Hoe lezen jullie deze advertentie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Hoe lezen jullie deze advertentie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 22:41

Ik weet dat je geen advertenties mag bespreken, maar dit is niet om reclame te maken o.i.d. Het gaat puur om hoe jullie de advertentie interpreteren.

Powerhorse (een keten) heeft de volgende advertentie in diverse bladen en op internet geplaatst:
http://www.powerhorse.nl en dan bij advertenties.
Of rechtstreeks naar de advertentie (en die is zo erg klein)
http://www.powerhorse.nl/aanbieding/PH-MRT-07.jpg

Mooi dacht ik, een longeersingel voor 25 euro en een longe voor 8 euro. De pessoateugel was uitverkocht werd mij verteld, dus ik neem de singel en de longe gewoon mee.
Maar wat blijkt bij de kassa? Ik moet 34.95 euro betalen voor de singel en 13.50 voor de longe. De actieprijs geldt alleen als ik de complete set zou kopen. Ik zeg direct van waarom staat er dan actieprijs 24.95 bij de singel en 7.95 bij de longe? En i kkan de complete set niet kopen want de hulpteugel is uitverkocht.
Maar nee, je moest echt de set kopen, anders golden de gewone prijzen (13.50 voor de longe, 12.50 voor de zweep, 34.95 voor de singel, enz). Ik lees het anders, er staat toch echt actieprijs.
Hoe lezen jullie die advertentie?

En hoe komen ze aan 105 euro? Als ik de bedragen optel kom ik 'slechts' op ong. 80 euro. Lijkt mij wel erg misleidend.

Maar goed, nu nog even de afloop. Heb wat herrie geschopt, duidelijk gemaakt dat er actieprijs staat en niet wat de singel bij losse verkoop kost. Verder gezegd dat er niet bijstaat dat je perse de set moet kopen. Na 5 minuten discussie waarbij ik de singel anders niet gekocht had mocht ik toch de singel voor 25 euro meenemen.

Maar nu de vraag, hoe lezen jullie de advertentie? ik lees het dus alsof je alles los kunt kopen en als je alles koopt krijg je nog extra korting.

jiehaaa

Re: Hoe lezen jullie deze advertentie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 22:44

Ik lees dat als je de set koopt, je de actieprijs van 69 euro betaalt. Anders betaal je de prijzen die achter de losse artikelen staan vermeld.
Ik kom ook uit op plusminus 80 euro.

Jisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 22:44

er staat tog echt indien u ALLE spullen koopt geld deze prijs....enz.. Knipoog dus opzich wel logisch, maar idd wel raar dat de set niet compleet kon worden gekocht omdat het uitverkocht was...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 22:49

Er staat dat als je alles koopt dat je dan 70 euro betaald, er staat niet dat als je een van de producten koopt dat deze dan niet in de aanbieding zou zijn Nagelbijten / Gniffelen
Dus groot gelijk

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 22:51

nee dat zie je verkeerd. De setprijs is 69 euro. Een set bestaat uit meerdere artikelen, namelijk de artikelen die er boven staan.
Per artikel staat de normale prijs vermeld die je voor dat artikel per stuk betaalt.
Dus leuk bedacht maar die vlieger gaat niet op, BrittKitt.

bren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 22:52

denk dat ze aan die 105 euro komen bij de normale prijs.
er staat bij elke prijs duidelijk actie prijs (bij aankoop hele set)
bij.dus betaal je de normale prijs als
je niet de hele set kan/gaat kopen en dan zal je op 105 euro uitkomen.
vind het wel een duidelijke advertentie er staat ook duidelijk bij:
indien u de hele set aanschaft set prijs 69.50.
maar idd wel jammer als ze zo'n aanbieding aanbieden
ze hem niet helemaal volledig hebben.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 22:56

En hoe lezen jullie de kopjes actieprijs dan? Als je die prijzen optelt kom je nooit op 105 euro.

De hele set is 70 euro, dat is duidelijk, maar wat kosten dan de losse artikelen? De singel staat bij 25 euro. En ik moest 35 euro betalen. En dat staat er niet in de advertentie. Ik zie 25 euro staan en ga er dan van uit dat als ik dat ding los koop dat ik 25 euro moet betalen en geen 35.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 23:00

Zoals ik die advertentie lees zijn alle artikelen los te koop voor de prijs die er achter staat. 25 euro is de actie prijs voor die singel, dus voor 25 euro zou ik hem ook willen hebben.

En leuk dat er een setprijs is, maar zoals het er nu staat zijn alle dingen ook los te koop voor de actieprijs.

bren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 23:03

er staat helemaal onderaan de advertentie dat bij aankoop van
de gehele set de actie prijs geld van 69.50.
de singel staat idd bij dat hij 25 euro kost
maar alleen als je de hele set koopt betaal je dus 25
euro voor de singel.
er staat niet bij dat je de spullen ook los kunt kopen voor die prijs.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 23:05

bren schreef:
er staat helemaal onderaan de advertentie dat bij aankoop van
de gehele set de actie prijs geld van 69.50.
de singel staat idd bij dat hij 25 euro kost
maar alleen als je de hele set koopt betaal je dus 25
euro voor de singel.
er staat niet bij dat je de spullen ook los kunt kopen voor die prijs.

iEn dat klopt niet, je komt dan namelijk op ong. 80 euro en niet op 70.
Die 105 euro kan ik zeker niet terugvinden.
Vind het in ieder geval een zeer misleidende advertentie.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 23:06

Bren, dat haal ik er ook niet uit. Normaal gesproken zou je in een advertentie als alleen de setprijs telt ook alleen de prijs voor de set geven.

Andere prijzen die je geeft zijn dan voor de losse artikelen (anders heeft het namelijk geen zin om die losse artikelen ook een prijskaartje aan te hangen).

bren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 23:08

idd daar heb je gelijk in kom
ook uit op 80.75,dan snap ik er ook geen biet van hahaha

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 23:08

Ik las het net zoals jij TS het in eerste instantie gelezen had. Dus de set voor € 69,50 en de losse artikelen ook korting. Als je heel nauwkeurig kijkt ontdek je inderdaad dat dit dan eventueel anders zou kunnen zijn, maar al met al een hele misleidende advertentie.

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 23:20

Ik lees deze advertentie alsvolgt:

De originele prijs van al deze artikelen bij elkaar opgeteld zal 105,- zijn.
De actieprijzen zijn prijzen voor de artikelen per stuk die nu gelden (daarom heet het ook actieprijs toch?).

Koop je al deze artikelen (alle bovenstaande artikelen) samen, dan krijg je dus nog een extra korting erbovenop van ongeveer 20,-. Je betaalt geen 80,- maar 69,50.

Zeer misleidende advertentie, want er staat nergens dat de actieprijs niet geldt wanneer de artikelen per stuk worden gekocht! En al helemaal misleidend als de setprijs alleen geldt als men de hele set koopt, maar de hele set kán niet gekocht worden...
Ik had die spullen op de toonbank gegooid, van mij mochten ze het houden als het zo moet!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 00:13

Er staat :

Indien u ALLE bovenstaande artikelen :
Setprijs bla bla bla

Dus het staat er wel duidelijk (vindt ik), maar wel vervelend als je het anders had verwacht. ( dat het actieprijs was voor spullen los )

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 00:24

Nu is de vraag, waarom zet je er een actieprijs bij als je nooit voor die prijs het artikel kunt ontvangen? de setprijs is alles samen is duidelijk. Het gaat om de losse artikelen.
Dan had je toch gewoon gezegd 1+2+3++4= samen als set 70 euro. Die hele actieprijzen had je niet hoeven noemen. Je kunt zowieso die hele actieprijzen niet ramen met die 105 euro en de 70 euro voor de setprijs. Ik kan het echt niet anders zien dan los is het de actieprijs en samen is het de setprijs (dus geen 80 euro, maar slechts 70).
Dus alle artikelen zijn los in de aanbieding voor de actieprijs (waarom heet het anders actiieprijs?) en als set krijg je nog extra korting.
Die 105 euro is zowieso onvindbaar.

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 12:09

Apple schreef:
Bren, dat haal ik er ook niet uit. Normaal gesproken zou je in een advertentie als alleen de setprijs telt ook alleen de prijs voor de set geven.

Andere prijzen die je geeft zijn dan voor de losse artikelen (anders heeft het namelijk geen zin om die losse artikelen ook een prijskaartje aan te hangen).

Zo dacht ik dat ook.
Dan moeten ze gewoon de actieprijs niet achter de verschillende producten ztten, maar alleen bij de setprijs.

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 00:14

bren schreef:
denk dat ze aan die 105 euro komen bij de normale prijs.
er staat bij elke prijs duidelijk actie prijs (bij aankoop hele set)
bij.dus betaal je de normale prijs als
je niet de hele set kan/gaat kopen en dan zal je op 105 euro uitkomen.
vind het wel een duidelijke advertentie er staat ook duidelijk bij:
indien u de hele set aanschaft set prijs 69.50.
maar idd wel jammer als ze zo'n aanbieding aanbieden
ze hem niet helemaal volledig hebben.

Ja, idd Knipoog
Maar ik vind het wel raar, o he ter niet bij te zetten..

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 17:50

Dat heb ik dus ook gehad, want die aanbieding is er al eens eerder geweest. Ik moest ook gewoon 34,95 voor de longeer singel betalen ipv de beloofde 25 euro. Het leuke was dat de singel ook nog eens gewoon van Harry's Horse was, wat ik al helemaal niet begreep.
Het was mij ook al opgevallen dat de set geen 105, maar 80 euro was, maar heb er verder niet meer bij stil gestaan.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 21:28

ik interpreteer het eerlijk gezegd net als jou. Ben wel benieuwd, ik shop vaak in een powerhorse in belgie of die het ook zo verkopen. Jammer dat ik eigelijk niks nodig heb...

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 21:54

Als ik het vluchtig lees, zie ik op het eerste gezicht ook dat de logeersingel 25 euro is.

messica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 22:10

Inderdaad een misleidende advertentie!! Voor de hele set betaal je als je de aktieprijzen bij elkaar optelt 80.75,-

En dan "indien u alle bovenstaande artikelen aanschaft" setprijs van 105.00,- voor 69.50,- (105.00,- dus de normale en geen aktieprijzen bij elkaar opgetelt ook al vaag omdat de normale prijzen er niet bij staan)

Dus met andere woorden als je losse artikelen koopt betaal je dus de prijs die ze er bij vermelden en anders moeten ze er maar bijzetten: Bij losse verkoop gelden geen aktieprijzen!! Knipoog

Ik zou het dus net zo opvatten als jou.. Pling

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 23:01

Ik zou het indd ook lezen dat de artikelen los ook verkocht worden voor de actieprijs. Vind het ook een beetje dom dat je een set in de aanbieding gooit en je dan alle onderdelen niet meer hebt...moet je het ook niet in de aanbieding doen en zo neer zetten als je het met de gewone prijs wil verkopen Nagelbijten / Gniffelen
Beetje vreemd.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 23:17

Vind dit zeer misleidende advertentie
de pessoa uitverkocht, jaja....
als consument voel je jezelf dan flink bedrogen..
ik zou er zelf niets meer willen kopen

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 12:44

De advertentie staat duidelijk omschreven het product en de actieprijs. Als je alle prijzen bij elkaar optelt zit je nog niet op € 69,50. Alleen als je de Longeerteugels + longeer zweep + longeer singel bij elkaar optelt zit je op € 69,85 misschien is de overige 0,35ct wel extra korting Haha!

Als ik in jou schoenen had gestaan, had ik mij hetzelfde beredeneerd, de actiekosten voor de producten zodat ze er daar staan. Daarbij kunnen ze jou geen pessoa leveren dat is hun gebrek. Dan kunnen ze vast wel coulance toepassen Knipoog Of op zijn minst aanbieden dat ze hem nabestellen.

Wel goed dat je het alsnog voor die prijs mee kreeg, ik was niet eens in discussie gegaan, had het spul zo laten liggen en was rechtsomkeert gegaan. Kwam ik er ook niet weer Haha!