Ainsley met verstelbare boom?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

Ainsley met verstelbare boom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 13:36

Wie heeft er ervaring met dit zadel?

Ik zit voor op mijn Tinker een beetje rond te kijken voor een dressuurzadel met brede boom en dit zadel spreekt me erg aan.
Ik rijd nu met een boomloos zadel maar m'n houding wordt er behoorlijk slecht van, en ik vind het fijn om in een wat dieper dressuurzadel zitten en met een ietwat gedwongen zit te rijden.
Boomloos is heerlijk voor buitenritjes maar niet voor het dressuren.
Ik heb ook nog een vzh- zadel, maar die ligt niet lekker meer op m'n merrie, en bovendien heeft ze veel te weinig schoudervrijheid.

Hoe bevalt de Ainsley met verstelbare boom? Is de boom gemakkelijk te verstellen en is het stevig?

UniFlap

Re: Ainsley met verstelbare boom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 13:48

een paar jaar geleden kreeg ik vaak te horen dat de boom naar verloop van tijd makkelijk los schoot..

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 16:29

ik heb zelf een ainsley vanguard optima de boom heb ik er 2 jaar geleden na het zadel 2.5 jaar was opnieuw ingekregen maar nu ik regelmatig de "remmetjes" controleer heb ik geen problemen meer met het wijken van de boom maat want als ik de boom verstel dan draai ik eerst de remmetjes los en als de maat goed is zet ik het weer vast. dit id de fabrielant van de boom.http://wellep.com/ hier vind je ook meer info over de boom het is wel allemaal in het engels

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 18:41

ikke heb er ook een met een verstelbare boom op mijn verzorgpaard liggen. Is al een wat ouder zadle, geen problemen met de boom tot zover. Wel een heerlij kzadel!

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 19:53

Ik heb ook een Ainsley Vanguard optima, maar heb de boom vast laten zetten. Na een paar gekke bokkesprongen van mijn paard, voelde ik de boom gewoon "kapot" springen. Mijn zadel is toen voor reparatie naar Engeland geweest en ik moet zeggen dat de service echt prima is. Maar om eerlijk te zijn: voor mij geen verstelbare boom meer. Mijn zadel is inmiddels een jaar of 6 oud en het boom-verhaal is een jaar of 4 geleden gebeurd. Misschien dat de huidige generatie dit euvel niet meer heeft, dus daar kan ik verder niet echt over oordelen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:39

Wij hebben deze Ainsley jaren gehad. De boom is nooit losgesprongen en het was een heel degelijk zadel.
Echter, het zadel pastte eigenlijk niet goed (op geen enkele van mijn 3 paarden). En het zijn ook nog eens 3 hele verschillende paarden. Uiteindelijk heb ik hem ingeruild tegen een KN zonder verstelbare boom.

Toen kwam ik erachter dat die KN veel beter zat en ook beter op al mijn paarden paste. Ik heb vorige week op de Ainsley (zonder verstelbare boom) gezeten van mijn instructrice. En ik moet zeggen dat die veel beter zat dan de Ainsley die ik eerst had.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 09:48

Mikkie schreef:
Ik heb ook een Ainsley Vanguard optima, maar heb de boom vast laten zetten. Na een paar gekke bokkesprongen van mijn paard, voelde ik de boom gewoon "kapot" springen. Mijn zadel is toen voor reparatie naar Engeland geweest en ik moet zeggen dat de service echt prima is. Maar om eerlijk te zijn: voor mij geen verstelbare boom meer. Mijn zadel is inmiddels een jaar of 6 oud en het boom-verhaal is een jaar of 4 geleden gebeurd. Misschien dat de huidige generatie dit euvel niet meer heeft, dus daar kan ik verder niet echt over oordelen.

Dat is inderdaad een serie geweest weet ik uit ervaring!! Boos! Nieuwe wellep systeem is anders en dat schijnt niet los te springen(ik heb dit alleen kunnen vernemen van een stal genoot, heb zelf geen ervaring met de nieuwe uitvoering weet wel dat het er ook iets anders uitziet als het zadel dat ik had liggen.)
Ik weet alleen niet of ik het nog een keer ga uitproberen, alleen een ezel stoot zich 2x aan de zelfde steen luide het spreekwoord toch?