Ik wil mijn zadel terug

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Odeale

Ik wil mijn zadel terug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 12:56

Ik heb in 2005 een nieuw Barnsby vzh zadel gekocht. Dat begon een vorig jaar (na een jaar ongeveer) opeens een vreemd geluid bij de boom te laten horen. Er is niets vreemds mee gebeurd. Het is toen gemaakt door de ruitersportzaak want er zat een nagel los. Ik kreeg ´m terug maar het duurde niet lang voordat het een grote krak liet horen en toen hoorde ik even niets. Een paar weken later begon het geluid weer en nog veel erger. Weer terug naar de ruitersportzaak. Daar hebben ze het zadel waar wij bij stonden opengemaakt en de boom was helemaal doormidden. Dat kon niet zonder dat er wat mee gebeurd was en daar was ook nog wat geharrewar Boos! over maar dat terzijde.

Het zadel is 2 januari dit jaar teruggestuurd naar de fabriek was ze nogmaals constateerden dat de boom doormidden was en dat er geen beschadigingen waren die erop wezen dat er iets gebeurd was met het zadel Rolleyes . Het zou worden gerepareerd (lees: nieuwe boom erin) en teruggestuurd. We zijn nu echter 2,5 maand verder en heb mijn zadel nog steeds niet terug. Bel al iedere x met ruitersportzaak maar enige dat ik te horen krijg is dat het zou worden opgestuurd en dat hij het ook nog niet heeft. Ik wordt er helemaal str*ntziek van Boos! Boos!

Ik wil gewoon mijn zadel terug. Heb wel een leenzadel maar dat is een dressuurzadel. Met springen leen ik nu een zadel van iemand maar ga me ondertussen wel bezwaard voelen.

Wie heeft ook deze ervaringen en hoe lang duurde het bij jou voordat je je zadel terug had?

Dayna

Re: Ik wil mijn zadel terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 13:35

Jeetje, lekker zeg!!

Ik heb er geen ervaring mee, maar zou je niet het nummer van de fabriek kunnen achterhalen en daar naar toe bellen voor meer informatie?

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 13:39

jeetje wat een slecht iets.....duurt ook al best lang 2.5 maand.....

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 13:39

Wel ervaring mee alleen dat mijn zadel niet gebroken was maar een te flexibele boom had.

Zadel was ook nog geen 2 jaar oud. Heb hem terug gebracht naar de winkel en zij hebben hem opgestuurd naar de leverancier. Binnen 2 weken kreeg ik een reactie terug: Zadel zou niet gemaakt worden maar ik kreeg wel een compleet nieuw(!) zadel ervoor terug. Een week later kon ik mijn nieuwe zadel al weer ophalen bij de ruitersportzaak.
Bij ging het trouwens om een Rocky vzh-zadel.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 13:40

Niet dezelfde ervaring, maar ik had een Passier die verbreed werd en daarvoor opgestuurd naar de Passier-fabriek. Dat heeft ook ruim 2 maanden geduurd, dus dit zou best kunnen! Maar ik kan me voorstellen dat het erg vervelend is, ik had gelukkig zelf nog een springzadel waar ik gewoon mee reed.

Succes!

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 13:37

2,5 maand is wel héél erg veel..
En als ze voor jullie neus, de boom doormidden hadden gedaan, is ook niet verstandig..

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 13:43

Dat is lekker man..Een keer streng optreden daar, dat helpt meestal wel!

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 14:55

Heb je al gevraagt naar het telefoon nummer van deze fabriek?

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 15:30

Heb ik nog niet gedaan en vraag me af of dat veel zin zou hebben. En zie daar ook wel tegenop Barnsby zit in Engeland en mijn engels is van jaaaaren terug Knipoog Clown

Geval wil nou ook nog dat ik een leenzadel heb en dat een stalgenootje van mij dat zadel wel ziet zitten. Ze heeft met hem afgesproken dat ze het zadel van de week nog een paar keer gaat uitproberen. Straks is het ook nog weg leenzadel Boos!

Dus ik denk dat ik morgen nog maar weer eens bel om te vragen (lees: eisen) dat de fabriek weer gebeld wordt. Het is toch te gek dat ze drie weken geleden tegen hem gezegd hebben dat ze het op gingen sturen en het is er nog steeds niet. Vind het ook geen service vd ruitersportzaak hoor. Heb het idee dat hij denk "wat zeur je toch, je hebt toch een leenzadel".

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 15:36

tja, wil niet banketstaaf doen, maar de ruitersportzaak kan er absoluut niets aan doen dat Barnsby er zo lang over doet

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:07

Volgens mij heb jij als klant een overeenkomst gesloten met de winkel. De fabriek staat er geheel los van. Dus je hebt wel degelijk recht van spreken als je vindt dat het te lang duurt. Je mag een acceptabele (tijdelijke) oplossing eisen. Waarschijnlijk is dit het dressuurzadel, maar als je ook springt is dit natuurlijk nzelfs als tijdelijke oplossing niet geschikt.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 12:49

Sluit mij bij Germie aan, dat deel tussen de winkel en fabriek is jou pakkie aan niet. De winkel dient je een oplossing te bieden naar maatstaven van je zadel. Dus als je niet tevreden bent zou ik ermee terug gaan. Heb zelf geen dergelijke ervaring, mijn zadelmaker woont relatief dichtbij en zolang zou hij zijn klanten niet laten wachten.

Ppurple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 18:19

ik zou indd vlink pissig worden.. mischien helpt het..
gewoon eisen dat de ruitersportzaak met een oplossing komt..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 18:34

de winkel moet idd met een deugdelijke oplossing omen
wat dan deugdelijk is , dat is weer wat anders
in mijn ogen is dat een passend zadel waarmee je kunt rijden tot het zadel weer terug is
en als je specifiek traint is een passend zadel wat geschikt is voor de discipline waarin je rijd/traint misschien een deugdelijke oplossing

dan jouw zadel en de fabriek
sja dat is iets waar de winkel noch jij veel invloed op hebben
het zadel word opgestuurd en naar gelang de drukte in de fabriek kwa reparaties etc duurt het een x periode
twee tot drie maanden is een vrij normale periode als ik zo om me heen kijk en luister naar mensen die iets ter reparatie naar een fabriek hebben gestuurt
het enige wat je kunt doen is idd vragen of het er al is, of er iets bekent is bij de winkel
en andres zelf even mailen/bellen naar de fabriek
maar daar heb je wel de gegevens van de winkel voor nodig omdat die het gestuurd hebben

of het er sneller door gaat durf ik niet te zeggen
maar ze jweet dan in ieder geval wel waar je aan toe bent

Sampie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:22

mijn PAssier is 2x naar de Passier fabriek geweest en dat duurde beide keren maar 2 weken voor ik het terug had. Supersnel en netjes!! Haha!

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 10:18

LiSSy schreef:
tja, wil niet banketstaaf doen, maar de ruitersportzaak kan er absoluut niets aan doen dat Barnsby er zo lang over doet

Nee, dat is wel zo maar als het al bijna drie maanden duurt vind ik dat toch vrij lang. En al helemaal als ze de zaak al (nu inmiddels bijna vijf weken) geleden beloofd hebben om het op te sturen. Dat is toch raar? M.i. zou hij er dan ook achteraan kunnen bellen. Ze houden hem toch ook aan het lijntje? Ik verwacht iets meer actie vd zaak maar misschien is dat onterecht? En daarbij, daarom heb ik dit topic geopend, om te vragen wat de ervaringen van anderen zijn.

Ik heb dus weer gebeld en weer te horen gekregen dat hij het nog niet had en ook niet wist hoe lang het nog ging duren. Het schijnt vrij normaal te zijn dat het zo lang duurt alleen Duitsland is een uitzondering (dus vwb Passier kan dat dus heel goed). Hij zou voor mij de fabriek bellen en het mij laten weten als hij meer wist maar daar heb ik dus nog niets over gehoord Nors opkijken

Het zadel dat is opgestuurd is een vzh zadel en heb zolang een dressuurzadel van hem gekregen. Vond ik op zich wel fijn maar nu gaat het wel heel lang duren. Ik moet nu steeds een zadel van een ander lenen als ik ga springen.

Ben heel benieuwd hoe lang het nog gaat duren. Ga bijna denken dat ik het helemaal niet weer terug zie Nagelbijten / Gniffelen