Dressuurzadel New lord van huppa.nl, wel of niet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xsimone

Dressuurzadel New lord van huppa.nl, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 20:02

Hoi!
Ik kwam toevallig op de site van huppa.nl en ik zag daar dit zadel staan, nou zoek ik een nieuw dressuurzadel dus vond ik dit wel wat.
Niet te duur, maar toch een mooi zadel!
Ik heb gemailt naar huppa en heel aardig een mailtje teruggekregen, ik zou de schoft van mijn pony meten, dat overtrekken op een papiertje en toesturen en dan kijken hun het zadel past.
Dit alles heb ik nog niet gedaan want aan jullie de vraag, wat vinden jullie van dit zadel? Heb je hem zelf ook, tevreden of juist helemaal niet? Is het een betrouwbare site, huppa.nl?

Het gaat om dit zadel(de bovenste), http://www.huppa.nl/PF%20CATALOGUS%20INDEX.htm

_Nicky

Re: Dressuurzadel New lord van huppa.nl, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:20

Zelf geen ervaring met het zadel of Huppa, maar om teleurstellingen te voorkomen zou ik
toch even een goede zadelmaker langs laten komen. Het is moeilijk te zeggen vanaf internet of een zadel past of niet.

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:52

Er staat een plaatje bij van een kentaurzadel (te herkennen aan de K, als het echt om het zadel op het plaatje gaat heb je een hele goede koop, die zijn normaal nieuw rond de 800 euri.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:05

xsimone schreef:
Hoi!
Ik heb gemailt naar huppa en heel aardig een mailtje teruggekregen, ik zou de schoft van mijn pony meten, dat overtrekken op een papiertje en toesturen en dan kijken hun het zadel past.

Bij dat soort texten, krijg ik al kromme tenen
Heb je zelf enig idee van waaraf je zou moeten meten?

egypte01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 11:56

Nou dat plaatje hort echt niet bij het merk die ze noemen.
kentaur is een vrij duur merk inderdaad rond de 800-900 euro.

de naam new lord is echter van pfiff of het is gewoon een onbekend merk die die zelfde naam gebruikt.

en dat zelf meten daar moet je inderdaad wel ervaring mee hebben. Het is niet alleen de schoft die belangrijk is. zoek anders eens op internet op hoe je het zelf zou kunnen meten.
succes
heb wel ervaring met huppa verder , maar het zadel wat ik besteld heb bevalt niet, dus die heb ik weer te koop staan.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 12:50

Met Huppa heb ik super ervaringen! Erg aardig, en ze hebben er verstand van. Ik heb daar een ander zadel gekocht en hij past perfect Lachen

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 16:17

Is huppa niet de noordelijke variant van zadelmarkt? Als dit niet klopt, mijn excuses, en als dit wel klopt, zou ik persoonlijk ergens anders heen gaan Ja

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 17:10

Ik weet dus niks af van huppa, daarom vroeg ik het aan jullie!!;)
Wel raar dat plaatje wat fout staat!!
Maar heeft niemand ervringen met dit zadel of zo'n pfiff??

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 17:11

o trouwens, dat met die schoft, dat is niet om te kijken of het zadel helemaal past, maar alleen ofdat hij bij de schoft past!!

anjoly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 17:53

xsimone schreef:
Hoi!
Ik kwam toevallig op de site van huppa.nl en ik zag daar dit zadel staan, nou zoek ik een nieuw dressuurzadel dus vond ik dit wel wat.
Niet te duur, maar toch een mooi zadel!
Dit alles heb ik nog niet gedaan want aan jullie de vraag, wat vinden jullie van dit zadel? Heb je hem zelf ook, tevreden of juist helemaal niet? Is het een betrouwbare site, huppa.nl?

Het gaat om dit zadel(de bovenste), http://www.huppa.nl/PF%20CATALOGUS%20INDEX.htm

Ze komen toch ook langs om een zadel te passen. Ik zat zelf aan de Ken Taur daar te denken en ik woon daar ruim 100 km vandaan en als je het zadel zou kopen kostte het "voorrijden "ongeveer 52 euro, dus ik zou ze zeker langs laten komen om te passen, kunnen ze gelijk meerdere zadels meenemen.

anja

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 09:56

Huppa is geen zadelmarkt. Huppa verkoopt óók Merano's ja, maar ze verkopen ook weer zadels van 1000,- bijwijze van spreken. Ik zal Huppa geen noordelijke zadelmarkt durven noemen Clown