op zoek naar een kaptoom

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

roooosje

op zoek naar een kaptoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 21:59

hallo ik ben opzoek naar een geschikte (en betaalbare kaptoom)

Ik heb op een duitse website een kaptoom gevonden die mij wel wat lijkt. Weet iemand waar ik dit kan kopen in Nederland of online kan bestellen?
website:
http://www.reitshop24.de/D/Kappzaum_Nyl ... -Full.html

op deze website kon ik niet bestellen (als nederlander zijnde)

Ik zoek een kaptoom met niet zo veel metaal werk op de neus, een lichte variant dus.
Als iemand andere suggesties heeft is dat natuurlijk ook welkom.

Lusitana

Re: op zoek naar een kaptoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 21:16

Michelle99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 22:39

De beste en meest vriendelijk kaptoom kan je kopen via http://www.paardenbegrijpen.nl . Het is duur (135 euro). Maar alle waar naar het geld. Het is verstelbaar en past van pony tot tuigpaard, er zit een ketting binnen omwikkeld met zachte leer. Ik rij ermee net zoveel als dat ik grondwerk mee doe.

CynthiaaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 18:20

Ik weet niet of je dit bedoelt maar op divoza.com kan je er een zien

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 22:22

Michelle99 schreef:
De beste en meest vriendelijk kaptoom kan je kopen via http://www.paardenbegrijpen.nl . Het is duur (135 euro). Maar alle waar naar het geld. Het is verstelbaar en past van pony tot tuigpaard, er zit een ketting binnen omwikkeld met zachte leer. Ik rij ermee net zoveel als dat ik grondwerk mee doe.

Die eerste van mij zit ook een ketting in omwikkeld met zacht leer. Bij ketting moet je dan aan een fietsketting idee denken. Dit vormt naar de neus.
En dat gaat dan voor de helft van het geld.
Het probleem van de natural hype is dat alles wat ook maar enigszins er mee in verband wordt gebracht meteen belachelijk duur is.
Ik wil hier geen discussie van maken, maar een goede kaptoom hoeft niet duur te zijn.
Sterker nog, ik heb even op de pagina gekeken, en wil wedden dat het exact dezelfde kaptoom is!!!
Ze maken daarop even meer dan 200% winst.

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 22:38

ik heb vorig jaar op paard en koets een dergelijke kaptom gekocht, helaas vind mijn jonge paard dat ding verschrikkelijk dus hij staat te koop

mizzpoez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 22:44

Ik heb deze gekocht om te zien of een kaptoom mij en mijn pony zou bevallen: http://www.piafferuitersport.nl/prod_de ... =112&mid=1
Ik heb daarna een andere ('echte') dure leren versie gekocht, maar eigenlijk gebruik ik toch telkens deze weer. Het is eigenlijk een halster met een zachte voering en 3 ringen op de neus, ik merk geen verschil met de duurdere versie, alleen het gewicht (is veel lichter) en je kan hem in de wasmachine gooien Lachen

Michelle99

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 07:57

@Lusitana, Er zal wel veel winst gemaakt worden. Maar ik had eerst een kaptoom van een andere club. Ook een leren en ook een met een keting (fiets ketting idee volgens mij). Ook goede zachte leer en zo. Het kost idd de helft van de prijs. Maar het was wenig verstelbaar (heel belangerijk, wij hebben een D pony en een paard) PLUS de ketting was niet zacht genoeg gevoerd voor mijn gevoel. Dus die dat ik kocht om 'goedkoper' uit te zijn heb ik moeten verkopen weer, en toch heb ik deze gekocht (het is dezelfde die gebruikt en verkocht is door Bent Branderup -- niet dat dat hoefd te zeggen dat het goed is, maar het is wel een heel fijn kaptoom en hiervoor heb ik dus een paar mindere gehad, die ook van goede leer gemaakt waren).

Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 12:37

roooosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 21:08

Lusitana en Michelle99 : prachtig spul! Echt! Ik had die kaptoom op paardenbegrijpen.nl al gezien en was meteen verlieft, maar de prijs is heel ver boven mijn budget. Lusitana bied een stuk goedkopere aan, maar ook helaas deze gaan boven mij budget. Maar bedankt voor jullie reactie, het lijken mij fantastische kaptooms!

mizzpoez : Dat ziet er erg goed uit! Bedankt! en betaalbaar voor mij!

Verder natuurlijk iedereen bedankt voor zijn/haar reactie