Welke zweetdeken, voor thuis en op wedstrijd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Leetjuhh

Welke zweetdeken, voor thuis en op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 09:31

Ik heb een zwart paard en wil een goede zweetdeken kopen. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met zweetdekens:
*voor welk merk kiezen jullie/welke kwaliteit met welke prijs
*voor welke kleur kiezen jullie

Brand maar los! Ben benieuwd!
Laatst bijgewerkt door Leetjuhh op 20-03-07 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

ineke_

Re: Welke zweetdeken, voor thuis en op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 09:46

Ik vind eskadron dekens altijd wel heel mooi, maar wel prijzig.

Zelf heb ik een zwarte Harry's Horse deken met hals en een gouden koord langs de randen, heel luxe en ook wel goede kwaliteit. Gebruik hem zowel voor thuis als op wedstrijd.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 09:47

Voor thuis kies ik een fleece dekentje met singels. Daar kan ie dan op stal ook een poosje onder staan. Ik gebruik die deken niet voor bij het uitstappen, als je dat wel wil is een deken zonder singels handiger. Ik ga voor fleece omdat warmer meestal niet nodig is, de stal en de bak zijn allebei binnen, daar wordt het niet zo heel koud. Meestal is het gewoon een goedkoop dekentje, ze gaan nog wel eens kapot op stal. Kwaliteit is niet zo heel erg belangrijk voor zo'n dekentje.

Voor op wedstrijd heb ik een wollen zweetdeken zonder singels voor in de winter en een fleece zweetdeken zonder singels voor het voor- en najaar. Deze dekens zijn van een goede kwaliteit omdat ik er jaren mee wil kunnen doen. De woldekens die ik heb gaan al een jaar of 5 mee, geen idee welk merk ze zijn trouwens. Die dekens vind ik echt ideaal, lekker warm maar ze kunnen er wel onder drogen. Fleece is prima voor als je net aan een zweetdekentje nodig hebt, als het niet al te koud is buiten.
Voor op wedstrijd kies ik voor dekens zonder singels, omdat ze op de trailer toch wel blijven zitten en ik er op wedstrijd ook mee wil kunnen uitstappen.

Leetjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 09:53

@Kylan: Welk merk wolle deken heb je dan? Ik kom er namelijk verschillende tegen, maar die vind ik niet zo prettig aanvoelen.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 09:56

Ik heb zelf een deken van premiere met hals, hele fijne zweetdeken Haha! . neem super goed vocht op!

Leetjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 10:05

ijssnuiver schreef:
Ik heb zelf een deken van premiere met hals, hele fijne zweetdeken Haha! . neem super goed vocht op!

Wat kost die? En is de hals niet af en toe te warm? Blijft hij goed liggen?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 11:43

Ik heb 3 zweetdekens. 1 gewonnen, maar dat is eigenlijk geen fijne en gebruik ik nooit Knipoog

Dan heb ik er 1 van equ nog wat Knipoog Een créme/bruin geruite. Erg fijn en best dik. Deze gebruik ik meestal op wedstrijden.
Dan heb ik ook nog een Eskadron. Een lichtgele met lichtgroen(hele aparte kleur groen) Die heb ike erst heel lang op wedstrijd gebruikt, maar nu na vaak wassen wordt hij iets minder mooi.

tax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 13:45

Leetjuhh schreef:
ijssnuiver schreef:

Wat kost die? En is de hals niet af en toe te warm? Blijft hij goed liggen?

Ik heb ook zo'n deken! Superdekens! Blijven goed liggen en nemen echt goed vocht op en je paardje blijft mooi droog. Je kan de hals ook terugslaan zodat je de hals niet gebruikt. Je kan de hals dan niet vastzetten, maar blijft alsnog goed liggen!
Deze deken heeft geen kruissingels/bilkoorden maar wel een koortje voor onder de staart. Mijn pony ging er zelfs mee liggen laatst en de deken zat nog prima op zn plek!

Deze dekens zijn ook een leuk prijsje. Ik heb de mijne in de aanbieding gekocht bij Drunens ruiterhuis voor 20 euro.

Super dekens voor een leuk prijsje Ja

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 13:56

ik heb zweetdekens van BR, die liggen heel goed op Saar Ja
heb er ook een van HKM maar vind dat persoonlijk niks, die is heel erg dun en heeft 1 sluiting bij de borst.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 15:21

Ik heb niet een bepaalde voorkeur voor merken bij zweetdekens, alhoewel ik wel naar de stof kijk. En of hij mooi is natuurlijk. Pling

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 15:52

Thuis heb ik er eentje van de lidl en een fleece uitrijdeken van equitheme. Ik ben over beide tevreden. Een voor op wedstrijd heb ik voorlopig nog niet nodig. Die van equi-theme vind ik wel mooi, eskadron natuurlijk ook maar die zijn iets prijziger.

SummerEnds

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 16:27

Wij hebben er van scapa in het donker en lichtblauw. Zr kosten ongeveer 90 euro denk ik. We hebben er ook veel gekregen op wedstrijden en van onze sponsors

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 16:30

Ik heb een BR Jos lansink. Zwarte fleece met goudkleurig afgebiesd. Ik wil nooit meer anders. Goede kwaliteit, het vocht wordt snel getransporteerd en slaat niet terug. En daarnaast is hij superchique en heeft voor mijn paard een vrij goede pasvorm ( wel iets nauw in de hals, maar dat heb ik bij andere dekens nog veel meer ). Er zit wel een bilkoord aan, maar dat haal ik er zelf altijd af ( kan heel makkelijk ). Mijn paard heeft namelijk losse achterbenen Bloos
Je betaalt er wel wat voor: ik kreeg hem voor 60 euro omdat ik zo'n leuk paard heb, normaal was hij 65 euro.

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 16:33

voor thuis heb ik een katoenen deken een zomerdeken ik vind deze veel beter zweet opnemen dan de fleece dekens die ik heb liggen.
is het erg koud dan heb ik een lekkere dikke dure kwaliteit wollen deken met hals!
paardjes zijn nooit en te nimmer verkouden bij mij Haha!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 20:30

Voorheen had ik altijd de statiedekens van Divoza, geen idee welk merk dit zo was. Die liet ik daar dan bedrukken met de stalnaam. Tegenwoordig ben ik overgestapt naar zweetdekens met singel en bilkorven, bevalt veel beter! Die ik nu heb is van BR 2tone en ik heb net die van HH opgehaald, dus hoe die werken weet ik nog niet Haha!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 22:19

Leetjuhh schreef:
@Kylan: Welk merk wolle deken heb je dan? Ik kom er namelijk verschillende tegen, maar die vind ik niet zo prettig aanvoelen.

Pfoe... Eentje is een Golden Stripes, zo'n gele met rode en zwarte strepen. Die anderen weet ik echt niet, ik geloof dat die van S&K zijn.

Leetjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 15:28

Bedankt allemaal! Ik heb een beetje een idee welke ik ga halen. Ga ze eerst in het echt bekijken!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 15:48

ik heb een wollen zweetdeken, zware kwaliteit zonder hals en een geruite van eskadron van Dralon (hele fijne, aparte stof), ook zonder hals. ik heb er een losse wollen halsstuk bij voor als ie gewerkt heeft en écht bezweet is.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 17:33

ik heb een hele mooie fleece deken, echt een super deken, heb er al eerder een verhaaltje over geschreven ergens.
Het is een Harry's Horse, van teddyfleece. Ligt ook op een donker paard en oogt heel chique. Heb geen foto van deken op het paard, wel voorbeeldfoto, maar eerlijk gezegd toont hij daar lang niet zo mooi.
http://www.vitalhorse.nl/catalog/images/3220396.gif

Heeft een hele goede werking, na het stappen naar huis ligt het zweet helemaal op de deken en is het paard zo goed als droog (5 minuutjes stappen). Echt een super deken, kan hem iedereen aanraden.

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 17:39

Ik heb voor thuis een zweetdeken met singels van Bucas, echt een fijne deken Ja
Voor op wedstrijd ben ik nog op zoek naar een nieuwe Lachen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:37

Ik heb voor de warmere maanden een dunne cooler van Dominick.
Voor de winter heb ik een BR fleece en een HH fleece, beide met kruissingels.
Bevallen allebei prima!
Ook heb ik nog een fleece met hals van Premierre...