Fleece bandages

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Merato_

Fleece bandages

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 15:40

Hoe zit dat ook al weer met fleecebandages? Onder deze bandages moet je onderbandages gebruiken, hè? Je mag fleecebandages niet zo op het been bandageren, toch? Dit ivm de warmtedoorvoer naar buiten toe?
Wie helpt mij hier even mee?
Groeten van Yetse

nina88

Re: Fleece bandages

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 15:44

In de ruitersportzaak is mij verteld dat er geen onderlappen onder hoeven.. Dat je ze niet heel strak kan aantrekken en dus de toevoer niet hindert oid..
Later werd er door mijn instructie verteld dat je het beter wel kunt doen, omdat je, als je een foutje maakt met bandageren, de toevoer wel weer hindert. Er werd mij toen verteld dat het niet persee hoeft, maar dat je beter het zekere voor het onzekere kunt nemen..

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 15:49

Hier had ik ookal een topic over gestart, en veel menesen zeiden tegen mij dat ze gewoon onderlappen onder hun bandages doen.

Maar nou heb ik bandage's die zijn het eerste gedeelte fleece, en dan loopt het over in elastiek, dus daar werk het fleece gedeelte eigenlijk als een onderlap?!

Vet raar dus, ik werd er op de manege ook op aan gesproken dat je eigenlijk lappen onder fleece moet doen. Maar dan loopt je paard wel met bonken stof om zijn benen..

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 15:50

Dus toch maar onderbandages gebruiken?
Ik heb nl een leuk setje gekregen met mijn verjaardag (tjonge, zomaar van Eskadron, dressuurdekje en bandages Bloos ) maar ik gebruik altijd die BR bandages, waar al standaard onderlappen aan vast zitten.

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 15:53

Ja, ik zou het wel doen, maar ik vind het zelf écht niet fijn bandageren. Maar het is beter voor de drukverdeling, dus ik zou geen risico nemen! Knipoog

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 15:55

Normaliter gebruik ik ook peesbeschermers (en soms die BR bandages), maar ik wil graag het Eskadronsetje gaan gebruiken! Het staat zo poepchique!!

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 15:58

Bandages waar onderlappen in zijn verwerkt, waren volgens mijn instructie ook niet goed.. Daar moesten ook lappen onder..
Immers, als je een foutje maakt met bandageren, maak je dit ook met de onderlappen die er in verwerkt zijn.. Daardoor is het hele nut van de onderlappen weg..
Begrijp je wat ik bedoel?

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 16:00

Mmmm, wat is nu wijsheid, dan?

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 16:05

Ik zou het gewoon is met onderlappen proberen.. Je hebt tegenwoordig hele mooie, niet van die dikke vilten lappen Knipoog ..
Als het dan echt zo dik is dattie z'n benen niet kan bewegen, lijkt het me niet verstandig Knipoog .. Mss kun je dan is een foto maken en hierop zetten?
Even offtopic: welk setje is het? Ik vindt eskadron ook altijd erg mooi!

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 16:27

Ik heb er nooit onderlappen onder gehad, maar ben de laatste tijd toch wel aan het twijfelen.

Denk dat ik eens ga kijken voor hele dunne onderlappen, voor eronder.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 16:30

maar moeten er dan ook onderlappen onder acryl?? of alleen onder fleece en elastiek??

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 16:34

Ik heb overal onderlappen onder. Fleece, acryl, katoen, elastische, maakt niet uit.

De onderlappen zijn beter voor de drukverdeling en als je goede onderlappen koopt, dan zorgen ze door de ribbelstructuur ook nog eens dat de warmte sneller afgevoerd wordt.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 16:41

oke dankje Tong uitsteken dat wist ik namelijk niet Knipoog dan zal ik maar onderlappen gaan kopen.. Lachen

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 16:43

Mij is ook verteld dat er onder fleece bandages geen onderlappen nodig waren, maar later hoorde ik toch weer dat het beter is van wel. Dus ik gebruik nu voor de zekerheid gewoon overal onderlappen onder. Beter voorkomen dan genezen he.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 16:55

jaa daar heb je gelijk in Knipoog

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 17:23

@Nina88: Ik weet niet precies welk model, het is in ieder geval een dressuurdek met een heel klein golfje erin, donkergrijs met een bordeauxrode bies. Tevens dus die fleecebandages (ook donkergrijs)erbij. Ik ga dus nu ook maar onderlappen kopen. Als het weer wat opknapt (ik heb alleen een buitenbak om in te rijden en het hagelt hier als een idioot), zal ik een foto maken en in mijn profiel plaatsen Haha!

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 17:39

Hey wat grappig! Ik zie net dat je uit Wijhe komt, daar kom ik vandaan!! Toevallig!
Het setje klinkt leuk, ken m niet geloof ik.. Ben benieuwd naar de foto's!

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 17:56

Haha! Haha!
Foto's komen als het wat beter weer is!

klaske123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 18:25

ik zag trouwens ergens staan dat je ook een stuk handoek een dikke er onder kon doen en dat even op maat knippen dan net zo groot als onder lappen maar als ik even mag vragen kan dat ook want aan onder lappen zit toch een prijsje of niet?? zou iemand me dan een pb willen sturen of dat kan en anders hoe duur onderlappen zijn?? want daar ben ik nieuwschrig na

sorry Yetse dat ik zo maar even door je topic heen ga met een vraag van een handoek als het kan misschien ook een oplossign want ik zag het staan maar ja

groetjes ik hoop dat iemand me wil pb-en:P

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 20:45

Het risico van het niet goed zitten onder de bandages vind ik te groot worden voor een handdoek, hoe handig of goedkoop misschien ook. Ik geef liever geld ut aan goede onderlappen, volgens mij noet je voor zo'n 20 euro (per 4 stuks) wel goede kunnen krijgen! Bovendien ben ik niet handig met een schaar Haha! Knipoog Bloos
Nina: hierbij de foto van het dekje, het is dus de GRIJZE met bordeauxrode rand, te zien linksonder.
Afbeelding

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:48

oo mooi dekje Haha!

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 23:07

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 10:46

Onder fleecebandages doe ik meestal wel onderlappen, maar het hoeft niet.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 14:26

leintje_ schreef:
heeft er iemand ervaring met de BR onderbandages?? http://www2.horsemopolitan.com/shopv2/images/304000.jpg ik heb het over deze Tong uitsteken

Ik heb deze onderlappen en ik vind ze erg prettig. Ook handig dat er een klitterbandje aan zit, niet noodzakelijk, maar het is toch erg handig, bijv. als je de rol uit je handen laat vallen (ja dat heb ik wel eens Clown )

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 14:34

oke dankjewel Tong uitsteken want ik zat er aan te denken deze te kopen.. Tong uitsteken