Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ambertJ schreef:Passoabit
MalPaarden schreef:tis indd. passoa gebroken bit rij ik ook af en toe mee
pEssoa dus.. en msn taal is niet toegestaan..
De werking van een pessoa bit valt te vergelijken met een liverpoolstang met kinketting voor paarden die voor de kar staan. dan heb je 'sleufjes' wat hier de 2 onderste ringetjes zijn, en de bril, dus de 'gewone' bitring, waar weinig tot geen hefboomwerking is
oke pessoa dan,denk dat de meeste dat wel weten,maar voor de gene die dat bit voor eerst zien kan ik begrijpen dat het er ingewikkeld uit ziet.
_joellover_ schreef:het was voor een spel Was wel grappig ik dus pessoa bit gedaa nwas niet goed dus ik dacht zo van huh ?? was het pesooatrens :p super bedankt !
Je kunt de teugels wel gewoon bevestigen aan de 'normale' ringen. Dan heb je een zelfde inwerken als een normaal gebroken trens. Maar meestal worden er met twee teugels gereden. Eentje aan de 'normale' grote ringen bevestigd en de andere teugel aan één van de onderste ringen. Wanneer het paard niet luistert of (buiten) te snel gaat, wordt er een 'ruk' aan de onderste teugel gegeven.