advies, wat voor zadel voor dit paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laura1982

advies, wat voor zadel voor dit paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 13:55

hallo,

Ik heb een nrpser van 8 jaar en heb er nu een kentaur medea type 2 op liggen met medium boom. Deze is 2 jaar geleden nieuw aangemeten. Nu is hij hier helaas uit gegroeid. Alleen heeft mijn paard een korte rug en best brede schouders. Nu zoek ik een zadel wat betaalbaar is en waar ik wel meer dan 2 jaar plezier van kan hebben. Nu is het ook nog is zo dat mijn paard als de druk verdeling niet goed is gelijk stok en stok kreupel gaat lopen.

Ik heb intussen al bijna alle zadelmakers in omgeving utrecht gehad alleen nog geen zadel kunnen vinden. Ik heb de euroriding erop gehad maar hier zat ik zelf niet lekker in en kreeg er last van me rug van. Iemand ook een paardje met korte bouw en wat bredere schouders? en welk zadel hebben jullie erop liggen?

alvast bedankt!

creool

Re: advies, wat voor zadel voor dit paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 13:57

www.tweespan.com

Zij hebben zadels speciaal voor koudbloeden (paarden die korter en breder zijn)

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 13:58

mischien is het makkelijker als je hier even n foto van je paard opzet zodat mensen je beter kunnen helpen Lachen
(foto zonder zadel dat je de rug goed ziet)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 14:12

Afbeelding

dit is de beste die ik heb, waarom trouwens een zadel voor een koudbloed? het gewoon een nrpser

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 14:18

Mooi paard heb je!

Ik bedoelde ook niet dat jij een koudbloed zou hebben maar koudbloeden zijn vaak wat korter in de rug en hebben brede schouders. Wellicht zou een zogenaamd 'koudbloedzadel' heel goed op jouw NRPS-er passen. Kijk maar eens op de site van Tweespan, het Frysozadel (daar zijn ook wel topics over te vinden).

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 14:23

dank je, ja ik snap wat je bedoelt, alleen is het wel wat boven mijn budget weet je of ze ook tweedehands zadels verkopen? het is zo lastig een goed zadel te vinden

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 14:24

Gaat je paard goed op de trailer
Dan kan je ook 2e hands zadels laten passen bij een ruitersportzaak

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 14:26

ja hij is redelijk te laden alleen beschik ik niet over een trailer, dus er moet maar net iemand zijn die met me meewil daarheen.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 14:28

Ik zelf heb een chamberlain inverness, en die past echt op de echte bredere paarden met een korte rug. Op mijn haflinger paste die goed, op mijn tinker paste die goed, ik heb hem ooit op een kwpn er gehad die de normale zadels niet goed paste paste deze goed, op friese paste die goed. En hij zit echt voortreffelijk!!

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 14:28

Of ze bij Tweespan tweedehandszadels verkopen weet ik niet. Het is trouwens wel een goeie optie, tweedehands.

Ik heb ook nog een tweedehandszadel in de aanbieding alleen woon ik absoluut niet bij jou in de buurt.

Ik weet ook dat http://www.bestfitzadelservice.nl ook langskomt (tegen km vergoeding) met nieuwe en gebruikte zadels.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 14:33

bestfit heb ik gemaild alleen nog geen reactie van gehad net als vele andere zadelmakers die goed aangeschreven staan. Ik heb bijna alle zadels al gehad en zie zeg maar door de bomen het bos niet meer pffff die chamberlain wat kosten die nieuw?mag ook via pb

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 14:46

een rossner is ook super passend te maken, en die komen voor 50 euro aan huis passen

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 14:48

Laura1982 schreef:
Ik heb intussen al bijna alle zadelmakers in omgeving utrecht gehad alleen nog geen zadel kunnen vinden.

Ik zie wel degelijk mogelijkheden hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 14:50

ik hbe een kiefer wien zadel en een ouder stubben. deze zadels liggen eigelijk overal wel goed op. heb ze al op meer als 15 NRPS paarden gehad liggen en ook fjorden.

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 15:44

Laura1982 schreef:
bestfit heb ik gemaild alleen nog geen reactie van gehad net als vele andere zadelmakers die goed aangeschreven staan. Ik heb bijna alle zadels al gehad en zie zeg maar door de bomen het bos niet meer pffff die chamberlain wat kosten die nieuw?mag ook via pb

Je kunt beter even bellen want het is een druk bedrijf en heb je gewoon meteen direct contact, is wel zo handig in overleg over hoe en wat. (Bestfit is prijzig maar wel erg kundig, ik ben er tevreden over !)

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 15:49

Wintec 2000 met verwisselbare boom?
Ook nieuw betaalbaar......................... en Divoza heeft ook vaak en veel goede gebruikte zadels, je mag ze proberen en terugbrengen.
Beter een goede gebruikte dan een slechte nieuwe!

channie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 19:19

probeer een kn mijn paardje is ook vrij kort en gedrongen. kn past bijna overal op past op mijn hele smalle merrie op mijn korte rond merrie op mijn pony en nu ook mijn nieuwe aardig compacte paardje..had hiervoor ook een euroriding en ik kreeg hier ook pijn in mijn rug en liezen van op een kn zit je vast en in een goede houding zonder dat je gedwongen word om in een bepaalde positie te zitten zoals bij een euroriding...

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 22:48

harnessmaker schreef:
Laura1982 schreef:
Ik heb intussen al bijna alle zadelmakers in omgeving utrecht gehad alleen nog geen zadel kunnen vinden.

Ik zie wel degelijk mogelijkheden hoor!

hahaha heb net weer mailtje terug gestuurd richting jullie!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 22:49

[quote="linky"]Wintec 2000 met verwisselbare boom?
Ook nieuw betaalbaar......................... en Divoza heeft ook vaak en veel goede gebruikte zadels, je mag ze proberen en terugbrengen.
Beter een goede gebruikte dan een slechte nieuwe![/quote]

hier ben ik het helemaal mee eens en aangezien nieuwe zadels een drama is dan maar een tweedehands zadel vink helemaal niet erg!!

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 22:50

Daaleman! Enige zadel wat bij mijn vergelijkbare NRPSer past.. nieuw rond de 1300, tweedehands vaak goedkoop aangeboden.

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 22:54

ff on-topic,

een fries is geen koudbloed

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 23:04

tinaaz schreef:
ff on-topic,

een fries is geen koudbloed

pardon?wat heeft dat met mijn nrpser te maken?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 23:15

Het blijft een moeilijk verhaal...een passend zadel! Er is maar een optie en dat is passen, rijden, passen, rijden en nog eens passen en rijden. En geloof mij er is echt voor ieder paard een goed passend zadel te vinden. Ook tweede hands! En een merkzadel kan, ook al is het precies hetzelfde model, toch anders liggen op je paard. Het blijft voor een groot gedeelte handwerk n.l. Er gaat alleen een hele hoop tijd in zitten.STERKTE!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 23:21

aerdenhout1 schreef:
Het blijft een moeilijk verhaal...een passend zadel! Er is maar een optie en dat is passen, rijden, passen, rijden en nog eens passen en rijden. En geloof mij er is echt voor ieder paard een goed passend zadel te vinden. Ook tweede hands! En een merkzadel kan, ook al is het precies hetzelfde model, toch anders liggen op je paard. Het blijft voor een groot gedeelte handwerk n.l. Er gaat alleen een hele hoop tijd in zitten.STERKTE!

god ik toen ik mijn kentaur kocht 15 zadels gepast en nu ook al weer een stuk of 20, en toen 2,5 maand gewacht op wat ik dacht dat het ideale zadel was maar helaas toch niet goed niet de goede druk verdeling daarom ga ik nu maar over op een tweedehands zadel aangezien die al ingereden zijn zeg maar......

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 17:27

Leuk he...paarden! Gaat je vast wel lukken meid!