echter, wanneer ik dit doe bij mijn dressuurzadel kom ik op 22 cm. Lijkt me niet te kloppen, want mijn e-pony is niet abnormaal smal en ik dacht altijd dat ik kamerbreedte 2 had (ik heb een Kentaur zadel)
ik voel de takken van de boom niet zitten, dus heb ter hoogte van de stijgbeugelhaken gemeten.
Ik zit hier al een half uur op mijn zadel te duwen
aan de onderkant van het onderste zweetblad voel ik niets. Aan de bovenkant wel (denk ik), maar ik kan niet voelen waar dat eindigt, want er staat daar een dikke wrong op het zweetblad.
Ik wil nu een tweedehands zadel voor erbij, en ik wil de kamerbreedte van het zadel dat ik misschien op het oog heb vergelijken met de breedte van mijn huidig zadel, vooraleer ik honderden kilometers ga rijden om het op te halen om het te passen.
Kan je wel op alle topics op Bokt gaan antwoorden... "weet je wat ook handig is, het aan iemand vragen"
Het maakt op zich niet zoveel uit als het alleen om vergelijken gaat. Als je maar allebei op dezelfde hoogte meet dan kan dat prima. Dus even goed afstemmen met de verkoper. (Maak eventueel een foto van je eigen zadel met lineaal erbij?)
Onder je zweetblad, zitten vooraan, zakjes. Dat is zeg maar net naast de eerste singelstoot. In die zakjes zitten de uiteinde van je boomtakken. Deze gaan behoorlijk diep, als je je zadel plat op de grond legt, steunt ie, als het goed is, op de uiteinde van de takken, dan weet je waar je wezen moet. Ik gok zo, als jouw uitkomst 22 is, dat de werkelijke breedte 32 a 34 is. Misschien als je je liniaal lager doet, en dan op 32 of 34 uitkomt, dat je vandaar de takken kan voelen?
Beetje moeilijk om het zo uit te leggen, maar misschien helpt het plaatje van de kale boom ook wel, zodat je ongeveer in kan beelden waar ze zo ongeveer zouden moeten zitten?