kentaur dressuurzadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lorelei

kentaur dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 00:24

ik ben opzoek naar een nieuw dressuurzadel.

nu kreeg ik een kentaur zadel aangeboden.

nu heb ik totaal geen ervaring met de kentaur zadels en vroeg me af of iemand van jullie misschien ervaring met kentaur zadels heefd.
nou brand maar los zou ik zeggen!

050206051012

Re: kentaur dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 00:35

Ik heb een Kentaur Artemis. Vind het een erg prettig zadel! Lekker dikke wrongen en mooie keilussens, stevige zit in het zadel Ja

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 02:21

Er zijn al meerdere topics over de Kentaur volgens mij!

Ik heb een Kentaur Penelope, ben er ontzettend blij mee, het zadel ligt op goed op mijn paard (het belangrijkste) en ik zit er heerlijk in (ook zeker niet onbelangrijk).
Maar als je de leerkwaliteit gaat vergelijken met de duurdere merken, dan zie je dat het gewoon iets minder is. Voor mij maakt dat niet uit, maar ik weet niet hoe je er zelf over denkt.

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 16:20

idd, gebruik anders ff de zoekfunctie Knipoog

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 16:22

Wat kosten Kentaur zadels ongeveer?

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 16:23

Ik heb ook een kentaur penalope! Super zadel en nog betaalbaar ook de mijne was compleet 895 euro een jaartje of wat geleden!

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 18:17

Die van mijn kostte ook zoiets, iets minder volgens mij. Volgens mij kun je ze ook nog met ander/dubbel leer of zoiets in die richting krijgen, dan zijn ze weer duurder.

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 19:14

Ik heb ook de Kentaur Artemis, die was nieuw 800 euri. Ik vind het een fijn zadel en ziet er naar 2 jaar nog steeds mooi uit, alleen kan je wel verschil merken met de echte topmerken die zitten toch een stuk fijner vind ik persoonlijk.

passie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:18

Ik heb een Kentauer Penelopa. Ik vind het een super fijn zadel! Ik heb hem nog niet zo lang dus over de kwaliteit kan ik niet zoveel zeggen!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:29

ik heb de kentaur penelopa 1,5 jaar geleden gehad in het bruin, verkocht omdat hij te smal werd voor mijn paard. voor m'n nieuwe paard was ik op zoek naar een tijdelijk, betaalbaar, goed passen zadel. Toen kwam ik weer bij de penelopa uit, ik krijg er een ontzettende stoelzit in, maar hij past goed en dat is nu even het belangrijkste. Kwalitatief vind ik ze prima, wellicht dat ik in een ander model beter zit.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 21:24

Ik heb een kentaur Medea II sinds vorige zomer, dus nu ongeveer een half jaartje. Ik ben eerlijk gezegd ontzettend tevreden over mn zadel. Net leer, zit goed (een leuke 'diepe' zit maar je blijft onafhankelijk zitten, dus niet een zadel waar je je vast in kan knijpen.) Ik heb er ongeveer iets meer dan 800€ voor betaald. Dus prijs kwaliteit ben ik iig heel tevreden.

MoniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 21:50

Ik heb ook de kentaur Medea II, het is echt een heerlijk zadel!
Ik heb wel het 'oude type', ik heb nl gehoord dat de nieuwe medea's een andere boom hebben die niet goed ligt.. Verward
maar het leer is super, fijne zit.. lekker lange zweetbladen, zeker een aanrader! Ja
ik heb hem tweedehands gekocht voor €600,- super tevreden! succes ermee! Haha!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 21:51

Kentauers liggen rond de 900 euro nieuw. Ik vind ze heel fijn zitten!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 21:55

Ik heb nog een 2dehandse te koop. Die van mij past niet meer op mijn paard. Als je interesse hebt pm maar even Knipoog. ik vraag er rond de 400 euro voor.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 22:36

MoniekR schreef:
Ik heb wel het 'oude type', ik heb nl gehoord dat de nieuwe medea's een andere boom hebben die niet goed ligt.. Verward
maar het leer is super, fijne zit.. lekker lange zweetbladen, zeker een aanrader! Ja

wat is het verschil tussen een nieuwe en oude medea II dan. Ben dan wel benieuwd wat voor een ik er heb.

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 15:46

Ik HAD een Kentaur Penelopa voor Yetse, breedste maat, maat 4.
Hij is hier echter uitgegroeid en ik was genoodzaakt hem te verkopen. Hij is nog te zien in mjin profiel. Het zadel heeft een hele diepe zit, bleef mooi, ook na intensief gebruik en ik was er best tevreden over. Ook de zweetbladen zijn lang, prettig voor een 1.83m lang iemand zoals ik Haha!
Ik heb hem destijds gekocht bij Animo Ruitersport voor 800 euro, nieuw.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 16:39

Idd, de mijne is van dubbel Frans leder en dat was iets duurder. Ik heb die van mij iets meer dan +/- 890 € betaald.

Ik heb al anderhalf jaar een Kentaur Medea II en ik vind het een geweldig zadel! Past goed op mijn paard, ik zit er goed op, en het zadel blijft mooi. Na een jaar begon ik wat gebruikssporen te krijgen op de zweetbladen, maar het ziet er nog steeds erg netjes uit. Een kennis had al gebruikssporen op haar Passier na een paar weken.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 17:32

ik heb ook een kentaur medea twee jaar oud medium boom en 17,5 inch, helaas past deze niet meer op mijn paard hij is te krap mochten er mensen zijn die intresse hebben hoor ik het graag vraagprijs is 450 euro

MoniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:45

zitake schreef:
MoniekR schreef:

wat is het verschil tussen een nieuwe en oude medea II dan. Ben dan wel benieuwd wat voor een ik er heb.

Ik moet zeggen dat ik dat zelf ook niet precies weet, een kennis van mij was al erg lang op zoek naar dit type zadel, ze hebben toen via de fabriek een nieuwe Medea laten bezorgen maar deze pastte niet goed op haar paard.. ze zei dat het iets had te maken met een andere boom, maar ik durf niet te zeggen of dat echt dan een andere boom was die in al deze zadels zit, want haar pony heeft nogal veel moeite met een passend zadel vinden.. het kan dus ook zijn dat het ligt aan het feit dat deze nog helemaal nieuw was of dat zij dat n beetje 'zelf bedacht' heeft Clown
maar als je het zadel gaat passen zie je zelf ook wel of hij past of niet en dan maakt t toch niet uit Knipoog , en anders kun je het zelf s even navragen bij een zadelmaker?
Succes Go jij! Go jij!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 14:12

ok ik kreeg al schrik Lachen; Hij ligt tot nu toe nog altijd goed, geen drukplekken of spieren die wegvallen, dus ik ga er maar vanuit dat er geen problemen zijn. Kan idd zoals je zegt dat ze het gewoon zelf bedacht heeft.

SummerEnds

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 16:28

Kantaurs zijn wel goede stevige zadels die lang meegaan

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 18:53

Ik heb een Kentaur Penelopa dressuur boommaat 1, en 17,5 inch.
Ligt super op mijn pony en zit ook heel goed.
Ben erg blij met dit zadel!

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 21:04

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 29-02-24 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Jilly__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 00:22

Vindt het echt super zadels, heb hiervoor wintec gehad.
De kentaur heeft ook een fijne diepe zit.

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 09:06

ik heb er ook nu 1 thuis liggen om te passen de kentaur medea 2 . ik ga het zadel vanavond passen hoop dat deze eindelijk is een keer past. heb namelijk al 5 zadels gehad maar geen 1 die goed past.