Welke boom Wintec vzh-zadel???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Noppie

Welke boom Wintec vzh-zadel???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 13:06

Ik zit even met een dilemma. Wij hebben destijds een Wintec vzh-zadel gekocht voor ons paard met een hoog, redelijk breed schoft. Dat pastte maar hield niet over, dus we zijn overgestapt op een aangepast lederen zadel. Nu rijdt onze dochter een Fries, maar die heeft een oud zadel en die is erg zwaar. Nu wilden we onze Wintec proberen. maar de blauwe boom daarvan is natuurlijk te smal.

De Fries is behoorlijk breed (is ook de reden van het rijden, er moet gewicht af Haha! ) en heeft bijna een vlak schoft. Welke zadelboom zou ik dan het beste kunnen proberen de witte (34 cm) of de rode (33cm)? Misschien heeft iemand ervaring met eenzelfde soort kwestie en kan mij daarover advies geven? Er zijn hier vast meer die (brede) Friezen rijden en er een wintec op hebben..... Knipoog Barst maar los!! Haha!

Lynn_Nikita

Re: Welke boom Wintec vzh-zadel???

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 13:14

ik heb nu de witte, heb een new forrester maar die word haar te breed nu ze flink is afgevallen. ik denk dat je voor fries wit nodig hebt,

ikbenfilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 13:23

ik zou een witte doen hoor

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 19:52

De friezen waar wij op rijden zijn niet erg breed en die hebben al boommaat 33. Het schijnt zo te zijn dat bommmaat 33/34 gemiddeld is voor een fries. Als jullie fries dus erg breed is kan het makkelijk zo zijn dat je een nog bredere boom nodig hebt.

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 20:19

k zou een witte nemen.Of met zo een wintec meetschijf de schoft op meten( of een ijzere draad) en dan naar de winkel gaan en je een boom laten maken van ijzer.heb ik ook gedaan met mijn arabier.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 20:42

Mijn nrps-er van 1.52m heeft een rode en m'n zusje heeft voor haar fries een witte. Maar die witte voor de fries begint ietsje groot te worden, de bomen worden nl. een tikje breder als je een paar weken mee gereden hebt (onze 2 tenminste).
Wij hebben een soort vormpje gemaakt van de schoft en de schouderpartij (dus voorkant zadel) en die meegenomen naar de winkel waar we het zadel hebben gekocht.