Welk dressuurzadel is nou echt fijn??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Forcalquier

Welk dressuurzadel is nou echt fijn??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 22:02

Voor mijn 5 jarige wil ik binnenkort een goed dressuurzadel kopen, maar ik weer niet zo goed welke.
Ik heb het liefst één met diepe zit en goede kniewrongen.

Ben gister wezen kijken en 2 zadels vond ik heel mooi en zaten ook lekker( ik heb erop gezeten op zo'n pas-paard)

De één was een Kieffer lusitano kur, en de ander was van Prestige, ik zou dus of één van deze 2 nemen of één laten maken bij hulsebosch.

Zijn er bokkers die ook ervaring hebben met één van deze zadels, en hoe bevalt het zadel?
En zijn er bokkers met een ander merk dressuurzadel met een heerlijk diepe zit die ik nog niet gezien heb, of kun je een zadel aanraden?

Alvast bedankt

OemmiejO

Re: Welk dressuurzadel is nou echt fijn??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 22:11

Ik heb een Knight Rider, ook een diepe zit. Ja

positiefo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 22:13

ik vind hulsebosh lekker zitten

channie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 22:15

anky zadels erg fijn en zacht

Jodievanmij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 22:16

Ik vond mijn Passier grand gilbert altijd erg fijn maar die paste helaas niet meer op het paard. Kon hem wel verbouwen maargoed de zweetbladen waren ook wel wat lang in verhouding met mij op dit paard.
Had hiervoor een HDR (henri de rivel) type stent horse was een close contact. Altijd superfijn mee gereden maar helaas werd door bespiering van het paard te krap en kon niet verbouwd worden in de boom en al helemaal niet in de kussens omdat die close contact kussens had.
Dus nu ben ik even zadelloos en rij ik met een stubben scandica springzadel wat overigens ook super fijn rijdt.

Ik krijg nu een Anky zadel op proef wel het pessoa model en als dat niet bevalt krijg ik een Frank Baines want dat is pas echt super fijn!!

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 22:33

Jodievanmij schreef:
Ik vond mijn Passier grand gilbert altijd erg fijn maar die paste helaas niet meer op het paard. Kon hem wel verbouwen maargoed de zweetbladen waren ook wel wat lang in verhouding met mij op dit paard.
Had hiervoor een HDR (henri de rivel) type stent horse was een close contact. Altijd superfijn mee gereden maar helaas werd door bespiering van het paard te krap en kon niet verbouwd worden in de boom en al helemaal niet in de kussens omdat die close contact kussens had.
Dus nu ben ik even zadelloos en rij ik met een stubben scandica springzadel wat overigens ook super fijn rijdt.

Ik krijg nu een Anky zadel op proef wel het pessoa model en als dat niet bevalt krijg ik een Frank Baines want dat is pas echt super fijn!!

En wat betaal je voor zo'n Frank Baines dan? ik wil best tot 2.000 gaan maar niet meer.

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 23:04

Daaleman, verschillende mogelijkheden, worden op maat gemaakt. Ik heb de GPSIII met gelzitting en verende boom met weinig kniewrong. Mocht je een diepere zit en meer wrong willen dan kan dat ook naar wens. Ik heb voor de mijne € 1650 betaald en dan heb ik bijna alle opties genomen. Prijzen zijn inmiddels wel verhoogd. Het is zeer goede kwaliteit leer, rijdt heerlijk en ze bieden goede service. Nemen uitgebreid de tijd om je paard op te meten en je wensen te bespreken.

http://www.daaleman.nl voor meer informatie.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 12:46

Ik heb een wintec Isabell Werth gehad en was daar zeer tevreden over. Fijne, diepe zit en verschillende grotes kniewrongen. Ik had de grootsten erop en had hier heel veel steun aan. Lachen Dit zadel heb je trouwens ook in een lederen versie, van bates, nieuwprijs ligt rond de 1500 dacht ik. Lachen

Jodievanmij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 17:40

wendyashley schreef:
En wat betaal je voor zo'n Frank Baines dan? ik wil best tot 2.000 gaan maar niet meer.

Voor een Frank Baines type Elegance betaal je € 1950,00.
Wel wordt die dan naar eigen wensen gemaakt!
Ik krijg de mijne morgen!!
Mn paard loopt er goed onder en ik heb echt een beter contact met hem!

SummerEnds

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 16:46

onze dressuurzadels:
Passier Grand Gilbert Extra: €2.195,00
Passier Antares: €2.000,00
Passier Grand Gilbert: €1.950,00
Prestige Doge Guoio: €1890.00
Kieffer 3000 Dressuur Excellent: €1950.00

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 16:56

Ik heb ook vorige zomer ook die Kieffer 3000 DES gekocht. Ik vind het een fijn zadel. Mijn dochter en mijn vriend vinden hem absoluut niet fijn. Mijn dochter heeft een Ainsley dressuur en daar is zij heel tevreden over ( vind ik ook heel fijn zitten). Mijn vriend heeft een Stubben dressuurzadel ( was van mij, maar ik vond het te hard en heb het aan hem doorverkocht) hij vindt het een fijn zadel.