Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
RobinCera schreef:Ik heb bijv. deze al gezien
http://www.paardenshop.nl/1000009531107 ... 44d12.html
maar ik wil eigenlijk ook wel ervaringen horen
Nikka schreef:K&K dynamic heb ik geprobeerd maar deed die van mij niks op. Beste bit voor die van mij K&K ultra dubbelgebroken met gedraaid middenstuk.
MysticTinker schreef:Een bit met twee verschillende metalen, zoals dat rollenbit, is niet zo fijn voor een paard. Als twee metalen tegen elkaar wrijven dan komt er lading vrij, kleine elektrische schokjes, en daardoor laat het paard het bit los. Niet echt vriendelijk vind ik.
femmefatale schreef:Een myler bitje is voor sommige paarden idd een uitkomst. Helaas niet voor alle paarden.
Wat je ook zou kunnen proberen is een ongebroken trensje. Omdat deze niet knikt in de mond ligt deze erg rustig, als je hand ook rustig is natuurlijk.. maar dat is met elk bitje..
Elzepelze schreef:En een rotarybitje dan? Een rolletje in het midden, die zorgt dat de delen apart van elkaar bewegen. Dus werken ze ook apart in. Zit hij rechts bv. een beetje vaster, werk je daar mee en dan pakt hij ook alleen de rechterkant.
Het is een sterk verantwoord anatonomisch bit, erg vriendelijk. Ligt rustig in de mond. Ik had er in ieder geval super ervaringen mee!
WowAmigo schreef:"Ene kant vaster dan de andere kant" lijkt mij een lichamelijk of rijtechnisch probleem wat je niet in de mond kan oplossen hoor!
Nikki15 schreef:ik heb een appelbitje die doet het harstikke goed om nagevelijk te worden is een aanrader !
Elzepelze schreef:En een rotarybitje dan? Een rolletje in het midden, die zorgt dat de delen apart van elkaar bewegen. Dus werken ze ook apart in. Zit hij rechts bv. een beetje vaster, werk je daar mee en dan pakt hij ook alleen de rechterkant.
Het is een sterk verantwoord anatonomisch bit, erg vriendelijk. Ligt rustig in de mond. Ik had er in ieder geval super ervaringen mee!