Divoza zadelpasservice

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TessaVB

Divoza zadelpasservice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 18:36

Hoi,
Wij willen binnenkort een nieuw zadel kopen, maar we willen dit graag via de divoza zadelpasservice doen. Hebben jullie daarmee ervaring, en zijn er min of pluspunten?

Dank jullie wel Bloos

Liedje

Re: Divoza zadelpasservice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 18:59

Van divoza heb ik gehoord dat het zadelverkopers ipv zadelkenners zijn Lachen Ik denk dat je er wel gewoon een (Evt. 2ehands ) zadel kan kopen en deze laten aanpassen op je paard bij een goede zadelmaker Lachen

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 19:05

Ik vind van divoza dat ze eigenlijk alleen kijken hoe het zadel op je paard ligt, niet of de ruiter er ook nog goed op zit. (Vind het idd ook een beetje 'zadelverkopers'.)
Andere zeer goede zadelpasservice is zadelmaker van Rijs Ja .
Heb net een zadel bij hun vandaan en ben zeer tevreden!
Hij keek of het zadel goed op het paard paste en of het goed bij mij past. Hij heeft ook meteen mijn dressuurzadel die ik al had aangepast, hij keek echt overal naar en zag alles.
Ik weet alleen niet of die altijd aan huis komen, bij ons waren een paar mensen al eerder naar van Rijs toegegaan, hij kwam voor een zadelcontrole bij ons.

mara_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 19:10

Nou, heb eigenlijk geen goede ervaringen met de zadelpasservice van Divoza! Ze hebben me een aantal keren een zadel aangesmeerd wat ze goed op mijn pony vonden liggen, terwijl ik er altijd problemen mee heb gehad!

Kwam daar eens met mijn pony, toen ongeveer 11 jaar oud en ex manegepony, en ze was erg druk door die vreemde omgeving. Wilden die mensen niet eens geloven dat die pony zadelmak was...

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 21:28

Ik zou er niet zo snel naartoe gaan,vind de divoza niet erg deskundig overkomen op het gebied van dingen passen en advies geven...

Quente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:00

Bij mij hield t al op toen ik de 50 euro voorrijkosten zag Tong uitsteken
Ga ik liever voor de ruitersportzaak ergens anders..die rekent veel minder..en mischien ook al beter Lachen

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:04

Ik weet zeker dat Timmo (de zadelpasser van Divoza) geen verkoper is maar een echte zadelkenner.
Ook eentje die niet wegroest in zijn vak, zo volgt hij op dit moment weer de opleiding mastersaddle-fitter.

CynthiaaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 08:17

Ik heb van veel mensen gehoort dat divoza zadelmaker.. niet zo goed is.. meer verkoper dan een passer..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 14:27

De divoza verkopers hebben mij ook al een zadel aangesmeerd wat volgens hun moest passen, yeah right....

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 14:29

Met Divoza geen ervaring, van Rijs veel goede berichten over gehoord.

Jelle6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 14:40

voor mijn verzorgpony heeft zijn eigenaar een zadel op maat laten maken bij divoza, een zaldi jupiter, toen die man bij haar kwam, ik was er toen bij, kwam hij eerst met een hele preek dat die pony te klein was voor haar en wat ze er mee moest, terwijl ik er op reed en zij niet, en toen na een hele preek begon hij zadels te passen, volgens hem paste dit zadel het beste maar moest een klein beetje aangepast worden, iets breeder, toen we het zadel weer op konden halen en erop legte leek het in eerst instantie wel goed te liggen na twee keer rijden lag het zadel al op de schoft doordat het een heel klein beetje was ingezakt, wij ermee terug en het was geen garantie en moesten dan behoorlijk veel betalen om het smaller te laten maken, daarvoor konden we beter een 2ehands zadel kopen, dat hebben we uiteindelijk ook gedaan,, een paul jones en dat lag in 1 keer hastike goed en daar zijn we nog steeds heel blij mee.. ik heb dus echt geen goede ervaringen met divoza

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 14:46

Bij mijn vorige paard heb ik Divoza laten komen om een zadel te laten passen. Ik ben zeer tevreden over ze. Ik had in eerste instantie een Ainsley gekocht bij Divoza maar van dit zadel was het leer binnen een week al heel lelijk geworden en van slechte kwaliteit. Divoza heeft toen het zadel teruggezonden naar de fabriek maar Ainsley zelf deed ontzettend moeilijk (schijnt Ainsley bekend om te staan) en volgens hen was het geen productiefout maar kwam het door de vorm van mijn kont Verward en weigerde ze het op hun eigen kosten op te knappen of een ander zadel te leveren. Divoza heeft toen echt goed z'n best voor me gedaan en uiteindelijk heb ik in plaats van die Ainsley een KN laten passen en gelijk ook aangeschaft bij ze. Ik heb nooit problemen met Divoza gehad.

mara_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 17:09

HupsSakii schreef:
Bij mij hield t al op toen ik de 50 euro voorrijkosten zag Tong uitsteken
Ga ik liever voor de ruitersportzaak ergens anders..die rekent veel minder..en mischien ook al beter Lachen

Ja, en zelfs als je een zadel van 2000 euro koopt moet je nog die 50 euro voorrijkosten betalen...

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 17:14

bij mijn vorige paard heb ik mijn zadel bij divoza aan laten passen.
dit dus nooit weer bij de zadelmakerij van divoza!
kreeg mijn rechte zadel dus schots en scheef weer.
als ze zo goed zijn,waarom hoor ik dan alleen maar klachten van hun/

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 17:19

Geen idee waarom jij alleen maar klachten hoort. Ik heb zelf nooit klachten gehoord eigenlijk. Ben zelf tevreden over hoe ik geholpen ben en over het zadel dat ik daar heb gekocht. Dat is wel al een aantal jaren geleden. Misschien is de kwaliteit van Divoza wel in de tussentijd minder geworden, dat kan natuurlijk ook.

Mocht je nog een alternatief willen. Best Fit zadelservice is ook een hele goede. Voor referenties kun je vvalar van bokt even pb'en. Zij heeft daar een zadel vandaan en was ook erg tevreden. www.bestfitzadelservice.nl. Ze hebben het alleen altijd vrij druk dus ver van tevoren een afspraak maken is wel handig.

Alexandra_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 17:25

ik heb geen ervaring met divoza wel met die van hypoplaza, ik vind het wel fijn die passervice want mijn pony heeft best een moeilijke rug en ik mocht er ff op rijden en er werd gekeken of het zadel goed lag enzo. het enige minpuntje bij Hypoplaza vond ik dat ze zeiden dat ik een echte leren kieffer singel kreeg(heb ook een kieffer zadel) en dat het gewoon de goedkoopste singel werd die er in de winkel was Nors opkijken maar verder is het wel fijn

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 17:45

Oke dankjullie wel Haha!