep.
Iemand die endurance rijd heeft een Wintec, en rijd met wedstrijd zo'n 3 uur, het zadel ziet er nog gewoon goed uit hoor. Sigaar

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 22:18

ja dat weet ik wel (heb er zelf ook eentje een 500 dr) maar, dat merk is niet geschikt voor wat mijn vriendin gaat doen...je moet een A zadel hebben.omdat om echt concours springen te doen met een wintec is nogal moeilijk, en ook verkiezen ze op de school een A merk.